Lai tuvojošos svētkus ģimenes vai draugu lokā pavadītu jauki, mierīgi un bez raizēm, ir svarīgi, lai mūs nepārsteigtu pēkšņas un negaidītas nepatīkamas situācijas, kad nezinām, kā tās risināt, vai kur vērsties pēc palīdzības, lai tās novērstu.

Tādēļ pašvaldības SIA ŪDEKA vēlas informēt par savā praksē biežāk sastopamākajiem gadījumiem, kas var nepatīkami pārsteigt gan ikdienā, gan svētkos, – lai iedzīvotāji zinātu kā rīkoties un kur meklēt palīdzību, ja tomēr gadās nokļūt kādā no minētajām situācijām.

 

Nesen ŪDEKA publikācijā informēja par priekšnosacījumiem un sagatavošanās darbiem, kas jāveic pirms aukstā laika un sala iestāšanās, un ļoti cer, ka ēku īpašnieki un namu apsaimniekotāji ir ņēmuši tos vērā, tādējādi izslēdzot vai būtiski samazinot aizsalumu veidošanās iespējamību. Līdz šim šoziem ŪDEKA vēl nav saņēmusi nevienu pieteikumu par aizsalumiem. Tomēr, tā kā meteoroloģiskie novērojumiun laika prognozes gada nogalē sola arvien aukstāku laiku un ievērojamus mīnusus arī svētkos, ŪDEKA iesaka pastiprināti veikt visbiežāko aizsalumu veidošanās vietu (ēku iekštelpu – pagrabu, bēniņu, kāpņu telpu) apsekošanu un caurvēju likvidēšanu tajās.

 

Ko darīt, ja aizsalums tomēr ir konstatēts?

Ja aizsalums ir konstatēts privātīpašumā un aizsalušās ūdensvada caurules ēkās ir pieejamas atkausēšanai, aizsalumu var mēģināt atkausēt pašu spēkiem, atkarībā no caurules materiāla, ar karstu ūdeni, smiltīm, fēnu vai sildītāju ar izolētu gaisa plūsmu, tomēr, ja pašu spēkiem ar aizsalumu tikt galā neizdodas, var vērsties pēc palīdzības ŪDEKAS dispečerdienestā. Nekādā gadījumā cauruļu atkausēšanai nedrīkst lietot atklātu liesmu. Jāatceras arī, ka par dienestu veiktajiem aizsalumu atkausēšanas pakalpojumiem, kuri tiek veikti privātīpašumā, samaksa jāveic pašam īpašniekam. Ja aizsalušas ir caurules ārpus ēkām, kas iebūvētas par seklu, nepieciešams veikt šo cauruļu siltināšanu vai pārbūvi. Šādos gadījumos īpašnieki var vērsties pēc konsultācijas ŪDEKAS Tehniskajā daļā.

 

Gadās, ka aizsalumi tiek konstatēti arī uzņēmuma atbildībā esošajās akās uz ielām, jo, izmainoties gruntsūdeņu līmenim, aku izolācijas materiāls var pacelties augšup, tādā veidā izmainot aku vāku novietojumu, nenoslēdzot akas pilnībā un radot aizsalumus. Tieši tādēļ ŪDEKAS speciālisti, iestājoties aukstajam laikam, īpaši uzrauga un apseko akas uz ielām un novērš problēmas, ja tās radušās. Ja arī iedzīvotājs ir pamanījis, ka kāda no akām nav noslēgta pilnībā vai konstatēts aizsalums tajā, ŪDEKA aicina par to nekavējoties ziņot uzņēmuma dispečerdienestam, lai pēc iespējas ātrāk problēmu novērstu. Nekādā gadījumā nedrīkst akas atvērt pašrocīgi – tas jāuztic ŪDEKAS speciālistiem. Nepareiza to atvēršana var sabojāt aku siltumizolācijas materiālu, tādējādi palielinot aku aizsalšanas iespējamību.

 

Ēku iekšējo tīklu problēmu risinājumi

Bieži vien iedzīvotāji saskaras arī ar tādām problēmām kā izlietņu, vannu vai podu aizsērējumi un nosprostojumi, ūdens krānu vai cauruļu bojājumi un citām līdzīgām problēmām ēku iekšējos tīklos. Ja iedzīvotājs problēmu novērojis savā valdījumā esošajā īpašumā, visbiežāk viņš to cenšas likvidēt pats, saskaņā ar savā rīcībā esošo informāciju vai konsultējoties ar kādu zinošu kaimiņu vai paziņu. Tomēr ŪDEKA informē, ka šādos gadījumos ir iespēja vērsties arī pēc profesionāļu palīdzības.

 

Privātmāju īpašnieki pēc palīdzības var vērsties dažādos privātuzņēmumos, kas nodarbojas tieši ar šāda veida problēmu risināšanu, vai arī ŪDEKAS dispečerdienestā, piesakot izsaukumu. Par pakalpojumiem, kas tiek veikti privātīpašumā un neietilpst uzņēmuma atbildības robežās, saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem privātmāju īpašnieki maksā paši.

 

Bet, ja ar šāda veida problēmām sakaras daudzdzīvokļu mājas iedzīvotāji, vislabāk iedzīvotājiem vispirms ir vērsties pie sava mājas apsaimniekotāja, ziņot par radušos situāciju un kopīgi rast piemērotāko risinājumu. Nama apsaimniekotājs jeb pārvaldnieks ir tas, kurš organizē dzīvojamās mājas pakalpojumu nodrošināšanu un ir atbildīgs par dažādu problēmu novēršanu. Savukārt kārtību, kādā notiek savstarpējie norēķini starp dzīvokļa īpašnieku un pārvaldnieku, nosaka pārvaldīšanas un apsaimniekošanas līgums.

 

Ja problēma radusies paša iedzīvotāja dzīvokļa īpašumā, tad, lai problēmu novērstu, iedzīvotājs var vai nu lūgt pārvaldnieku sazināties ar atbildīgajiem dienestiem, vai arī pats, bez pārvaldnieka starpniecības vērsties pēc palīdzības, piemēram, ŪDEKĀ. Abos variantos visdrīzāk par pakalpojumiem jāmaksā būs pašam iedzīvotājam, ja vien pārvaldīšanas līgumā nav noteikts citādāk.

 

Savukārt, ja problēma atgadījusies mājas kopējā sistēmā, piemēram, stāvvadā vai guļvadā, par to parasti pārvaldnieks ziņo privātuzņēmumam vai ŪDEKAI (gada sākumā par attiecīgo gadu iesniedzot garantijas vēstuli par iekšējo tīklu apkalpošanas pakalpojumiem), pēcāk arī apmaksājot viņam piestādīto rēķinu.

 

ŪDEKA novēl jaukus svētkus uninformē, ka arī tajos visu diennakti dežurēs uzņēmuma dispečerdienests, kas rūpēsies, lai iespējamie starpgadījumi tiktu novērsti pēc iespējas ātrāk un neietekmētu gada mierīgāko un sirsnīgāko svētku – Ziemassvētku – svinēšanu, kā arī lai ikviens bez raizēm varētu priecīgi un līksmi sagaidīt jauno – 2013. gadu!

 

ŪDEKAS kontakti

Dispečerdienests: tālr. 63661115

e-pasts: dispeceri.udeka@ ventspils.gov.lv

Tehniskā daļa: tālr. 63607286

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: