Ventspils pilsētas dome atbalstīja investīciju projekta Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru Ventspilī pieteikuma iesniegšanu Centrālās finanšu un līgumu aģentūras izsludinātajā iesniegumu atlasē.
Atbalstīts «eBusa» projekts
7Projekta mērķis ir nodrošināt augstākā līmeņa videi draudzīgu sabiedriskā transporta pakalpojumu Ventspils pilsētā, samazinot vides piesārņojumu, piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu un veicinot pasažieru skaita pieaugumu. Projekta iesniedzējs, virzītājs un īstenotājs ir pašvaldības SIA Ventspils reiss sadarbībā ar Ventspils pilsētas pašvaldību.
Projektā (saīsinājumā eBuss) Ventspils pilsētā tiek plānota 14 mazas ietilpības elektroautobusu un viena lielas ietilpības duālās degvielas sistēmas (hibrīda) autobusa iegāde. Lai nodrošinātu maksimālu elektroautobusu noslodzi, paredzēta arī trīs uzlādes staciju izbūve: divas maršruta Nr. 22 galapunktos Inženieru ielā un Celtnieku ielā, un viena uzlādes stacija Ventspils reisa bāzē Robežu ielā 7. Tāpat noslēgts sadarbības līgums starp pilsētas pašvaldību un Ventspils reisu, kurā noteiktas atbildības jomas projekta īstenošanas, uzraudzības un ilgtspējas nodrošināšanai.
Realizējot projektu, pilsētā paredzēts saglabāt esošo sabiedriskā transporta sistēmu, sniedzot pakalpojumu ar mazas ietilpības elektroautobusiem. Tādējādi tiks saglabātas pieprasītāko maršrutu priekšrocības – minimāli intervāli, pēc iespējas īsāks brauciena laiks un ērtāka iekāpšana un izkāpšana pasažieriem vēlamā vietā. Īstenojot projektu, plānots, ka maršrutos, ko apkalpos iepriekš minētais videi draudzīgākais transports, tiks pārvadāts vairāk par 50% no kopējā pasažieru skaita.
Aprēķināts, ka Ventspils reisā ieguldītie līdzekļi projekta realizācijai atmaksāsies 4,3 gadu laikā. Realizējot šo projektu, pašvaldības kompensācija zaudējumu segšanai par pilsētā veiktajiem pasažieru pārvadājumiem vidējā plānošanas periodā (14 gadu laikā) samazinātos par 1,298 miljoniem eiro. Projekta realizācijas rezultātā 87.5% no pilsētas pārvadājumos iesaistītajiem autobusiem būs augstākā līmeņa videi draudzīgi autobusi ar trīs gadu vidējo vecumu.
Plānotās kopējās projekta izmaksas ir 6574289,57 eiro, tostarp ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir līdz 85% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Projektu plānots realizēt līdz 2020. gada pirmā pusgada beigām.
Komentāri (7)
Ventspils reisam.
Pie reizes derētu arī pārskatīt pilsētas autobusu maršrutu iedalījumu,izlīdzinot cenas,lai mēnešbiļeti par vienu un to pašu cenu varētu iegādāties arī uz maršrutiem no 20.līdz 23.Minētie autobusi varētu apstāties tikai pieturvietās,līdz ar to tiktu pielīdzināti pārējiem maršrutiem,kuros biļetes cena ir 60centi.
Ventspils pilsētas maršrutos ir iespēja izvēlēties - vai pārvietoties ar maršrutu autobusiem no Nr.1 līdz Nr.12, kas apstājas tikai pieturās un kuros iespējams izmantot gan mēnešbiļetes, gan valsts un pašvaldības noteiktās braukšanas maksas atlaides, vai izmantot maršruta autobusus no Nr.20 līdz 24, kuros ir augstāka biļetes cena, taču tie ir ērtāki izmantošanai, jo pēc pieprasījuma apstājas jebkurā vietā, kur to atļauj Ceļu satiksmes noteikumi.
Socioloģisko aptauju rezultāti ir apstiprinājuši, ka pasažieri ir gatavi maksāt vairāk, lai ātrāk nokļūtu galapunktā, iekāptu un izkāptu sev vēlamā vietā, tāpēc maršruti no Nr.20 līdz Nr.24 ir pieprasīti, un tos izmanto 2/3 no kopējā pārvadāto pasažieru skaita.
Līdz ar to jebkāda veida izmaiņas šajos maršrutos negatīvi ietekmēs lielāko daļu pasažieru, tāpēc nav pamatojuma šos maršrutus pārveidot, kā arī nav iespējams vienādot mēnešbiļešu cenu, jo tā ir saistīta ar vienreizējo braukšanas maksu, kas ir atšķirīga (0.060 un 0.75 EUR).
''maršruti no Nr.20 līdz Nr.24 ir pieprasīti, un tos izmanto 2/3 no kopējā pārvadāto pasažieru skaita''
Droši vien, šo faktu sekmē arī mazs reisu skaits maršturā Nr.5.
Pieturas jau tā atrodas nelielā attālumā viena no otras.To "paaugstināto komfortu",kad apstājas uz pieprasījumu,vajadzētu likvidēt!
Un visiem autobusiem vienādu braukšanas maksu!
Kas ir par slinku paieties kājām no pieturvietas,lai brauc ar taksi,ja reiz ir gatavs maksāt vairāk.
Man ir jautājums mazliet ne par tēmu bet tomēr arī par tēmu. Vai tas ir normāli ka uz pārventu transports maksā dārgāk nekā līdz Vārvei? Pārventa 4 km un vārve 10 km ir tomēr atšķirība vai ne? Jums tā nešķiet?
Tas ir speciāli, lai piesaistītu ārvalstu tūristus un investorus šai Latvijas pērlei- Vārvei
Komentārā sniegtā informācija nav vērtējama viennozīmīgi, kā arī tā nav precīza, jo, piemēram, maršruta garums (maršruts Nr.22) ir 9,8 km, bet maršrutā Nr.9 “Ventspils AO – Vārve” ir 10,67 km.
Jāievēro arī tas, ka Ventspils pilsētas sabiedriskajā transportā iespējams izvēlēties starp divu veidu maršrutiem ar atšķirīgu braukšanas maksu un komforta līmeni.
Maršrutos Nr.2, 3,4,5,6,8,10, ar kuriem iespējams nokļūt Pārventā, vienreizējā braukšanas maksa ir 0.60 EUR, kas ir zemāka nekā maršrutā līdz Vārvei (0.70 EUR). Savukārt maršrutos no Nr.20 līdz Nr.24, kas pasažieriem piedāvā zināmas priekšrocības (īsāki intervāli, ērtāka iekāpšana un izkāpšana pēc pieprasījuma) vienreizējās braukšanas maksa ir 0.75 EUR, kas ir nedaudz augstāka nekā līdz Vārvei.