SIA Ventplac kļuvusi par pirmo Ventspils brīvostas stividorsabiedrību, kas guvusi Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atbalstu līdz ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu, lai ieviestu jaunu ostas kravu apstrādes tehnoloģiju.

Parakstīti līgumi ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) par līdzfinansējuma piešķiršanu, kā arī ar jaunās tehnoloģiskās iekārtas zviedru piegādātāju. Projekts paredz iegādāties hidraulisko strēles celtni ar paaugstinātu portālu, zem kura var iziet ar koksni pildīti dzelzceļa sastāvs vai automašīnas.

 

Izmantojot tādu celtni, koksni var pārkraut uzreiz no vagoniem vai automašīnu piekabēm uz kravu kuģa klāja, samazinot starpkravu operāciju skaitu un palielinot pārkraušanas ātrumu. Gaidāms, ka celtni Ventspilī varētu piegādāt oktobrī. Projekta plānotās izmaksas – 624,1 tūkstotis latu, no kuriem 35% jeb 218,4 tūkstošus latu piešķir Eiropas Savienība un LIAA no finanšu programmas Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde.

 

SIA Ventplac valdes priekšsēdētājs Aivars Bauda saka, ka, pateicoties jaunajai tehnoloģijai, stividorsabiedrība kļūs konkurētspējīgāka, toskait tranzīta kravu pārkraušanas jomā. Pēc jaunās tehnoloģijas ieviešanas Ventplac varēs pārkraut jaunus kravu veidus – zāģmateriālus un koksnes granulas, toskait palielināt baltkrievu celulozes pārkraušanas apjomus Skandināvijas vajadzībām. Pats pārkraušanas process tāpat tiek pilnveidots – lai pārkrautu koksni, celtnim vajdzēs pagriezt strēli par 90 grādiem, nevis par 180 grādiem. Tas savukārt palielinās pārkraušanas ātrumu un samazinās kravu operācijām nepieciešamo platību. Kompānijai Ventplac, kuras darbība notiek uz ierobežotas platības (5,2 ha), šis aspekts ir viens no izšķirošajiem.

 

Ventspils brīvostas stividoruzņēmums SIA Ventplac pārkrauj apaļkokus un zāģmateriālus. 17 gadu darbības laikā kompānija ieņēmusi svarīgu nišu Skandināvijas celulozes ražotāju loģistikas ķēdītē. Turklāt Ventspils terminālis ir visātrākais Latvijā un par 17% apsteidz Skandināvijas koksnes pārkraušanas ātruma standartus analoģiskos laukumos. Salīdzinājumam: Latvijas mazajās ostās koksnes iekraušanas ātrums ir 139 m3/h, Rīgas ostā dažādos termināļos – 153 un 190 m3/h, bet kompānijas Ventplac terminālī – 328 m3/h.

 

Pēdējo desmit gadu laikā terminālis nepārtraukti palielina koksnes un zāģmateriālu pārkraušanas apjomus, sasniedzot 2010. gadā rekordu – ap 1,3 miljoni kubikmetru. Šogad kompānija plāno nelielu pārkraušanas apjomu samazinājumu un strādā veiksmīgā 2009. gada līmenī. «Pērn meža izciršana notika ārkārtīgi intensīvi, katru gadu uzturēt tādu izciršanas tempu nebūtu lietderīgi un saprātīgi,» skaidro Bauda.

SIA Ventplac sniedz klientiem koksnes un šķeldas pārkraušanas pakalpojumus Ventspils ostā. 

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: