Augustā Ventspils ostā ienāk pavisam trīs kruīza kuģi – Ventspili un tuvāko apkārtni apskatīs vairāk nekā tūkstoš pasažieru no Vācijas, Lielbritānijas un citām valstīm. Divi no kuģiem jau sagaidīti, bet trešais ienāks piektdienas rītā. Lai ostā varētu uzņemt un apkalpot kruīza kuģus, Ventspils brīvostas pārvalde izbūvējusi nepieciešamo infrastruktūru, tostarp Pasažieru termināli un piestātnes, savukārt kruīza kuģu piesaistes lauciņā aktīvi darbojas piestātnes nomnieks – SIA Noord Natie Ventspils Terminals (NNVT).
Šomēnes pietauvojas trīs kruīza kuģi
6Liek lietā līdzšinējo pieredzi
Daudzfunkcionālajam kravu pārkraušanas centram NNVT jau ir pieredze pasažieru kuģu uzņemšanā – ar kompānijas Stena Line prāmjiem gada laikā uz Zviedrijas pilsētas Nineshamnas ostu dodas un no tās uz Ventspili atceļo vairāk nekā 130 tūkstoši pasažieru. Turklāt arī Ventspils brīvostas pārvaldes izbūvētā infrastruktūra ir atbilstoša – tā piemērota kuģiem ar 240 metru garumu un 14,2 metru iegrimi. Līdz ar to termināļa pārstāvji jau pirms vairākiem gadiem pamazām sākuši attīstīt Ventspils ostā līdz šim ne tik populāro nišu – kruīza kuģu piesaisti. NNVT vadība pēdējo gadu laikā iedrošinājusi pasaulē plaši pazīstamu kruīza kuģu operatorus savās kartēs kā pieturas punktu iezīmēt arī Ventspils ostu. Ņemot vērā, ka kompānijas savu kruīzu maršrutus plāno vairākus gadus iepriekš, šomēnes iespējams baudīt vienus no pirmajiem darba augļiem.
Apskatīja Ventspili un Kuldīgu
Pagājušajā sestdienā ap plkst. 12 trapu uz NNVT laukuma nolaida vācu populārākās kruīza kompānijas Phoenix Reisen kuģis Amadea, ar kuru Ventspilī ieradās ap 600 pasažieru, lielākoties no Vācijas. 1991. gadā būvētais kuģis 8. augustā devies divu nedēļu braucienā no Vācijas pilsētas Brēmerhāfenes, piestājis arī Dānijā (Bornholmas salas lielākajā pilsētā Rennē), Zviedrijā (Visbijā un galvaspilsētā Stokholmā), Somijā (Helsinkos), Krievijā (Sanktpēterburgā) un Igaunijā (Tallinā). Pasažieri Ventspilī apskatīja dažādus pilsētas objektus, kā arī devās uz Kuldīgu, tostarp, lai redzētu Eiropas platāko ūdenskritumu – Ventas rumbu. Sestdienas vakarā kuģis devās tālāk uz Rīgu un, piestājot vēl Dānijas salā Ērē, rīt atgriezīsies Brēmerhāfenē. Kā pastāstīja kuģa kapteinis Ārne Ernstsens, kuģa pasažieri ir dažāda vecuma un lielākoties no Vācijas, taču apkalpes locekļi – pārsvarā no Filipīnām. Pasažieriem uz kuģa tiek piedāvātas dažādas izklaides, tostarp ir iespēja spēlēt golfu, atpūsties SPA, apmeklēt fitnesa zāli, skatīties teātra izrādes, peldēties baseinā, pavadīt laiku bārā uz atvērtā klāja un baudīt daudz ko citu, nelielā ekskursijā pa kuģi pastāstīja kuģa izklaides menedžeris Jāns Filips Hoferberts.
Iepeldēs luksusa klases laineris
Vakar pie NNVT pietauvojās izmēru ziņā nelielākais un krietni vecākais Lielbritānijas operatora Noble Caledonia kuģis Serenissima. Kuģa nosaukums tulkojumā no itāļu valodas nozīmē rāms, mierīgs. Tā savulaik arī dēvēta teritorija, kur pašlaik atrodas Venēcija. Kuģis var uzņemt līdz 118 pasažieru, bet lielākoties ar to ceļo ap 90 cilvēku, pārsvarā no Lielbritānijas, pastāstīja kuģa kapteinis Etjēns Bonačičs. Viņš arī piebilda, ka Ventspils ir tieši tāda pieturvieta, kāda interesē Serenissimas kapteini un pasažierus – neliela, klusa un mierīga. Kruīza kuģis devies desmit dienu braucienā no Somijas (Helsinkiem) uz Zviedriju (Stokholmu), pa ceļam apstājoties Krievijā (Sanktpēterburgā) un Igaunijā (Tallinā, Sāremā salā un Pērnavā), bet svētdien ieradās Rīgā. Vakarrīt tas piestāja Ventspils ostā, bet vakarā devās Zviedriju. Dienas laikā pasažieri izstaigāja Ventspili, tostarp apskatīja Piejūras brīvdabas muzeju, kā arī devās uz Užavas alus darītavu. Kuģis būvēts 1960. gadā Norvēģijā kā ekspedīciju kuģis, un tā apkalpe un kapteinis lepojas, ka arī pēc pēdējās atjaunošanas 2013. gadā aizvien daļēji izdevies saglabāt senās detaļas un iekārtojumu. Tostarp darba kārtībā ir tā pirmais dzinējs, kam līdzvērtīgi mūsdienās atrodami vairs tikai muzejos. Kuģis pasažieriem piedāvā bāru, restorānu, džakuzi, trenažieru zāli un citas atpūtas iespējas, pastāstīja kuģa trešais virsnieks Džino Bajics.
Piektdien sagaidīsim iespaidīgāko no trim kuģiem – pieczvaigžņu viesnīcai uz ūdens pielīdzināmo kompānijas Seabourn Cruises kuģi Seabourn Ovation. Kuģis, kurš uz Ventspili atvedīs ap 600 pasažieru no Lielbritānijas, sācis kuģot tikai šī gada maijā. Pašlaik tas devies 21 dienas viena virziena kruīzā no Dānijas galvaspilsētas Kopenhāgenas uz Zviedrijas galvaspilsētu Stokholmu, pa ceļam piestājot arī Norvēģijā (Oslo un Arendālā), Lielbritānijā (Ņūkāslā, Edinburgā, Invergordonā, Skrabsterā un Lervikā), Vācijā (Bremerhāfenē un Ķīlē), Somijā (Helsinkos), Krievijā (Sanktpēterburgā) un Igaunijā (Tallinā). Piektdien ap plkst. 9 kuģis ieradīsies Ventspilī. Ikviens varēs vērot tā slīdēšanu gar Ostas ielas promenādi, bet nākamajā dienā kuģis ieradīsies brauciena galapunktā – Stokholmā.
Kuģis Amadea Ventspils ostā ienāca 18. augustā.
Ventspils brīvostas kapteinis Arvīds Buks pasniedz kruīza kuģa Amadea kapteinim Ārnem Ernstsenam ostas piemiņas zīmi. Tas tradicionāli notiek reizēs, kad kāds kuģis ostā piestāj pirmo reizi. Abu pušu pārstāvji izteica cerību, ka šī nebūs pēdējā tikšanās reize Ventspilī. kā arī Latvijas tradicionālos suvenīrus, tostarp Rīgas Melno balzamu.
Nelielais kruīza kuģis Serenissima Ventspilī piestāja vakar.
Komentāri (6)
Vai tad ir sagatavoti visiem ciemiem bezpersoniskie bukleti " Paaugstinātas bīstamības uzņēmumi Ventspilī ", un " Civilā aizsardzība Ventspilī " ???
Ivar kungs - varbūt pastāstiet viņiem pats personīgi. Tas būs labāk nekā dalīt bukletus. Un neaizmirstiet par VTO un Ventbunkeru pastāstīt. Tas nekas, ka tie jums pensijai piesviež grašus. Lai radītu ticamību, ka esat neatkarīgs - pastāstiet droši arī par šiem uzņēmumiem. :D #klauns
Ņekuj bija no plaukstošās Rīgas uz smirdošo Ventspili pārvākties!
Būs daudz vienkāršāk, ja tie daži VB gudrinieki aiztecēs pie Vītoliņa, lai viņš pats izstāsta par tām vismaz 10 infrastruktūras neveiksmēm Ventspils ostā!!! Lai Jums veicas, rējēji...
Ko te skriet- mēs jau redzam, ka lielākais rējējs ir Ivars Jansons, lai neteiktu Jūrmalgeitas vārdus!
Prieks par to , kAS bija un tikai būs,,,