Rīt pašvaldības SIA Ventspils reiss kopā ar kolēģiem no citām pasažieru pārvadājumu organizācijām svinēs profesionālos svētkus – Autotransporta darbinieku dienas 35. gadskārtu.

Šī diena ir piemērots brīdis, lai atskatītos uz paveikto un sveiktu labākos darbarūķus, uzskata Ventspils reisa valdes priekšsēdētājs Arturs Lieģis. Ir jau arī, ar ko lepoties: «Savas pastāvēšanas 14 gados, apdomīgi un veiksmīgi saimniekojot, sākumā arī nedaudz riskējot, no lieliem mīnusiem esam nonākuši līdz tā dēvētajam drošības spilvenam, kas ļauj pārliecinošāk skatīties nākotnē. Šāds panākums iespējams tikai tad, ja uzņēmums strādā kā vienots mehānisms, kurā svarīga ir katra vismazākā skrūvīte. Nozares darbinieku profesionālie svētki, manuprāt, ir ļoti piemērots brīdis, lai atcerētos un dažādos veidos stimulētu labam un kvalitatīvam darbam visus uzņēmumā strādājošos.»

Par autotransporta nozares darbinieku cilvēki visbiežāk uzskata šoferi. Taču tas ir tikai noslēdzošais posms daudzu amatu un pienākumu virknē, kas palīdz nodrošināt neskaitāmo pasažieru un kravu nonākšanu paredzētajā galapunktā. Transporta vadītāju darbs ir redzams, bet pārējo darbinieku veikums sabiedrības lielākajai daļai paliek apslēpts. Lai krīt noslēpumu plīvurs un pasažieri uzzina, kas rūpējas par to, lai autobusi ik rītu dotos reisos!

Ventspils reisa dienas režīms

Plkst. 4.30 – darbā ierodas pirmie autobusu vadītāji. Dažkārt šie šoferīši ir pirmie, kas burtiski nošķūrē uz šosejas saputināto sniegu. Autobusu tehnisko stāvokli pārbauda līniju mehāniķis, ko var saukt arī par uzņēmumanakts direktoru, bet to, vai autobusa vadītājs dodas reisā vesels un pārliecināts par sevi, kontrolē medmāsiņa.

Reizē ar pirmo reisu darbu uzsāk arī biļešu kontrolieri, jo viņiem ir ne tikai jāķer zaķi – ir vēl daudz citu lietu, kam sekot līdzi, piemēram, vai autobusa vadītājs brauc atbilstoši kustības sarakstam un vai autobusa salonā ir tīrs.

Plkst. 5 – durvis ver Ventspils autoosta. Arī šeit strādājošie ir autotransporta nozares darbinieki.

Plkst. 8 – darba dienu sāk atslēdznieki un mazgātāji, kuru darbs organizēts vairākās maiņās, noliktavas darbinieki, pārvadājumu daļas speciālisti, dispečere, grāmatveži, ekonomisti un citi. Pilnīgs nodarbināto amatu un profesiju saraksts būtu diezgan garš.

Jāatzīmē, ka darbs Ventspils reisā organizēts tā, lai nevajadzētu meklēt palīdzību citur – visu, kas saistīts ar autoparka uzturēšanu kārtībā, veic uzņēmumā. Turklāt tehniskās palīdzības brigāde var izbraukt un veikt remontdarbus tieši uz līnijas.

Plkst. 17 – bāzes teritorija lēnām kļūst klusa, jo lielākā daļa strādājošo dodas uz mājām. Taču tas nenozīmē, ka darbs uzņēmumā ir apstājies. Pilsētā autobusi kursē līdz pusnaktij, arī starppilsētu reisi iebrauc Ventspils autoostā vēlās vakara stundās.

Plkst. 00.30 – bāzē atgriežas pēdējie autobusi. Darbu turpina autobusu mazgātāji, kas spēkratus katru dienu mazgā gan no iekšpuses, gan no ārpuses, novēršot braucēju nevīžības un neuzmanības sekas autobusu salonos. Šie cilvēki mājās no darba dodas tad, kad visa pilsēta jau saldi sapņo...

Uz pāris stundām viss noklust, lai atkal rīta agrumā sāktos atkal no gala…

Apskati foto no Ventspils reisa dzīves

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: