VLK kā sver?
Tā kā uz e-pastiem nekad neviens neatbild,tad pajautāšu te.Kā tagad tiek svērti atkritumi un tiek aprēķināta maksa katrai mājai?Mašīnā ir svari vai atbrauc,savac 2us pustukšus vai pilnus konteinerus,tad dzen masīnu uz izgaztuvi svert un tad brauc uz nākamo māj?Vai savādak?.Mans nebūt saprast
Komentāri (119)
VLK jau sniedza komentārus - cena atkarīga no konteineru izvešanas biežuma. Ja gribat ietaupīt, var pagarināt izvešanas intervālus- ja konteineri netiek pilnībā aizpildīti.
Šī ieviestā sistēma ir sviests un nav jau skaļi jāsaka, kurš uz to pelna. VLK būtu jāzina, cik gadā no daudzdzīvokļu mājām tiek izvesti atkritumi un, ja līdzšinējā maksa to nenosedza , tad varēja izrēķināt, cik tas reāli izmaksā. Tā vietā, lai tagad naidotu un šķeltu sabiedrību, kurš, kad un par ko būs atbildīgs vai vainigs, varēja vienkārši palielināt maksu un Amen !
Autor , apskaties 25. janvāra VLK rakstu- kā ietaupīt
Tu domāji šo rakstu? https://www.ventasbalss.lv/zinas/vide/45155-ka-rikoties-lai-rekins-par-atkritumu-izvesanu-butu-mazaks
To jau nemaz VLK nav rakstījis, bet gan māju apsaimniekotājs
Ar 01.12.2021 mainās aprēķina kārtība, maksājums tiek noteikts pamatojoties uz daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā vai māju grupā faktiski izvesto sadzīves atkritumu daudzumu(apjomu). Izvestais atkritumu apjoms no māju vai māju grupas tiek sadalīts un attiecināts uz katru daudzdzīvokļu dzīvojamo māju, proporcionāli deklarēto personu skaitam katrā mājā. Katra dzīvokļa maksājamā daļa tiek noteikta atbilstoši deklarēto personu skaitam dzīvoklī. Līdz ar to, rēķins katru mēnesi var būt mainīgs un nebūs fiksēta summa par deklarēto personu, kā tas bijis līdz šim.
Šāda atbilde man bija.Tāpēc es vēlos zināt,kā tieši vini sosaka katras maju grupas atkritumu daudzumu
Pēc konteinera tilpuma un izvešanas biežuma.
Ja konteinera tilpums ir 2 m3 izved 4 reizes mēnesī, tad izvestais daudzums ir 2x4=8 m3 mēnesī, tad arī maksā par 8 m3. Ja konteineri uz izvešanas laiku ir pustukši, tad samaziniet izvešanu uz 3 vai pat 2 reizēm mēnesī, tad būs attiecīgi vai nu 6 vai 4 m3 mēnesī, izmaksas attiecīgi mazākas. Ko tieši Tu nesaprotu, reizrēķinu?
Tas,ka tagad maksājam pa svešiem mēsliem,tas i skaidrs,jo Nekustamiem īpašumiem vienīgā atbilde ir,sledzenes neliksim,ejat un paši fotogrāfejat un aizrādat,ja redzat svešus izmetot atkritumus jūsu konteineros.
Nu bet lēmēji ir mājas iedzīvotāji. Uz viena ierosinājumu, protams, nedarīs. Bet ja mājas iedzīvotāju vairākums novienojas, tad Nekustamie ir izpildītājs.
viens konteiners ir 1.1m3
ja pie jūsu mājas ir pierakstīti tādi 2 un tiek izvesti 3 reiz nedēļā, tad skaities 1.1×2×3 x 4( nedēļas februārī) = 26.4 m3 kopējās apjoms par ko izstāda rēķinu visai mājai.
un tālāk jau ir atkarīgs no tā, cik ir dzīvokļi un cik cilvēku ir deklarēti katrā dzīvoklī.
...kā tieši viņi "SOSAKA" katras māju grupas... :):):):):):):)
Jūrmalas pilsētā atkritumi tiekot svērti.
Celtnieku- Ugāles ielu rajonā ir mājas , kurās katrā kāpņu slēdzamā telpā ( bij. atkritumu stāvvada telpā) stāv konteineris. Atslēgas ir visiem to kāpņu dzīvokļiem. Šī sistēma ir daudz maz taisnīga.
