Piektdien, 12. martā Ventspils kļuva par vienu balvu bagātāka - ''Latvijas būvniecības gada balvas 2020'' žūrija 2. vietu nominācijā ''Teritorijas labiekārtojums'' piešķīra Ostas ielai Ventspilī.
Ostas ielas promenādei piešķirta Būvniecības gada balva
19ineženiertehniskiem un arhitektoniskiem risinājumiem un unikālo boju un stoderu kolekciju pamatoti kļuvis par vienu no interesantākajiem pēdējo gadu tūrisma un atpūtas objektiem Ventspilī.
Pateicība par projekta rezultātu, protams, pienākas idejas autoriem, arhitektam Jurim Pogam, projekta autoriem ''SBI-Ventspils'', būvuzraugam ''pro CAD'' un būvniekam ''Ostas celtnieks''.
Izbūvētajam Ostas ielas posmam, kas vijas gar vēsturiskajām Ostas darbnīcām, protams, pirmkārt ir praktiska nozīme kā ceļam, kas padara pieejamu līdz tam slēgto promenādes daļu. Tomēr projekta izstrādes laikā tika rūpīgi domāts, lai šis posms vizuāli un saturiski bagātinātu Ostas promenādes un Ventspils pilsētas vaibstus.
Darba gaitā teritorijā tika demontētas Ostas darbnīcu piebūves bez vēsturiskas vērtības un žogs, kas ilgus gadus aizsedza skatu uz vēsturiskajām ēkām. Gar Ventas krastu izbūvēts jauns ielas posms, kā arī lietusūdens kanalizācija, apgaismojums un ietves. Ielas izbūves laikā Ventspils brīvostas pārvalde atjaunoja arī Ostas darbnīcu fasādi un papildināja to ar apgaismojumu.
Vislielāko interesi piesaista vides objekti, kas izvietoti atjaunotajā teritorijā. Pie tā sauktās ''Ziemas ostas'' apskatei novietots loču kuģis ''Rota'', kas ilgus gadus strādāja Ventspils ostā. Gar Ventas krastu izvietotas 14 bojas un stoderes, kam tagad dāvāts otrs mūžs - stāstīt par jūrniecību. Pie katras bojas novietota informācijas plāksne, kas paskaidro, kādam nolūkam konkrētais boju tips domāts. Līdzās Ostas kapteiņa dienestam pie ieejas mazajā zvejas ostā atrodas ''Mīlestības bāka'' - vides objekts, kas īpaši domāts jaunlaulātajiem kā vieta, kur kāzu dienā pieslēgt simbolisko atslēgu.
Ostas ielas izbūve tika veikta ES Kohēzijas fonda finansētā projekta ''Pievedceļu attīstība Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām'' ietvaros. Posma labiekārtojumu finansēja Ventspils brīvostas pārvalde sadarbībā ar Ventspils pilsētas domi. Kopējās projekta izmaksas - 2,637 miljoni eiro.
Komentāri (19)
Ventspils pašvaldība ir malači, ka šo projektu realizēja!
vai tas skaitās ka pašvaldība to realizēja?izstrādāja projektu utt.strādnieku rokas to paveica. lūk kas ir īstais realizētājs.tātad viņiem paldies.arī projektētājiem. no pieredzes zinu cik smags fizisks darbs ieguldīts.apmēram tā.
Līdz balvas saņemšanai pat brīvosta šo sauca par pašvaldības projektu, bet kā saņem balvu - tā kažoks uz otru pusi!
Plnīgi pareizi. BET. Tas objekts NAV līdz galam nodots. Kur tad izpalika tas portālceltnis ar skatu platformu, kas tiešām būtu ļoti interesants objekts??? Vienubrīd te ''superlēmēji'' ar nelieliem pārtraukumiem jau cik gadus, bazūnēja, būs, būs... BET. Nu kapa klusums. Un vēl laikam bij paredzēta dzenskrūves uzstādīšana. Arī tur čuššš...
Nevajag.
Bez auto satiksmes būtu pavisam labi tur.
Cara laika architektūra ir tā kas tur visu izceļ :)
Brīvosta jau uzmeta projektu, neesot ne viņējais, ne vajadzīgs, ne dāvināt,ne pārdot... Tikai gozēties ar apbalvojumiem! Nožēlojams kantoris!
To ,tiešām suns. 100% piekrītu sacītajam. VISU, kas mūsu pilsētā uzbūvēts, paveikušas STRĀDNIEKU ROKAS. to pašu strādnieku, kuri jebkuros laikapstākļos, lietū, vējā, sniegā darīja un dara savu darbu. Bet kā objektu atklāšana, tā bildēs var redzēt ar šampiņglāzēm rokās visādus personāžus,no krēsludeldējošo ''strādnieku'' gala, ar ''superlēmējiem'' priekšgalā. Redz, MĒS IZDARĪJĀM... apsmiekls un kauns!
khmm..
man no Rīgas puses
šķiet,ir pārkāpts distances ierobežojums
starp soliņiem..
Kur ir Linkaits,ar savu dienesta dzelzceļa 'drezīni'-
Jābrauc uz Ventspili pārmērīt distanci,
starp soliņiem Ostas ielas promenādē..!
..Tā,pa klusso-
kamēr 'Ventspils Baķka' komandējumā..DD
Ja nopietni,tad
pirmā bilde,ar tiem 'kantoru' arbūziem
ir nožēlojama!
Ieliec viņam rociņās,jebkuru 'origami'
papīra figūriņu-arbūziņš, ar lepnumu
fotosesosies!
Un vēl-
tas slepenais Ventiņpašvaldības kantoris
"Ostas celtnieks'..
Jums ZB..VB nav kauns viņu vispār,kā tādu, pieminēt?!
Neviss to,tiešam suns,bet latviski jaunā paaudze, ir tiešām sunim (datīvs,kam) taisniba,es jau te arī vienreiz uzdrukāju,laikam tas bija par dampeļu airēšanas bāzi.Neatceros kurš tas bija,blumbergs laikam,tas jau visur,tāpat kā kāzu ģenerālis trusevčs,visur viņi ir.Būtu kaut ko cēluši,tad skaidrs,bet nē,tiem kam pastarpināts,vai vispār nav sakara ar to,vai citu objektu,tie tie lielie runatāji!Un vēl,nezūdamības likums,vai kā viņu sauc,ja kaut kur nāk klāt,tad citur iet prom.Tas par ostas promenadi,jo vairāk uztaisīts,sakartots,jo mazāk kuģu,drīz nebūs neviena vairs.
to ''ariņš.'' 101% sacītais kā naglai uz galvas. Tādi ''kantorarbūzi" vairāk par A4 lapu un rakstāmo, nav turējuši rokā. Te var nu redzēt pilnā krāšņumā parasto strādnieku kārtējos VERGTURUS. Kauns būtu rēgoties bildē ar saviem purniem.
Nesaprotu vienu. Ko un kādā sakarā tur dara Edvards Smiltēns. Viņam nu tiešām tur nav nekāda sakara ar šo objektu. Vienīgais, kurš tur reāli ir kaut ko tiešām izdarījis šī objekta labā, ir OC šefs.
Smuki,bet laikam vairāk ventiņiem nespīd Brīvostas ieguldījums pilsētā.
Būs kā PSRS laikos ,lielākā daļa naudas uz centru!
Koalīcija atbalsta Linkaita piedāvājumu jaunajam ostu pārvaldības modelim
Rīga, 15.marts, LETA. Koalīciju veidojošās partijas pirmdien paudušas atbalstu satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) piedāvātajam jaunajam ostu pārvaldības modelim, izriet no amatpersonu sacītā šodien pēc Sadarbības sanāksmes sēdes.
Sēdei noslēdzoties, premjerministrs Krišjānis Kariņš (JV) informēja, ka pēc diezgan ilgām diskusijām koalīcijas aprindās šodien pieņemts lēmums atbalstīt Satiksmes ministrijas (SM) un ministra izstrādāto variantu, ko virzīs uz priekšu [valdībā].
Tikai neviens vārds par to, kas būs labāk! Kā viss Kankariņa valdībā! Noklusēts pirmais solis uz privatizāciju!
Ispējams, ja tam OC šefam nebūtu jāskrien vienmēr pie līguma parakstītāja tūlīt ar paciņu, sanāktu projekta naudiņa arī ostas spīķeriem un remontdarbnīcai uzlikt jaunus dakstiņu jumtus, ne atstāt veco šīferi no padomijas laikiem.
Būs jauni šefi!
---
"Kopš 2021. gada janvāra 51,22% "Ostas celtnieka" kapitāldaļu īpašnieks ir "Ceļu pārvalde", kamēr Konstantinam Bursakovskim pieder 34,76% kapitāldaļu, Ruslanam Nikolajenko - 7,32%, bet Jeļenai Andersonei - 6,71%.
Savukārt kompānija "Ceļu pārvalde" izveidota 1994. gadā, privatizējot Rīgas pilsētas pašvaldības uzņēmumu "Ceļu pārvalde". Šobrīd "Ceļu pārvaldes" pamatkapitāls ir 2 374 455,6, bet tās patiesais labuma guvējs ir Adigjozals Mamedovs
Ka tik tie austrumu šefi neatnāk ar Ceļu pārvaldes un Sanitārā transporta autobāzes tradīcijām!