Valsts vides dienests saskaņojis ar uzņēmumu “Ventamonjaks” jaunu termiņu sašķidrinātās gāzes izvešanai, kas tagad pagarināts līdz 20. maijam. Dienests uzsver, ka situācija tiek kontrolēta un nav risku, kas neļautu pagarināt šo termiņu.
Līdz 20. maijam pagarina sašķidrinātā amonjaka izvešanas termiņu
10Kā ziņots, Valsts vides dienests (VVD), izvērtējot “Ventamonjaks” un “VK Terminal Services” sniegto informāciju par neskaidro finanšu pieejamību, 20. aprīlī izdeva lēmumu uzņēmumam izvest sašķidrināto amonjaku no Ventspils ostas termināļa līdz 10. maijam. Līdz šodienai uzņēmums to vēl nav spējis izdarīt.
SIA “Ventamonjaks” vērsies pie VVD ar lūgumu pagarināt izvešanas termiņu. Pamatojoties uz apliecinājumu par to, ka kravas īpašnieki garantē sašķidrinātā amonjaka kravas izvešanu un finanšu pieejamību uzglabāšanas finansēšanai līdz 20.maijam, VVD termiņa pagarinājumu saskaņo. Dienests uzsver, ka situācija tiek kontrolēta, nav risku, kas būtu saistīti ar šīs kravas uzglabāšanu līdz 20. maijam. Kā pirmdien VVD informēja kravas uzglabāšanā iesaistītie Latvijas uzņēmumi, tie saņēmuši iepriekš aizturētos maksājumus no ārvalstu bankām un ir notikuši savstarpējie norēķini par sniegtajiem pakalpojumiem. SIA “Ventamonjaks” apliecina, ka sākotnējie riski vairs nepastāv un tam būs pietiekoši finanšu līdzekļi bīstamās kravas drošai uzglabāšanai līdz izvešanai.
Jau ziņojām, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisija izdevusi speciālo atļauju bankai, kura sniedz finanšu pakalpojumus SIA "Ventamonjaks", lai uzņēmums varētu saņemt līdzekļus par iepriekšējo saistību izpildi un ar šiem līdzekļiem segt izdevumus, kas saistīti ar amonjaka izvešanu.
Ņemot vērā, ka kravas izvešana nav vienīgais risinājums, kas nepieciešams esošajai situācijai, turpinās darbs pie SIA “Ventamonjaks” piesārņojošās darbības atļaujas apturēšanas un termināļa iekonservēšanas procesa. Amonjaka uzglabāšana paredz ļoti sarežģītu un komplicētu iekāru kopumu, kuru darbību nepieciešams iekonservēt, savukārt, kravas izvešanas termiņa pagarinājums nekādi neietekmē kopējo procesu virzību.
Tālākie risinājumi prasa rūpīgu plānošanu un saskaņotu rīcību no dažādu uzņēmumu un VVD puses. Lai arī uzņēmums sākotnēji izteica bažas, ka sarežģījumi varētu rasties sadarbībā ar dažādām valsts iestādēm, jāsecina, ka valsts pārvalde šajā komplicētajā situācijā apliecina, ka spēj strādāt kā vienota komanda.
SIA "Ventamonjaks" izsniegta atļauja B kategorijas piesārņojošai darbībai - sašķidrinātā amonjaka pieņemšanai, uzglabāšanai un iekraušanai tankkuģos. Atļauja paredz uzglabāt sašķidrināto amonjaku līdz tā iekraušanai tankkuģos, nodrošinot tā drošu uzglabāšanu -33oC temperatūru.
Šobrīd SIA “Ventamonjaks” atrodas ~40 tūkst. tonnas šķidrā amonjaka. Amonjaks klasificējams pie otrās klases bīstamajām ķīmiskajām vielām, tā ir toksiska, indīga gāze, kuras glabāšanas temperatūra ir -33oC. SIA “Ventamonjaks” amonjaku glabā 2 (divos) izotermiskos rezervuāros ar pastāvīgu dzesēšanas temperatūru -33oC. Dabīgā atmosfēras siltuma ietekmē šķidrais amonjaks uzņem siltumenerģiju un, gadījumā, ja notiktu temperatūras paaugstināšanās rezervuāros, var radīt rūpnieciskas avārijas risku.
Komentāri (10)
"Dienests uzsver, ka situācija tiek kontrolēta un nav risku, kas neļautu pagarināt šo termiņu." - galvenā ziņa!
Nekā personīga, bet tādu traci sacēla ka tūlīt,tūlīt. Visdrīzāk ka te jāvelk paralēles ar uzņēmuma akcionāriem un ''Mīļventiņu''sveicēju.
Tō būt vien lab Liet,ja tō lemberg deportieret uz Russland,bet pa priekš atņemt Latvij pilsōnib.Le braukt pe sav Draug Pūķin,le zinat.
To visu kārto un organizē Valsts vides dienests.. Kāds tam sakars ar mīļventiņu? Valsts kantori jau nu galīgi te pat Ventspili, ventspilniekiem un mīļventiņiem nedomā, tiem tie visi ir viens un tas pats.
Vai tik visi šie draudi nav bijusi tukša muldēšana, lai kāds varētu sankciju aizsegā notirgot svešu preci..? Ventspilī to labi māk.
Uzņēmums netika pie naudas, jo konti bija bloķēti un loģiski, ka nevarēja apmaksāt pakalpojumus. Kur tur tukša muldēšana? Fuktuks iedeva atļauju, uzņēmums tika pie piķa, samaksāja un viss aizgāja. Ja tā nebūtu, uzņēmums cerētu uz atbalstu no valsts, jo bez kontroles atstāts amonjaks tiešām nebūt tikai uzņēmuma problēma. Manuprāt, viss skaidrs un saprotams.
Neimaņa k-gs, ir bijuši gadījumi kad pie piestātnes kurā pārkrauj amonjaku ilgstoši nepiestāj neviens kuģis un ar drošību un kontroli arī ir bijis viss labākajā kārtībā.
Bet vai tad arī bijuši uzņēmuma konti bloķēti un nav bijusi naudas pakalpojumu - arī glabāšanas - apmaksai?
Bet visa tā ažiotāža bija sacelta tieši un taisni par amonjaku kurš tūlīt, tūlīt ies pa gaisu bet kā redzams nekas pa gaisu nav aizgājis bet ar to naudu un sankcijām tad šantāžiņa šad tad noder.
Nevienu brīdi neviens neteica, ka tūlīt ies pa gaisu, bet, ka tā var notikt, ja neliekas ne zinis.