«Ventspils brīvostā ģenerālkravu apjoms ir ar pozitīvu tendenci, šā gada 10 mēnešos tas ir pieaudzis par 28,2%, ko nodrošināja ro-ro kravu pieaugums», skaidro Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups.

«Ventspils brīvostā ģenerālkravu apjoms ir ar pozitīvu tendenci, šā gada 10 mēnešos tas ir pieaudzis par 28,2%, ko nodrošināja ro-ro kravu pieaugums», skaidro Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups.
«Stabili turpina attīstīties prāmju līnijas Ventspils ostā. Kompānija Finnlines nolēmusi attīstīt jau veiksmīgi sevi pierādījušo kravas un pasažieru prāmju līniju Lībeka–Ventspils–Sanktpēterburga–Ventspils–Lībeka, sūtot tajā lielāku kuģi.
Gan kravu, gan pasažieru skaitam no Ventspils ostas šajā līnijā ir tendence palielināties katru mēnesi, plānots, ka šī tendence saglabāsies arī nākamgad. Ventspils osta apkalpo trīs regulāras prāmju līnijas: Ventspils–Nineshamna, Ventspils–Traveminde (kompānija Scandlines) un Lībeka–Ventspils–Sanktpēterburga–Ventspils–Lībeka (kompānija Finnlines).
Ro-ro kravu apjoms desmit mēnešos palielinājies par 47%, salīdzinot ar pagājušo gadu, un sasniedzis 1,58 miljonus tonnu.
Salīdzinot Baltijas jūras reģiona ostu kravu statistikas datus, ir redzams, ka ģenerālkravu sektoram ir tendence pieaugt. Ostas atgriežas pie tādiem kravu apjomiem, kādi tie bija pirms pasaules ekonomiskās lejupslīdes. Strauji pieaug konteinerkravu segments, vidēji par 20% gadā.
Arī ro-ro kravām ir tendence pieaugt vidēji par 30%, jo attīstās prāmju satiksme Baltijas jūras reģionā. Kokmateriālu kravu sektorā ir vērojams kritums, vidēji par 15%. Pieaug arī melno metālu kravas.
Ir pamats domāt, ka ģenerālkravu pieauguma tendence saglabāsies līdz gada beigām un turpināsies arī nākamgad.»
Komentāri (0)