Normundam Kornijanovam patīk viss, kas saistīts ar tehniku un jaunākajiem sasniegumiem šajā nozarē. Tādēļ nav brīnums, ka Ventspils brīvostas pārvaldes Kuģošanas atbalsta dienests, kuru jau desmit gadu vada Kornijanovs, ir aprīkots ar augsti attīstītām tehnoloģijām.
Jaunas iespējas navigācijā
0Uz nelielā kuģīša Skauts vien uzstādītas septiņas mūsdienīgas tehnoloģijas – GPS, eholots, daudzstaru eholots, žiro kompass, kustību svārstību sensors, skaņas ātruma mērītājs ūdenī utt., neskaitot datortehniku. Uz gultnes padziļināšanas kuģa Dzelme visas minētās iekārtas ir dubultā daudzumā.
Kuģošanas atbalsta dienestā ir ne tikai gudri kuģi, bet arī navigācijas līdzekļi. Piemēram, bākas, kas aprīkotas ar automātiskajām identifikācijas sistēmām (AIS), tagad nevis vienkārši mirgo, norādot ceļu kuģiem, bet arī pārraida informāciju par esošo situāciju krastā. Jaunais projekts, kas atrodas īstenošanas stadijā, paredz iekļaut AIS tīklā arī septiņas navigācijas bojas. Tas uzlabos navigāciju un kuģošanas drošību, skaidro Kornijanovs.
Ventspils pavadonis Venta-1, kas ir gatavs palaišanai orbītā apkārt Zemei, veiks līdzīgus uzdevumus. «Pateicoties jaunajam pavadonim, pavērsies jaunas iespējas inovatīvo tehnoloģiju izmantošanai navigācijā,» saka Kornijanovs. Jau šobrīd Ventspils ir apsteigusi visas Latvijas ostas AIS navigācijas līdzekļu izmantošanas ziņā, bet ar pavadoni Venta-1 vēl vairāk nostiprinās savas līderpozīcijas. Jau tad, kad Normunds mācījās skolā, viņš zināja, ka viņa dzīve būs saistīta ar jūru.
1995. gadā viņš sāka strādāt Ventspils brīvostas pārvaldē par hidrogrāfijas tehniķi. Normunds ar pateicību atminas savu bijušo priekšnieku Vladimiru Dmitrijevu. Viņa laikā sākās Kuģošanas atbalsta dienesta datorizācija; Dmitrijevs sapratis, ka tā ir navigācijas nākotne, tāpēc arī pieņēma darbā jauno un perspektīvo speciālistu. 2001. gadā Kornijanovs sāka vadīt Kuģošanas atbalsta dienestu, kopš tā laika sākusies strauja tā modernizācija. Tehnika un elektronika aizrauj Normundu arī no darba brīvajā laikā. Taču viņš nedzenas pēc stilīgiem zīmolu paraugiem. Galvenais princips, pēc kura viņš vadās, ir praktiskums, funkcionalitāte, ērtība. «Es izmantoju visu, kas izgudrots tieši man,» saka Normunds.
Gadījums no Normunda Kornijanova darba ikdienas
Kuģošanas atbalsta dienesta pienākumos ietilpst piestātņu kordona līniju mērījumi. Tam nereti traucē kuģi, kurus uz laiku ir jāpārtauvo. Nesen Kornijanovs šo jautājumu apsprieda ar kompāniju, kuras kuģi stāvēja pie piestātnes, ko vajadzēja mērīt.
Vasara ir atvaļinājumu laiks, un, lai atrastu kompetentu speciālistu, vajadzēja sekot vairākkārtējai pāradresācijai. Beidzot izdevās sazināties ar atbildīgo. Tomēr nākamajā dienā aina nebija mainījusies. Telefonsarunā izskanēja, ka apkārt kuģiem ir uzliktas bonas un, ja tās noņems, piesārņojums var nokļūt... Daugavā. Kornijanovs pēkšņi sapratis, ka gandrīz jau pārvietoja kuģus no piestātnes Rīgas ostā.
Komentāri (0)