SIA Ventplac valdes priekšsēdētājs Aivars Bauda, raksturojot Ventspils brīvostas darbību, min koleģiālu pieeju, loģiskumu un veselo saprātu.
Pēc veselā saprāta principiem
0Kopš 2001. gada mūsu kompānija, kas nodarbojas ar koksnes pārkraušanu, turpina palielināt kravu apgrozījuma apjomus. Galvenais kravu piegādātājs VASLatvijas valsts meži un mūsu Skandināvijas partneri uzskata, ka kompānijaVentplac visātrāk Latvijā veic koksnes pārkraušanu: ja mazās ostās iekraušanas intensitāte ir 139 m3/h, Rīgas ostā – 150–190 m3/h, tad Ventspilī tas ir 328 m3/h. Pērn sasniedzām rekordu iekrauto kuģu ziņā – 258.
Par šiem panākumiem mums ir jāpasakās arī Ventspils brīvostas pārvaldei, kuras darbību uzskatām par ļoti loģisku, plānotu, maksimāli saprotamu un godīgu. Ventspilnieki, iespējams, atminas, kādas raizes sagādāja smago kravas automašīnu kustība pilsētas ielās, transportējot uz ostu koksni. Pilsēta pārmeta pārvadātājiem par vides piesārņošanu un ielu seguma noslogotību, savukārt koksnes eksportētāji pārmeta pašvaldībai par nedraudzīgo attieksmi.
Lai atrisinātu problēmu, pilsētas pašvaldība un Ventspils brīvostas pārvalde ar mūsu līdzdalību izstrādāja optimālu baļkvedēju kustības maršrutu pilsētas ielās ostas virzienā. Tomēr problēmas sagādāja piebraukšana pie termināļa. Pēdējā laikā Ventspils brīvostas pārvalde īsteno grandiozu ostas termināļu pievedceļu rekonstrukcijas un attīstības programmu.
Rezultātā baļķvedēji tagad var iebraukt Ventplac terminālī, izmantojot speciāli izbūvētu pievedceļu no Sarkanmuižas dambja puses, jauno Apvedtiltu un rekonstruēto Ventas tiltu, un visas problēmas, kas saistītas ar pilsētas vides slodzi, ir veiksmīgi atrisinātas. Koleģiāla pieeja, loģiskums un veselais saprāts, kas raksturīgi Ventspils brīvostas darbībai, palīdz atrast optimālu risinājumu arī citās situācijās.
Līdz 2007.gadam Ventplac nomāja no Ventspils brīvostas pārvaldes aptuveni 13 ha lielu teritoriju. Ostas infrastruktūras attīstības plāni noteica nepieciešamību uzbūvēt šajā teritorijā dziļūdens piestātni un saldētu produktu pārkraušanas termināli. Mēs nācām pretim Ventspils brīvostas pārvaldei un atteicāmies no ilgtermiņa nomas līguma, kļūstot par apakšnomniekiem NNVT termināļa teritorijā.
Savukārt Ventspils brīvostas pārvalde noslēgusi līgumu ar SIA Ventplac par jaunā sauskravas termināļa teritorijas iznomāšanu. Šo termināli plānots būvēt tuvākajā nākotnē. Mēs ar nepacietību gaidām šī projekta īstenošanu, jo tas sniegs papildu iespējas arī kompānijas Ventplac termināļa attīstībai. Varu apgalvot, ka arī lielākie Skandināvijas celulozes ražotāji ir ieinteresēti Ventspils ostas infrastruktūras attīstībā.
Komentāri (0)