Nedēļa no 13. līdz 17. februārim Ventspils 1. pamatskolā bija īpaši gaidīta, jo, tradicionāli, februāris ir projektu laiks.

Skolēni izstrādāja projektus par visdažādākajām tēmām, gan darbojoties skolā uz vietas, gan vācot materiālus dažādās pilsētas iestādēs un intervējot cilvēkus.

3.a klase ciemojās vecāku darbavietās un iztaujāja vecākus par viņu profesiju priekšrocībām un grūtībām.

Šogad īpaši populāri ir projektu temati, kas saistīti ar vides un veselības jautājumiem, jo skolas kopējais mērķis ir iegūt Ekoskolas statusu: „Zāļu tēja”, „Augļi un dārzeņi manā uzturā”, „Putni dabā un literārajos darbos”,  „Dzīvnieki – rekordisti”, „Sportiskākā klase skolā”, „Ventspils pilsētas attīstība kartēs” un kaķu mājas izgatavošana. 5.-9. kl. skolēniem bija iespēja izgatavot vides spēles par tematu „Mežs”.

4. klašu skolēni šogad guva pirmās iemaņas pētniecisko darbu izstrādē, strādājot individuāli vai nelielās grupiņās. Viņu uzdevums bija veikt arī kādu eksperimentu un to aprakstīt.

Arī vecāko klašu skolēni varēja pievērsties nopietnu aktuālu jautājumu izpētīšanai: „Varbūtības teorija un azartspēles”, „Praktiskie uzdevumi matemātikā”, aptaujas „Drošība internetā” prezentācija.

Atsevišķi vecāko klašu skolēni izstrādā individuālus pētnieciskos darbus, kurus vērtēs īpaša komisija pēc pētniecisko darbu vērtēšanas kritērijiem.

„Valodu“ jomas mācību priekšmetos skolēniem arī bija dažādas iespējas : krievu valodā varēja paplašināt aktīvās leksikas krājumu, izgatavojot uzskates materiālus, angļu valodā apkopot materiālus par valstīm, kurās  runā angliski un pētīt tematu „Svešvalodas ap mums“.

5. un 6. klases skolēni  savus  uzdevumus zināja jau mācību gada sākumā, jo tos šī vecumposma skolēni paveic katru projekta nedēļu. 5. klases uzdevums bija sagatavot scenāriju un vadīt pasākumu „Lieldienas“ sākumskolas skolēniem, bet 6. klase vispusīgi iepazina Ventspili un prezentēja savus grupas darbus par ievērojamākajiem pilsētvides objektiem.

Daļai skolēnu saistošāki ir projekti, kuros var attīstīt savas radošās spējas. Šogad  bija iespēja gatavot  brāļu Grimmu pasakas iestudējumu vācu valodā, savukārt skolotājas vadībā tika izgatavotas daudzveidīgas pirkstiņlelles, kuras tiks dāvinātas pirmskolas grupai, kur tās noderēs valodas attīstībai.

Piektdiena bija vissaspringtākā diena projektu nedēļā, jo tad lielākā daļa skolēnu prezentēja savu veikumu un uzklausīja gan uzslavas, gan kritiku. Prezentācijās apvienojas radniecīgu tematu vai vecumposma grupas, tiek uzaicināti ciemiņi. Nākamā nedēļa, kā parasti, sāksies ar projektu  nedēļas izvērtēšanu: gan skolēni, gan skolotāji  izteiks savas domas par ieguvumiem  un iespējamiem uzlabojumiem.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: