Domājot par Baltijas jūrā esošās kritiskās infrastruktūras drošību, izaicinājums ir laicīgi identificēt šaubīgos kuģus, kuriem pievērst pastiprinātāku uzmanību, intervijā TV3 pauda Latvijas ārlietu ministre Baiba Braže (JV).
Ministre: Izaicinājums ir laicīgi identificēt šaubīgos kuģus
26Politiķe atzīmēja, ka Baltijas jūrā ir ļoti dzīva kuģu kustība un katram transportlīdzeklim un infrastruktūras objektam patruļkuģi klāt nepielikt.
Tāpat iniciēta sadarbība starp NATO valstu izlūkdienestiem risku labākai un laicīgākai identificēšanai.
Paralēli valstis skatoties arī uz starptautisko tiesību regulējuma izmaiņām, lai apsvērtu iespējamos kuģošanas ierobežojumus Baltijas jūrā. Braže uzsvēra, ka ir svarīgi, lai risinājumi ir reāli īstenojami, nevis paliek tikai uz papīra.
Kā ziņots, "Latvijas Valsts radio un televīzijas centra" optiskais sakaru kabelis tika bojāts agrā 26.janvāra rītā Zviedrijas ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā. Zviedrijas prokuratūra paziņoja, ka tiek izmeklēta nopietna sabotāža un saistībā ar šo incidentu ir arestēts kuģis.
Šonakt sāks bojātā kabeļa remontam nepieciešamo materiālu transportēšana uz ostu, kur tie tiks uzkrauti kuģī, kas veiks remonta darbus, sacīja LVRTC Korporatīvās komunikācijas daļas vadītāja Vineta Sprugaine.
LVRTC inženieri ir veikuši remontam nepieciešamo izejmateriālu apskati un novērtēšanu, atzīstot tos par atbilstošiem LVRTC jūras kabeļa remonta vajadzībām. LVRTC inženieri kopš 27.janvāra vakara atrodas Zviedrijā.
Vienlaikus LVRTC vēl aizvien nevar pateikt datumu, kad remonta darbus sāks, bet apliecina, ka dara visu, lai tas notiktu pēc iespējas ātrāk, akcentēja Sprugaine.
Bulgārijas kuģniecība "Navigation Maritime Bulgares", kam pieder zem Maltas karoga kuģojošais sauskravu kuģis "Vezhen", noliegusi apzinātu Latviju un Zviedriju savienojošā zemūdens optiskā kabeļa sabojāšanu.
Publiskotajās fotogrāfijās redzams, ka vienam no kuģa enkuriem trūkst lāpstiņas, tomēr nav skaidrs, kad šis bojājums radies. "Navigation Maritime Bulgares" pārstāvji apgalvo, ka enkurs varētu būt cietis nelabvēlīgu laika apstākļu ietekmē.
Neviena persona saistībā ar izmeklēšanu pagaidām nav aizturēta. Kuģa apkalpē ir astoņi Bulgārijas un deviņi Mjanmas pilsoņi.
Iepriekš notikuši vairāki incidenti Baltijas jūrā, kad iespējamas Krievijas sabotāžas dēļ bojāta kritiskā zemūdens infrastruktūra. NATO janvāra sākumā paziņoja, ka sāks jaunu misiju zemūdens kabeļu aizsardzībai Baltijas jūrā.
Komentāri (26)
Kurš tad būs "šaubīgs" un kurš ne?
daudziem jautājums : Kas ir šaubīgie kuģi vai ēnu flote.