Mums ir blakus mājā arī konteineri viņiem kāpņu telpā,tad kad tie ir pilni,visi ka viens nāk uz musu lielajiem konteineriem un ne tikai viņi,ir kas ved ,kad satumst un izmet savus meslus,un tagad mums ir jamaksā arī par svešiem atkritumiem.Un būs vēl yrakāk,jo neviens negribēs parmaksat un mekles kur izsviest kaut dalu no saviem atkritumiem Nekustamie ipasumi pasaka,ka tā esot musu problema,sledzeni neliksot ,jo neesot viniem izdevigi vinu mainīt,lai paši ķeram un aizradam svešiniekiem.Apbrīnoju cilvēku vēlmi parmaksāt,ja man par deklaretam personam bij jamaksa 4€,tad sobrid ir 10€.Vakar ar berniem sezot sētā vien 4,kaiminmajas piedrazotājus redzēju.Kas notiek kamēr tur neesam.
Vajag krienu rungu vai beisbola vāli ņemt līdzi,kad iet ar bērniem sētā.
Ja 100% skaidrs,ka sveši nes savu šaizi uz Jūsu konteineriem,vajag audzināt!
Kāds var izvirpot nūju?Sieviešu rokām...hah..
Pašvaldības SIA “Ventspils labiekārtošanas kombināts” skaidro, ka katrai daudzdzīvokļu dzīvojamai mājai vai māju grupai ir piesaistīti konteineri, un tie tiek iztukšoti atbilstoši iepriekš saskaņotam grafikam, kas ir pamats izvestā apjoma aprēķinam. Izvestais atkritumu apjoms tiek noteikts kubikmetros (m3) un pašlaik netiek plānots mainīt uzskaites kārtību (piemēram, uzstādīt iekārtas svēršanai vai citas uzskaites metodes), lai nesadārdzinātu atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu. Šāda prakse, ka uzskaite tiek veikta pēc kubikmetriem, pastāv arī citās pilsētās Latvijā, izņemot Jūrmalu, kur atkritumi tiek svērti, konteinerus izberot.
Sīkāka informācija par atkritumu apsaimniekošanu no 01.12.2021.: http://vlk.lv/sanitaras-tirisanas-iecirknis/sadzives-atkritumi/
Vai Jūs nebūtu tik laipni un nepadalītos ar pieredzi, kā šis jautājums ir sakārtots un tiek risināts citās pilsētās? Droši vien šo pilsētu atkritumu apsaimniekotāji ar Jums ir dalījušies ar pieredzes apmaiņā, ja jau esat pārņēmuši citās pilsētās ieviesto sistēmu nevis ieviesuši kādu alternatīvu, piemēram, kaut vai palielinot līdzšinējo maksu tā, lai visiem tā būtu līdzvērtīga, jo NEKAD nebūs tā, ka katra māja maksās tikai par savu iedzīvotāju izmestajiem atkritumiem!!!
Kāds var izvirpot nūju?Sieviešu rokām...hah..
Kāds razmers un no kāda materiāla???
Metāla,Tādu uz 70cm,lai ,kad nav pielietojumā var paslēpt ratos.Šajā auktstjā laikā kād siltāk materiāl uzmontierēt uz roktura a var.
Virpa nosprāga. Kad sčiņīšu, tad varam sarunāt. Došu ziņu!!!
Svarīgumu mēra birkavos.
Biezuma mērvienība = šķēle.
Atkritumu mērvienība varētu būt kāda?
Atkritumu mērvienība ir bezpriģels.
Maksāt par pustukšuem konteineriem,jo vienu menesi vini var but pustuks vienu piebāzti lidz augsai.Ej nu katru reizi maini izvesanas biežumu.Atkarīgs cik nu svešie izdomā iztukšot savus mēslus.Nāk pavasaris,drīz pie mizkastēm varēs atrast visus iespējamos lakstus no mazdarziniem.Būs laikam jataisa kaimiņu patruļas.Ideāli laiki,jācīnas par savam tiesībām,apsaimniekošanu jamaksa katru menesi,bet lai neradītu neērtības un zaudejumus iedzivotājiem,tā vietā lai kko risinātu,šie vienkarši paņirgājas...Filmējiet,zvaniet policijai.
Atkritumu mērvienība ir bezpriģels.
Maksāt par pustukšuem konteineriem,jo vienu menesi vini var but pustuks vienu piebāzti lidz augsai.Ej nu katru reizi maini izvesanas biežumu.Atkarīgs cik nu svešie izdomā iztukšot savus mēslus.Nāk pavasaris,drīz pie mizkastēm varēs atrast visus iespējamos lakstus no mazdarziniem.Būs laikam jataisa kaimiņu patruļas.Ideāli laiki,jācīnas par savam tiesībām,apsaimniekošanu jamaksa katru menesi,bet lai neradītu neērtības un zaudejumus iedzivotājiem,tā vietā lai kko risinātu,šie vienkarši paņirgājas...Filmējiet,zvaniet policijai.
Atkritumu mērvienība ir bezpriģels.
Maksāt par pustukšuem konteineriem,jo vienu menesi vini var but pustuks vienu piebāzti lidz augsai.Ej nu katru reizi maini izvesanas biežumu.Atkarīgs cik nu svešie izdomā iztukšot savus mēslus.Nāk pavasaris,drīz pie mizkastēm varēs atrast visus iespējamos lakstus no mazdarziniem.Būs laikam jataisa kaimiņu patruļas.Ideāli laiki,jācīnas par savam tiesībām,apsaimniekošanu jamaksa katru menesi,bet lai neradītu neērtības un zaudejumus iedzivotājiem,tā vietā lai kko risinātu,šie vienkarši paņirgājas...Filmējiet,zvaniet policijai.
Atkritumus arī mēra Šķēlēs!
Nu vidējais patēriņš ir puslīdz vienāds, daudzīvokļu mājā vajadzētu būt. Protams, ja nu kāds neizdomā taisīt remontu un būvgružus nebērt kopējajā konteinerī... Citādi tas apjoms izlīdzinās.
Varbūt Ventspils nekustamie īpašumi varētu sniegt komentāru?Ko mēs darīsim,lai mums nebūtu jāmaksā par svešiem atkritumiem.Lūdzu čipa slēdzenes un kameras studijā.Mauniet kaut 5x mēnesī,ja vajag.Būs arī mazāk piedrazota sēta,pēc bezpajumtnieku un čigānu apmeklējuma.Apsaimniekošanu maksājam,rīkojaties.Neticu,ka ar mūsu apsaimniekošanas maksu pietiek tikai lai nomainītu spuldzīti kapņu telpa un vienreiz mēnesī izberzt podjezdu ar terpentīnu.
Tas jau ir tikai, ko tu redzi , bet vai esi redzējusi kādā stāvoklī ir tavas ēkas jumts, pagrabs, stāvvadi un citas caurules, kuru remontam arī vajaga naudu. Tagad to, ko iedzīvotāji maksā un varbūt tiek uzkrāts kādam svarīgākam remontam, gribi izterēt atkritumu koteineru slēdzenēm, kamerām un algot cilvēku, kurš tās uzraudzīs? Jāsaprot, ka tas NAV risinājums! Arī mājas apsaimniekotājs nav tas, kurš tagad sēdēs pie konteineriem un kontrolēs, kurš, kad un kāpēc.
Es arī esmu nīgrs par šo visu sistēmu, taču nesaprotu to, kāpēc viens uzņēmums (VLK) izdomā šādu sistēmu, tad tagad visiem māju apsaimniekotājiem ir jābūt par to vainīgiem vai arī atbildīgiem. Ja tu uzskati, ka tiek maksāts par mājas apsaimniekošanu un tad par to ir jāizdara viss iespējamais un neiespējamais, tad tikpat labi vari prasīt arī no VLK, lai paši sēž un vaktē, jo tu taču arī viņiem maksā! Ja nemaldos, tad kā rīkoties un, kas tiek darīts, VNĪ jau vairākkārt ir skaidrojis. Ja pašiem iedzīvotājiem ir priekšlikumi, tad varat sazināties ar apsaimniekotāju un visu izrunāt, ko darīt lietas labā.
Es šajā mājā dzīvoju jau 28.gadus.Renovācija bija paredzēta pagājušaja gs.,kamēr citas majas uzlabo un dara,tikmēr manai mājai no jumta birst ķieģeļi,par ko es jau vairakas reizes zvanīju,bet kamer kadam neuzkritis uz kalvas,tikmer nevienu neinteresē.Vakar atkal jauns ķieģela gabals metajas.pofig.Riebjas bezdarbība,ta vietā pirms paraksta ligumu ar VLK vajag pārliecināties ,ka iedzīvotājiem nebus zaudējumi un tad sniegt autogrāfu.Jā,Latvieti,klusē tik un ciet un dari pats,tā jadzīvo,ne?
Nu projektiem kaut kāds laiks aiziet saskaņošanā, kamēr visu pārbauda, bet to jau nekustamie īpašumi nedara, nevar ietekmēt. Vēl arī nozīme tam, kāds mājai uzkrājums, vai tāds vispār ir, ir par ko remontus un tādas lietas veikt.
Atkritumu maksas aprēķina izmaiņas skar ik vienu, kurš saražo un izmet atkritumus konteinerā. Tikai tos, kas to dara ļoti maz, cītigi šķiro šīs izmaiņas ietekmē pozitīvi.
Jau ir 11. datums, Kad būs rēķins??? Visi pārējie jau visu atsūtīja. Kas var rēķināt vairāk par 10 dienām? Ar ko jūs tur nodarboties?
Laikam līdz šim maz darba bija, ka atrada sev papildus. Tā vietā, lai paceltu maksu visiem vienlīdzīgi, jaunā aprēķinu sistēma ir daudz izdevīgāka un ienesīgāka.
Jau 11. datums un nav rēķins klāt?
Bet jūs padomājiet paši, cik laiks paiet, kamēr visus atkritumus pārsver!
Parasti ievieš kko jaunu,lai iedzīvotājiem būtu labak utt.,bet te ir pilnīg viss otrādi,mes parmaksāsim,mēs gaidīsim un atkal pārmaksāsim.
N.iedzīvotāj, VLK nav vienīgais ,kurš vāc naudu ne visai godīgī. Ūdeka dara to pašu. Es iztērēju 3m3 ūdens , bet klāt nāk 0,9 m3. Gandrīz trešdaļa. Nafik tie skaitītāji vajadzīģi.
Nevajag būt skopam- ūdeka ir nabadzīgs uzņēmums - jāpalīdz!!!
Mūsu mājai 100m3 pārtēriņš (Tādu apjomu nozagt ir gandrīz neiespējami!! Varbūt ūdekai dators vecs - kļūdās rēķinos) un tā daudzām daudzīvokļu mājam
Ne jau ūdeka izdomā kā rēķina, viņi pat paši sev tarifus nevar samainīt, tos apstiprina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija. Viņiem katrs solis un katrs ūdens piliens tiek pārbaudīts.
Atbilde: aldisbezbardis
Labdien,
Pašvaldības SIA “ŪDEKA” visus aprēķinus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem un noslēgtajiem līgumiem. Tā kā neesat norādījis konkrētu adresi,tad nevaram sniegt konkrētus komentārus par izveidojušos situāciju Jūsu mājā.Tomēr vēlamies paskaidrot, ka šādas lielas patēriņa starpības visbiežāk rodas situācijās, kad atsevišķi klienti nav iepriekš godprātīgi vai precīzi deklarējuši savu faktisko ūdens patēriņu, kā arī uzrādījuši un apmaksājuši lielāku patēriņu, kāds ir faktiskais. Lai neveidotos šādas situācijas, lūdzam klientus katru mēnesi iesniegt precīzus faktiskos ūdens patēriņus. Neskaidrību gadījumā, vienmēr aicinām sazināties ar mūsu Klientu daļas speciālistiem pa tālruni 636 63010 vai rakstot e-pastu uz [email protected].
Atbilde: Kriska
Labdien,
Pašvaldības SIA “ŪDEKA”, veicot aprēķinus par sniegtajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem, ņem vērā mājas ievada jeb mājas kopējā ūdens patēriņa skaitītāju. Savukārt dzīvokļos uzstādītie skaitītāji kalpo kā sadales instrumenti kopējā mājas patēriņa sadalei starp dzīvokļu īpašumiem. Ja kopējā skaitītāja rādījums nesakrīt ar individuālo skaitītāju rādījumu kopsummu, tad šīs starpības saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 15. septembra noteikumiem Nr. 524 "Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem" ir jāsedz dzīvokļu īpašniekiem/īrniekiem. Šādu kārtību paredz arī līgums, kas noslēgts ar dzīvojamās mājas pilnvaroto personu un PSIA “ŪDEKA” par ūdenssaimniecības pakalpojumiem.
Ūdens patēriņa starpību aprēķini tiek veikti, un katra atsevišķā dzīvojamās mājas īpašnieka rēķins tiek izrakstīts atbilstoši kārtībai, kuru dzīvojamās mājas īpašnieki ir izvēlējušies pirms šī līguma noslēgšanas, ko arī PSIA “ŪDEKA”, izrakstot rēķinus ievēro.
Neskaidrību gadījumā, vienmēr aicinām sazināties ar mūsu Klientu daļas speciālistiem pa tālruni 636 63010 vai rakstot e-pastu uz [email protected]