Jautājums Izglītības pārvaldei
Gribētos zināt,kā mainīsies pirmsskolas programma līdz ar (skola 2030) projekta iestāšanos. Vai tiešām bērnus nesagatavos skolai,kā agrāk,jo (nevar piespiest mācīties bērnu). Vai man jāmeklē citas iespējas sagatavot manu bērnu skolai,ja PII atsakās to darīt( pamatojot ar to,ka bērnam nevar uzspiest mācīties) un kur man tās iespējas meklēt?
Komentāri (16)
Ahā. Parādās zināms nemiers.
Nu, vispirms valsts palielināja pensijas vecumu, tā iedzenot visus sīčus bērnudārzos, nevis pie vecmāmiņām.
Tagad ievieš kompetenču izglītību. Bērnudārzos sīkie rotēs pa telpu, piestādami pie galdiņiem, kur sakrauti materiāli atbilstoši tēmai. Ja nu sīcim kaut kas no piedāvātā neinteresēs, tad audzinātājs nevarēs pievilkt ķeksīti sīcim, un viss. Informēs vecākus, lai tie dara, ko grib.
Ja agrāk bija klasiska nodarbība, tad bērni piedalījās, klausījās, skatījās, un kaut kas viņu galvās palika.
Tagad pedagogs var ar bērniem padarboties pie viena galdiņa, piemēram, nu pazīmēs ar kādiem trijiem. Pārējie galdiņi ar atlikušajiem piecpadsmit kaut ko darīs pašplūsmā- kas nu patiks. Nedz audzinātājs var vadīt nodarbību reizē piecās tēmās pie pieciem galdiņiem, nedz saredzēt brīdi, kurā kāds būtu atbalstāms, pavirzāms, ierosināms.
Ja nu tā tagad saucas izglītība, tad es nezinu, kas ir nosaucams par apzinātu, tīšu bērnu turēšanu stulbumā.
Jāsāk ar to, ka nav mums tādu pedagogu, kas to spētu. Varbūt pati ideja ir laba, bet neticu, ka šī brīža pirmsskolas pedagogi varētu rezultatīvi tikt ar to galā. Pat ja ļoti censtos, nevarētu. Varbūt kāds atsevišķs entuziasts, ne vairāk. Vispirms šādi pedagogi ir jāizskolo, tur bùtu vajadzīgi gadi.
Jāsāk ar to, ka nav mums tādu pedagogu, kas to spētu. Varbūt pati ideja ir laba, bet neticu, ka šī brīža pirmsskolas pedagogi varētu rezultatīvi tikt ar to galā. Pat ja ļoti censtos, nevarētu. Varbūt kāds atsevišķs entuziasts, ne vairāk. Vispirms šādi pedagogi ir jāizskolo, tur bùtu vajadzīgi gadi.
Manuprāt stipri pārspīlētas ir arī pašreizējās prasības, ka uz skolu ejot, bērnam jau jāmāk drukātiem burtiem rakstīt....kādreiz gāja uz skolu to mācīties. Un nemaz nebija dumjāki.
Ejot uz skolu vēl padomjlaikos mācēju jau lasīt un tātad arī rakstīt vismaz ar drukātiem.
Un tādi klasē bija lielākā daļa, tikai rets to vēl nemācēja.
Labdien!
Informējam, ka arī šobrīd pirmsskolas izglītības iestādēs bērni netiek “piespiesti” mācīties. Apgūstot pirmsskolu mācību programmu, bērni tiek ieinteresēti pašiem domāt un darīt.
Jauno mācību saturu pirmsskolas izglītības iestādēs ieviesīs ar šī gada 1.septembri. Tāpat kā tagad, arī jaunajā saturā bērniem tiks nodrošināta iespēja sagatavoties pamatizglītības apguvei. Pirmsskolas izglītības obligātā satura pamats būs caurviju prasmes – kritiskā domāšana un problēmrisināšana, radošums, pašvadīta mācīšanās, sadarbība, pilsoniskā līdzdalība un citas prasmes.
Mācību organizācijas forma pirmsskolā ir un būs rotaļnodarbība. Tā tiks īstenota pedagogiem mērķtiecīgi organizējot vai netieši vadot bērnu brīvā rotaļdarbībā, ar vienmērīgu slodzi visas dienas garumā gan telpās, gan ārā. Bērnam tiks dota iespēja mācīties, iedziļinoties, kad ir skaidri sasniedzamie rezultāti, daudzveidīgi uzdevumi, laiks izmēģinājumiem un arī kļūdām.