Teiksim Čada, Centrālafrikas republika,vai pat Kukū salas nopērk tannkeri. Protams diezgan ,vai pat ļoti vecu. (nopērk maigi teikts ,viņu vietā kāds to nopērk). Krievija caur ,caur ,caur ntajām firmām. Uzliek Čadas karogu un uz priekšu. Apkalpe kur 3-4 no Krievijas ,bet pārējie no Centrālāfrikas. Čadai nav ne sankciju ne arī aizliegumu . Tad tāds Čadists dodas uz Sanktpīterburgu un uztankojas. Atpakaļceļā aizmirst pacelt enkuru. Tad viņš to mierīgi velk pa Baltijas jūru. Simtiem gadu tā nenotika ,bet pēkšņi izdomaja enkuru nepacelt. Vēl labāk virs kabeļa pēkšņi enkurs noraujas un uzkrīt tam virsū. Daži no kuģiem pieder pat Krievijai,bet ir prakse kad kuģo zem cita ,jeb svešas valsts karoga. Mēs taču sevi uzskatām par izglītotu tautu un šos manus pātarus tad vajadzētu saprast. Teiksim Krievijai es atbildētu ar seno teicienu :Var kakāt ,bet arī tas ir jāiemācās.
Vai pareizāk nebūtu nolaist uz grunti?Vai mūsu kaŗa flotei torpēdas vispār ir?
Atvainojiet ,nedaudz papildināšu. Uz visiem šīm kuģiem ir labi skaneri kuri perfekti parādīs kur kas atrodas. Viens no pārrāvumiem bija tieši divu kabelu krustpunktā. Viens leišu speciālists labi pateica ka tād gadījums ir iespējams teiksim kā viens no miljarda. Bija jātrāp kvadrātā 15 uz 15 metriem ,pie tam pamatīgā dziļumā. Nedrīks šos kuģus arī nogremdēt . Tā būs prātam neaptverama ekoloģiskākatrstrofa. Ventspilī zilā karoga vietā varbūt nāksies uzvilt melno. Pie vētras naftiņu varēs vākt pat pie vecā triperbāra (Pankokiem).
Ko tur identificēt! Šaubīgi ir visi kuģi, kuri iet uz un no putleristānas!
Domāju ka Krievija neriskē tikai viena iemesla pēc lai Baltijas jūrā nebūtu ekoloģiska katrstrofa. Keningsberga dabūs pamatīgi ciest naftas noplūdes gadijumā. Cietīs tad pilnīgi visi . Latvija Lietuva (Kuršu kāpas būs vēsture),Zviedrija (Bornholmu var norakstīt) ,Dānija ,Polija Holande ,Vācija. Mazliet labāk būs Somijai, Igaunijai un Krievijas Sanktpēterburgas apvidum. Grūti stādīties priekšā ja pie izejas no Somu līča notiks tāda tannkuģa likvidācija. Igaunija neattīris savas salas 100 gadus . Somiem un Zviedriem jau tur arī vesels arhipelāgs. Vispār ņem ko gribi nāksies nest pamatīgus upurus . Nemaz karš nav vajadzīgs. Tāpēc faktiski neviens ,neviena valsts pagaidām īsti nezin ko iesākt. ASV ar Trampu priekšgala pagaidām arī ir neaprēķināmo kategorijā. Viņus tas neskar. Pagaidām notiek spēle uz nerviem .,bet likmes ir augstas. Tādas tad ir ziņas no tirgus sievām ,kartupeļu onkuļa un zivju meičām kā te Students ( nez kur palicis ) pateica kad uzrakstīju savas domas.
Nu gan,nezin kurs ir vainigais !Redzkur vins ir :))))) https://www.facebook.com/photo/?fbid=9450723238313597&set=g.586509126260286
Tā ''ēnu'' flote pa lielam sastāv no veciem un vairs nekam nederīgiem kuģiem kuri savu ir izsmēluši un tieši tāpēc viņi ir bīstami gan ekoloģijas gan kuģošanas drošības jomā un šādiem kuģiem nestrādā glābšanas laivas un daudz kas cits.
Beidz tie nav mazi ,bet ļoti ,ļoti lieli kuģi. Te nav nekāds sakars ar glābšanas laivām,(pat uz moderniem viss ne vienmēr kartībā) .Otrkārt nav laivas ,bet pamatā plosti , Kuģis sen sagriezts ,bet plosts pilnā darba kartībā. Veci liela daļa tiešām ,bet kuģojami. Vispār Vadim palasi mazliet citu literatūru arī. Tas ko saki nav pats bīstamākais. Pat ēnu flote -nosaukums nav tāpēc ka veci un glabšanas laiva nav vietā . Uzzini un tad viedoklis krasi var mainīties. Nezinu tavus politiskos uzskatus ,bet pēc komenta noliec arī tos pie malas. Varbut aprunājies ar ČEPORJUSU.
Vai pirms kabeļu izbūvei neitrālā zonā tika veikts saskaņojums ar visām Baltijas jūras valstīm ? Un saņemta piekrišana? Šaubos. Ja nav tāda saskaņojuma tad nevar būt arī pretenziju
Ar Moskoviju arī saskaņot,ko?
У каждого психа своя программа, но у криски она разннообразней. Tā teikt ar noslieci maskvabadas režīma virzienā.
Šādi Kriska vari rakstīt Moskovskie novosti. Pie tam enkuru uzgāž tieši uz kabeļa kas pat ar skaneri no šāda tipa kuģa ir pagrūti izdarīt bez pieredzes. Enkurs ir priekšā faktiski iznāk ka skanerim jābūt virs tas enkuvietas . Sagadīšanās ,tā ir tikai Jūsu laimes zemes leksika. Tur vis sagadās. Sākot no mīklanām slimībām un beidzot ar superprecizitāti tur kur iespējamības risks ir viens pret Miljonu. It sevišķi vālstij kura savu vieglo automašīnu līdz šai dienas nav izgudrojusi. Par invalīdu vāģi laikam tomēr nozaga.
vau: es jau nerakstu ka tie kuģi ir mazi un visdrīzāk lai apietu sankcijas tie maina nosaukumus un pa ko man runāt ar Čeporjusu.
Nemaina nosaukumu Teiksim daudzi no viņiem paradās valstīm kurām līdz 2022 gadam tādu vispar nebija . Nav jēgas ar tevi runāt.
Paldies, Sranski par komplimentu. Kapēc ar Moskoviju nesaskaņot? Viņa tādpat Baltijas jūras valsts kā Latvija vai Zviedrija
Apsauka viens otr pa moskoliem,vatnikiem un tt.,stum baton ausi pa visadam en flotem :)))Nebut zurnalugs pardevusies(pardevas kovid laika,pa putrs $kiv) tad uzzinat taisnib.10 -15gads atpakal ,zurnalist rak ara taisnib,tagat atrefere un iet cucet.Zurnalist but rakusies un uzzinajus,pa cik miljoniem, tad tas kabels ir apdrosinats,vai nebij pirms tam tehnisks problems?A ta mierig cuce un veido sabiedrisko dom pa en flot.A mes taka mulkis gav,gav,gav,vau :)))
Cupiņ,šie kabeļi tāpat nenokā nebojājas, It sevišķi nepārtrūkst. Tāpēc savas pasakas vari rakstīt teiksim kādā piedīvojumu gramāta kura iet zem nosaukuma fantastiska literatūra. Liec dažreiz mierā žurnalist rakst. Lab es ta glūn ka tev to grūt būs apjēgt ,bet nākses.
šorīt uzliku Googlē :Sakaru kabeļi Baltijas jūrā. Apskatiet to var izdarit. Tas ir sakaru kabelis ar skandināviju. Somiju ,Zviedriju un Norvēģiju. Starp citu šos kabeļus neviena valsts uz bui dui neizvieto . Ar Krieviju šaja gadijuma nav jāsaskaņu,bet jāinformē par to. Ka tēds kabelis atradīsies uz kuģu ceļa. Tie arī ir tāpat ka ielas daudz maz reglamentēti ceļi. Tāpēc tiem kuri tam visam nepiekrīt tikai pajautāšu par tam KP biedru kartēm un komjaunatni. komenti ļoti labi parada kas par cilvēku un ko viņš cenšas aizstāvet. Ventspils karogam pa pusei jabīt arī sarkanam fonam pat ja ne vairak. Nu to sirpi un āmurīti laikam gan nevajadzētu ,pietiks ar sārtu fonu.
https://tautastribunals.eu/wp-content/uploads/2025/01/471705953_122192025032166256_1166106832006958735_n.jpg
Kad cilveks beidzot saks komentet no sava varda,nevis zem klickas,tad neuztvers cita rakstito personigi,bet teksta ietvaros-gaf,gaf,vau :)))Enu flote nav tikai krieviem,bet parsvara visam valstim kam pieder kugi.Kapec vini tur Bahamas un tt.,registreti ,visiem labi zinams.Vau,varetu pastastit,kam tagat pieder 20 bijusie Latvijas tautas ipasuma tankkugi,kadas valsts enu floti vini tagat stute ?Kadu bildi vau, esi redzejis ar to sarauto kabeli ?
Tas ka kuģi brauc zem sveša karoga nav nekāds brīnum ,bet ir niansīte . Teiksim kuģus var iznomāt u.t.t. To vissu parāda reģistri īpašnieks ,nomnieks u.t.t. Toties ēnu flote ir tā kurai nekādos reģistros īpašnieks var neparādīties. Tur pat specialisti kaklu aplauzīs lai to atrastu. Faktiski pa nullēm info. Tad šī milzeņi teiksim piestāj pie Krievijas čomakiem. Daudziem no šiem čomiem ir sankcijas un no Krievijas neko nedrīkst. Tagad naftiņa ir uz Kukū salu kuģa . Tad no tā lūdzu ,jo Kukū salām nav nekāda aizlieguma. iepirkt. Par to foto pat nezinu kā atbildēt ,jeb tu mucā dzīvo un uz visu notiekošo skaties caur spundes to apaļo caurumu. Tad pateica ka bija tikuši līdz vietai ,bet udens 100metru dziļuma tik dzidrs ka neko nevar izdarīt. Tev par lielu prieku foto nevaru piedāvāt. Tā kā tavas elku valsts Krievijas nedarbus nevaram redzēt.
Jānis Zvejnieks: par tām kličkām pilnīgi piekrītu tev un komentēt ar kličkām ir līdzvērtīgi būt par ''ēnu floti'', šodien viena klička rīt jau cita.
Ne mūsu prātam saprast biznesmeņu gājienus - galvenais nepadoties propagandai. Es turos
Vau !:))))Kur cilveki sitadu sagrabstas,bet ja smadzenes izskalotas,tad nav brinums :)))Ja ir savs skatijums uz notiekoso,tad esi vatniks, Krievija tev elks,krame cemodanu un uz prieksu :)))Tev stast pa jur,lai noverst tav uzmanib no gaiss kugiem :)))Tie iekilet un $eptman paravus ped :)))Labak but cepusies pa Platens zemit,ka tur tas baterijs un propelers varej sacelt uz lauksaimiecibs zemit,ka to airBaltic varej iekilat,ka tos Latvijs mezs nopirk pa miljoniem un tagat pardod pa miljardiem un tt.Latvij ir pardot kopa ar tav ipasum un tevim.A tev baton stumj ausi :)))
Reku zurnalistiem darbs.VB var iztulkot un rakst uztaisit. https://bb.lv/statja/ekonomika/2025/01/29/podpisano-soglasenie-s-lufthansa-kotoraia-stanet-strategiceskim-investorom-airbaltic?fbclid=IwY2xjawIIsChleHRuA2FlbQIxMQABHXa1CfowP8AMb14aHvGieMcHgs2uqQVHw1ZePODDmf_yE7byEowAx8KF1w_aem_kGyqGMiRHQobSA8LDEu5EQ