Ventspils ostas termināļos šogad pirmajos trijos mēnešos pārkrauti 2,349 miljoni tonnu kravu, kas ir par 25,2% mazāk nekā 2023. gada attiecīgajā periodā, liecina Satiksmes ministrijas publiskotā informācija.
Pārkrauto kravu apmērs sarucis par 25,2%
92024. gada pirmajā ceturksnī no Ventspils ostas nosūtīts 1,471 miljons tonnu kravu, kas ir par 19,4% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, bet saņemto kravu apmērs sarucis par 33,2%, veidojot 877 700 tonnu.
Šogad pirmajos trijos mēnešos Ventspils ostas termināļos pārkrauts 1,041 miljons tonnu beramkravu, kas ir kritums par 2,3%, seko lejamkravas, kas pārkrautas 898 800 tonnu apmērā, kas ir par 37,3% mazāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, bet pārkrauto ģenerālkravu apmērs samazinājies par 36,2% un veidoja 408 900 tonnu.
Naftas produkti šogad pirmajos trijos mēnešos Ventspils ostas termināļos pārkrauti 735 100 tonnu apmērā, kas ir par 45,3% mazāk nekā 2023. gada attiecīgajā periodā, ogles pārkrautas 457 600 tonnu apmērā, kas ir par 18,8% mazāk, bet ro-ro jeb "roll on/roll off" kravas pārkrautas 325 200 tonnu apmērā, kas ir par 36,8% mazāk.
Jau vēstīts, ka Ventspils ostas termināļos pagājušajā gadā tika pārkrauti kopumā 10,418 miljoni tonnu kravu, kas ir par 29,3% mazāk nekā 2022. gadā, tostarp pērn pirmajos trijos mēnešos ostā tika pārkrauti 3,139 miljoni tonnu kravu.
Pēc pārkrauto kravu apmēra Ventspils osta ir otra lielākā osta Latvijā.
Komentāri (9)
''VB'' varētu uzrakstīt cik tad valstī esošās gan lielās gan mazās ostas ir pārkrāvušas kravas kopumā un cik no tā ir ieguvis valsts budžets.
Ja aizliegs mangāna rudu - būs vēl sliktāki rādītāji
Osta, kas izveidota apkalpot kravas no - uz austrumiem. Osta, kam visa infrostruktūra bāzēta, lai apkapotu šīs kravas no - uz austrumiem un tagad šo kravu nav. No kurienes jūs vēlaties, lai Ventspils osta saņem ko pārkraut. No Popes un Ugāles? Vai no Talsiem un Kandavas ? Ā ir tak vēl Tukums, tikai tam tuvāk sanāk Rīgas osta. Aizliedziet vispār visu veidu kravas no - uz austrumiem pārkraut ostās un tad sāciet brīnīties, ka ostās krīt pārkrauto kravu apjoms. Un noteikti pie tā sāciet vainot ostas. Tad viss būs kā LV ierasts. Paši visu sačakarē un tad nesaprot kāpēc viss sačakarēts...
Es tomēr atļaušos apgalvot, ka kravu apjoms krīt jau pēdējot 10-15 gadus stabili. Un nekas īpašs kopš 24.02.2022. jau nav noticis (varbūt tikai process notiek ātrāk nekā agrāk).
Cik zinu tad nesen pilsētā bija Satiksmes ministrs un viņš skaidri pateica, ka nekas nemainīsies - jāmeklē alternatīvas. Jācīnās par kravām no Centrālās Āzijas (kā tas ir ar ogļu kravām no Kazahstānas).
Varbūt pašiem vajadzētu naftas pārstrādes rūpnīcu būvēt kopā ar valsti, un noteikt to kā valsts stratēģisko objektu - jo ostas infrastruktūra ir, bet nav paša produkta ko pārkraut - ja mums būtu savi Mažeiķi, tad darbs būtu bez apstājas ostā. Pašiem darbs un ienākumi + valsts pamatīgi nodokļus dabūtu + paši ražotu vienu no stratēģiskajiem produktiem bez kā neviens pasaulē nevar iztikt - naftu iepērk no Norvēģijas, vai kur citur - atvedam un pārstrādājam - tālāk eksportējam un pārdodam.
Tas nav kaut kas, ko iespējams mainīt vienā dienā, un pat ne gada laikā. Ventspils ļoti veiksmīgi ir mazinājusi šo kravu krituma ietekmi uz pilsētas iedzīvotājiem laikus sākot ražošanas nozares attīstību. Tā pat pilsētā veidojot un attīstot vietas tūristiem tā piesaistot tūristus, veicinot mazo biznesu attīstību (naktsmītnes, ēdināšana utt), tā bija ļoti tālredzīga rīcība, pateicoties kurai joprojām šī pilsēta ir, eksistē, darbijas un plaukt. Jo ja tā būtu saglabāta kā kādreiz - tikai ostas pilsēta, nu te būtu ļoti čābīgi. Tā kā paldies tiem, kas par to domāja un darīja laikus, paldies!
To Kristiāna.
Mēs paši(ventspilnieku) zinām kam teikt paldies! Nav vajadzīgi Tavi norādījumi, neapgrūtini sevi. Tālredzīgi - jāsmīn
Ventspils darīja to pašu ko citas pilsētas tikai sliktāk. Tagad tas, kas citur ir pašsaprotams, to mums šeit pasniedz kā dāvanu. Mums bija milzu iespējas būt priekšā un izrauties, jo starta kapitāls bija pieejams ļoti iespaidīgs. Tas diemžēl nesanāca. To, ka kravas samazināsies, to jau zināja 90to gadu vidū
Nevajag te nekādu naftas pārstrādes rūpnīcu un vēl kopā būvēt ar valsti tas ir tīrais neprāts jo būvējot būvniekam materiāli paliks arvien dārgāki un dārgāki un visu naudu kāds ierausīs nāsīs, kas jau vēsturiski ir pierādījies.
Optika - ko un no kā Mažeiki ražo? No zilā gaisa?
Bez Krievijas un Baltkrievijas kravām osta nobankrotēs.