Ventspils pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogi vairāk kā gadu mērķtiecīgi, pakāpeniski ievieš jauno mācību saturu savās izglītības iestādēs. Skolotāji mācās, piedalās semināros un dalās pieredzē ar citiem bērnudārziem, līdz ar to Ventspils pedagogi būs gatavi jaunajām pārmaiņām un bērni ar interesi apgūs visas nepieciešamās zināšanas.
Nu tad kā sanāk? Ka audzinātājas pēc saviem ieskatiem var izvēlēties vai apmācīt bērnu vai nē? Kā ir ar jauktām grupām? Vai skolā tad nebūs tādas prasības(mācēt rakstīt rakstiskajiem burtiem, skaitīt 10 apjomā un lasīt), bez kurām skolā nepieņem?
IZGLĪTĪBAS PĀRVALDE, jūs laikam dzīvojat pasakā...vai arī jums kārtīgāk jāpastrādā ar pedagogiem, jo daži uzskata, ka viņiem tonēr nekas nav jādara. Es protams nesaku, ka tagad visa atbilsība ir uz audzinātājām, bet sadarbībā ar vecākiem ir iespēja panākt vairāk. Vai tad bernudārzs neskaitās izglītības iestāde? Ne jau katram vecākam ir iespēja un ne katrs māk sagatavot savu bērnu pareizi. Bērniem tiek izsniegtas darba lapas no izglītibas pārvaldes(vai kas tur viņas izsniedz), bet beigās izrādās ka pa pusgadu nav izpildīta NEVIENA lapa, jo bija redz cits darāmais.
Kādi izglītības ministri-tāda izglītība. Bijušās,latvijas Kultūras Ministrijas leģendas: Nr.1-Šadurskis
Nr.2-Ķīlis
Abi labi
Šadurskis -cilvēks,ar dzīves aicinājumu :dzīvot un apkopt lauku viensētas..
Ķīlis- censties nebraukt dzērumā,nakts laikā..
Jautajums musu izglitibas parvaldei.tad kada jeega vispar no pirmskolas iestadem.ja berni nav jasagatavo uz 1.klasiti.ka jauta bernu darzos ka 70% vecaku darbs ir.bet ja vecakiem jastrada un nevar pietiekami atvelet to macishanu bernam,tape jau suutam savas atvases lai to pamatu iemacit.ka tas ir bernam neko nevar uzspiest,tik nesaprotu kape 1.klase ir jazina burti lai lasitu,rekinatu,un rakstitu ar rakstitiem burtiem.kas tad to visu,kam tas jaiemaca.tad slegsim darzinjus,vecaki sedes majas un macis bernus paši.vecakiem nav ta pareiza pieeja ka skolotajam iemacit bernu pashus pamatus,bet izradas ka skolotajam tas nav jadara.kas tad vispar jadara,tik pieskatit,jo redz jauna programma sakas..murgs ...ne programma..
Pedagogiem ir viena domā, kad viņiem paaugstinās algas, mācīt ... to ,lai dara vecāki paši.
Interesanti, cik gadus tavs bērns ies bernudārzā ja,šī lieta ieviesīsies pēc 11 gadiem!!!! Vai es ko nesaprotu!
šis viss ieviesīsies jau šī gada septembrī...
Labdien!
Kā jau iepriekšējā komentārā minējām, tāpat kā tagad, arī jaunajā saturā bērni tiks sagatavoti pamatizglītības apguvei. Turklāt, iestājoties 1.klasē, bērnam nav jāpilda iestājpārbaudījumi. Izglītība ir nepārtraukts process jau no 1,5 gadu vecuma, kurā bērns nepārtraukti attīsta savas prasmes un iemaņas pēc savām spējām, vēlāk turpinot to darīt skolā.
Kas attiecas uz pirmsskolas pedagoga darbu – skolotāja uzdevums ir un būs organizēt un netieši vadīt bērna izglītības procesu, kurā bērns apgūst nepieciešamās prasmes gan individuāli, gan grupās. Par mācību darbu pirmsskolas izglītības iestādē atbild iestādes vadītājs un vadītāja vietnieks mācību darbā, tādēļ ar individuāliem jautājumiem, lūdzam vērsties attiecīgajā pirmsskolas izglītības iestādē.
Vienlaikus informējam, ka darba lapas nav galvenais izglītības procesa rādītājs, tas ir tikai palīglīdzeklis, kuru pedagogs var izvēlēties izmantot pēc saviem ieskatiem. Pirmsskolā bērnam ir svarīgi, pašam praktiski darbojoties, nonākt pie secinājumiem un rezultātiem.
Gribētos gan jums uzdot pretjautājumu. Dzīvei bērns ir jāgatavo jums vai skolai?! Skola ir kā palīgs, bet galvenais skolotājs bērnam ir viņa vecāki!