Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polise no 1.jūlija būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, informē Satiksmes ministrijā (SM). SM norāda, ka atbilstoši šī brīža prognozēm elektroskrejriteņiem OCTA polise, līdzīgi kā mopēdiem, varētu izmaksāt no 24 līdz 50 eiro gadā.

Ministrijā norāda, ka arī pērn stājās spēkā stingrākas prasības elektroskrejriteņu lietošanā. Tostarp elektroskrejriteņu vadītājiem vecumā līdz 17 gadiem, braucot ar šo mikromobilitātes rīku, obligāti ir jālieto aizsargķivere un sliktas redzamības vai intensīvas satiksmes apstākļos vēlams apģērbs ar gaismu atstarojošiem elementiem, piemēram, atstarojoša veste.

Tāpat, lai mazinātu iespējamos riskus, elektroskrejriteņu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību un nepārsniedz maksimālo atļauto ātrumu - 25 kilometrus stundā (km/h). Braukšana atļauta pa brauktuvi tikai vietās, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Braucot pa ietvi ir jābrauc lēnāk, atbilstoši cilvēku plūsmai, dodot priekšroku gājējiem.

Ministrijā atgādina, ka elektroskrejriteņu reģistrācija ir obligāta, un to veic Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Tādējādi ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem piedalīties ceļu satiksmē ir aizliegts. Elektroskrejriteņu obligāta reģistrācija attiecas arī uz pašizgatavotiem vai pārbūvētiem elektroskrejriteņiem.

Vienlaikus ir stājusies spēkā arī jauna kārtība attiecībā uz elektroskrejriteņu piespiedu pārvietošanu, ja tie traucē citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Jaunā kārtība paredz, ka evakuēt var arī nepareizi novietotus un satiksmi traucējošus velosipēdus, elektroskrejriteņus un velorikšas.

Apdrošināšana skrejriteņiem rosināta, jo arī ar tiem izraisītajos negadījumos personām radītie zaudējumi var būt salīdzinoši smagi.

Lasi vēl

Komentāri (9)

  • 0
    Merkakits Pirms 6 dienām, 20 stundām

    un parastajiem veļļukiem arī, kā arī lai visiem ir lampas priekšā un pakaļā ,bet ārpus pilsētas obligāti vestes mugurā. Iedomājušies te mazaizsargātie, tad vajag darīt kaut ko lai būtu aizsargāti!

  • -1
    Covid 19-25.ventspils.lv Pirms 6 dienām, 19 stundām

    Es gan domāju,ka pilnīgi pietiek ar atstarojošo vesti gan pilsētā,gan ārpus tās.Lampas izmaksā dārgāk.Sevišķi ar dinamo.

  • -1
    sranskis Pirms 6 dienām, 17 stundām

    covid- ir tak tās tūristu vai kādas citas, kuras liek uz galvas!

  • -1
    Covid 19-25.ventspils.lv Pirms 6 dienām, 17 stundām

    sranskim.
    Zinu,kādi lukturi pieejami priekš velosipēda,jo pats ikdienā ar to pārvietojos.Ja brauc pa apgaismotiem ceļiem un veloceliņiem,pēc papildus apgaismes līdzekļiem nav vajadzības.Dzeltenā veste-jā,to lietoju tumšajā diennakts laikā obligāti.Nokarināt ričuku ar mirgojošām lampiņām ir muļķīgi.Veste kalpos gadiem,kamēr lukturīši pārsvarā tik baroti ar baterejām.

  • 0
    ventspilnieks 36,7 Pirms 6 dienām, 15 stundām

    Mērkaķīt, 2 dienas pabraukāsi bez lampām un atstarotājiem, 3. tevi nogrābs un vispirms brīdinās, pēc tam jau sodīs.
    Ārpus pilsētas veste ir ok, aizmugurējā lampiņa arī labi strādā. Ja pa tumsu jābrauc, tad abi

  • 0
    sranskis Pirms 6 dienām, 17 stundām

    covid- tas bija domāts kā humors. Piedodiet, ja aizvainoju.

  • -1
    Covid 19-25.ventspils.lv Pirms 6 dienām, 15 stundām

    Nekas,nevaig kreņķi ķert.Bet,ja kas,vienreiz redzēju tādu riteņbraucēju ar uz pieres piešnallētu lukturīti...
    Jā,un ārpus pilsētas vislabākais priekšējais lukturis ar dinamo barošanu.Ja pameklē,var dabūt.

  • -3
    Merkakits Pirms 6 dienām, 11 stundām

    Janvārī divas nedēļas padzīvojos Vācijā.Ķelnē,Minhenē,Diseldorfā, visas šīs pilsētas ir lieliski apgaismotas, bet tas netraucē katram velobraucējam lietot lukturīšus pie velosipēda.

  • 0
    Heinrich's Pirms 6 dienām, 11 stundām

    Kāds labums no luktura,ja iela apgaismota?
    Protams,atstarotājus un vesti gan vajadzētu.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: