Uzņēmums Ventspils reiss apstrīdējis Autotransporta direkcijas (ATD) organizētā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas konkursa rezultātus. Konkursā uzvarējušais Ventspils uzņēmuma konkurents – SIA Latvijas sabiedriskais autobuss – nespēj nodrošināt pārvadājumus citos reģionos.
Uzvarētājs netiek galā ar pārvadājumiem
17ATD konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu septiņās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās iesniegtas septiņas sūdzības. Tostarp sūdzību iesniedzis Ventspils pašvaldības uzņēmums Ventspils reiss. Jau ziņots, ka reģionālajā autobusu pārvadājumu tīklā Ventspils lotē par konkursa uzvarētāju atzīts Rīgas autotransporta uzņēmums Latvijas sabiedriskais autobuss.
Uzņēmums Ventspils reiss, iepazīstoties ar konkursā iesniegto piedāvājumu izvērtējuma protokolu, konkursa rezultātus uzskatīja par nepamatotiem, bet piedāvājumu izvērtējumu – par neobjektīvu pēc vairākiem kritērijiem, un apstrīdēja konkursa rezultātus. Iepirkumu uzraudzības biroja pārstāve Elīna Virtmane apstiprināja, ka Ventspils reisa sūdzība ir saņemta 15. septembrī un mēneša laikā, proti, līdz 15. oktobrim, tiks noteikts sūdzības izskatīšanas datums. Kamēr sūdzība vēl ir izskatīšanas procesā, Ventspils reisa direktors Arvis Bernics atturējās sīki komentēt uzņēmuma nostāju. «Pēc mūsu domām un spriežot pēc konkursā iesniegtajiem dokumentiem, Latvijas Sabiedriskā autobusa finanšu piedāvājums nevarēs nodrošināt kvalitatīvus pasažieru pārvadājumu pakalpojumus,» lēmumu apstrīdēt konkursa rezultātus īsi komentēja Bernics.
Iepriekš jau ziņojām, ka arī konkursa uzvarētāja piedāvājuma tehniskā daļa liek apšaubīt uzņēmuma spēju ventspilniekiem piedāvāt kvalitatīvu pakalpojumu. Vietā, kur, iespējams, Latvijas sabiedriskais autobuss plāno izvietot tehnisko bāzi Ventspilī, pagaidām ir vien pamesta ēka un ar zāli aizaugusi teritorija. Tajā pat laikā ATD pārstāvis Viktors Zaķis apgalvoja, ka uzvarējušais uzņēmums Latvijas sabiedriskais autobuss piedāvājis labāko cenu un labāku tehnisko nodrošinājumu nekā Ventspils reiss.
Ventspils reisa vadības šaubas par konkursā uzvarējušā pretendenta spēju nodrošināt kvalitatīvus pasažieru pārvadājumus nevar nosaukt par nepamatotām. Rīgas autotransporta uzņēmums Latvijas sabiedriskais autobuss pasažieru pārvadājumus īsteno praktiski visos valsts reģionos – Pierīgas pašvaldībās, Jūrmalā, Jelgavā, Gulbenē, Alūksnē, Madonā, Balvos. Saskaņā ar pēdējā konkursa rezultātiem šis uzņēmums ieguvis tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus nākamos desmit gados arī Ventspilī.
Tomēr tik liels pasūtījumu portfelis pārvadātājam nav izrādījies pa spēkam. Septembra otrajā pusē Latvijas sabiedriskais autobuss regulāri neizpildīja 16–20, bet atsevišķās dienās – pat 30 reisus Pierīgas maršrutos. Ādažu novadā pasažieri autobusu pieturās bieži vien tā arī nesagaidīja autobusu. Ļaudis kavēja darbu, bērni – skolu. Ādažu novada pašvaldība vērsās ar pretenzijām gan transporta uzņēmumā, gan ATD. Pārvadātājs aizbildinājās ar autobusu vadītāju trūkumu un slimošanu, solot līdz septembra beigām problēmu atrisināt. Praktiski visos maršrutos, ko apkalpo šis uzņēmums, tiek aicināti darbā autobusu vadītāji. Ādažos uz starppilsētu autobusiem pārsēdušies maršrutu autobusu vadītāji no bankrotējušā uzņēmuma Rīgas mikroautobusu satiksme, kas, tāpat kā Latvijas sabiedriskais autobuss, pieder uzņēmumam B-Bus.
ATD pārstāvis Viktors Zaķis apgalvo, ka pārvadātājs savu solījumu esot izpildījis, pieņemot darbā un apmācot desmit jaunus autobusu vadītājus. «Septembra beigās problēma ir atrisināta,» paziņoja Zaķis. Tomēr, spriežot pēc Latvijas sabiedriskā autobusa informācijas, 30. septembrī Ādažu novadā atkal ticis atcelts reiss. Agrāk jau rakstījām, ka ar tādām pašām problēmām saskaras to pašvaldību iedzīvotāji, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina Liepājas uzņēmums Liepājas autobusu parks, kas no jūlija sākuma nav izpildījis 627 reisus Liepājas, Pierīgas, Aizkraukles un Ogres maršrutos.
Komentāri (17)
Šitas ir kārtējais gadījums, tāds bardaks mums valstī notiek.
Tā ir trakā māja, kas pie mums notiek ar pasažieru pārvadājumiem! Liepājas autobusu parkam jāstrādā Ogrē- kāpēc tas ir vajadzīgs - tā mocīt cilvēkus - šoferus. Un Ventspilī strādās rīdzinieki , bet ventspilniekiem būs kautkur uz Latgali jādodas.
Piekrītu par visiem 100%. Tas ir gatavais murgs , bet laikam jau tā vajag, tad grūtāk izsekot naudas plūsmai , no kuras mazi strautiņi aiztek pa malu malām.
AAA joprojām cīnās par vietu zem saules :D
Paskatieties kas sēž ATD valdē. Dzejnieka pēctecis un mahinatora tēvs.
Ļoti labi,ka būs cits pārvadātājs. Tas,ko te kladzina par to "sabiedrisko autobusu", ir pilnīgs fufelis. Gan šie uzstutēs savu bāzi,pat vēl labāku,kad tiks pie šprices. Vismaz tas būs PASAŽIERU PĀRVADĀŠANAS UZŅĒMUMS, nevis šovu un izklaižu uzņemšanas vieta. Kautkas IR jāmaina. Vajadzīgs, kā saka ,svaigāks gaiss. Pārāk ilgi tai reisā tur daži ir aizsēdušies... . ...un autovadītāju trūkums tur arī ir visu laiku. TIKAI, tas skaļi netiek afišēts. Mums,tiek rādīta medaļas spožā puse (pēc jūrasielas kantoreļa diktatoru norādījumiem.)Viena vienīga pašslavināšanās un plātīšanās. Bet kas ir medaļas otrā pusē...??? Tas tāpat jau daudziem zināms...
Vai ir kāds pārvadātājs, kur netrūkst šoferu!? To trūkst, tādēļ, ka nozarē ir tāda situācija. Un šie uzņēmumi nevar pacelt algas šoferiem, jo tā paaugstināsies izmaksas un ar to nevarēs uzvarēt iepirkumos un nāksies vispār atlaist darbiniekus.
Bet šie iepirkumi - to kritēriju pamatā būtu jābūt pasažieru drošība, ērtība un tālāk jāvērtē cena, jo drošība un komforts tomēr arī kaut ko maksā. Uzturēt autobusus tīrus, kārtīgus - tas kaut ko maksā.
Klau, Jūs eat barucis SIA Sabiedriskais autobuss kuat reizi? Šķiet, ka pareizas nosaukums ir "Latvijas Sabiedriskais autobuss".Es esmu braucis vismaz 15 gadus, no tiem vismaz 5 gadus regulāri, gandrīz katru dienu no rīta vai vakarā vai otrādi. Tad lūk, tie šī uzņēmuma aizstāvji varētu pamēģīnāt braukt stundu autobusā, kurā ir -18 grādu pie apkārtējās vides temperatūras -15, kad šādā situācijā šoferis ar asarām acīs atvainojas pasažieriem, ka viņam tādu autobusu iedeva, ka viņš zina, ka tas ir slikti, bet viņam jāpilda savs darbs- jānogādā pasažieri no Rīgas apkārtnes uz Rīgu.
Tālu nav jāmeklē... . Kas tagad notiek "Nordekā", kad to pārņēma Savickis? Uzņēmumā pavisam cita kārtība. Puse no administratīvā liekēžaparāta tika izmesti. Ļoti samazinājusies šoferu kadru mainība. Tāpat algas palielinātas. Bet attiecībā par techniku. Tā viņiem vienmēr bijusi galvas tiesu labāka, kā arī tīrības un techniskā stāvokļa ziņā. Autobusi "Setras", papildinās ar jauniem katru gadu. ...un viņi neplātās un nenodarbojas ar visādām ārišķībām, cilvēkpazemojošiem šoviem-mistiskiem obligātiem konkursiem u.t.t. Tiem primārais ir PASAŽIERU PĀRVADĀŠANA.
...bet Ventspilī valda lembergisms.Tas izsaka visu.
Un protams, ka kopējās iemaksas valsts budžetā samazinājušās un valsts, kā izrādās, šiem vēl ir parādā!
PILNĪGI 10niekā!!! Tā smaka laužas ārā pa visām malām, kur vien iespējams... . ...un cik var saprast tik drīz nepārstās...!
Visa tā fīča ir tā, ka šiem (VR) paniskas bailes no konkurences. Redz, ja zaudēs( un daļēji jau ir zaudēts), tad tur dažiem būs jāzaudē tik ilgus gadus iesildīti ļooooti ērti krēsli... . Bet taisnīgi būtu arī citiem dot vārdu... . Nu nekas. Gan jau augšgalā (Rīgā), visu saliks pa plauktiņiem!
Konkurencei ir jābūt, un tāda jau arī ir. Tikai veselīga konkurence palīdz uzņēmumam attīstīties. Bet šī tomēr ir nozare, kur pirmajā vietā ir jābūt pasažieru drošībai un komfortam. Autobusiem ir jābūt tehniski labā stāvoklī, šoferiem ir jāveic veselības pārbaudes pirms katra reisa, autobusiem ir jābūt aprīkotiem atbilstoši mūsdienām, ar drošības jostām, kondicionieriem. Ja plānojas, ka šoferi būs no Rīgas, tad tiem šeit jānodrošina kvalitatīva mājvieta, kur izgulēties labi, lai droši varētu pārvadāt pasažierus. Vai šis sabiedriskais autobuss to visu spēs nodrošināt par iepirkumā norādīto cenu? Vai tomēr cena tiks celta tiklīdz sāks braukt, jo redz vajag šo un vajag to? Vai tiks taupīts uz pasažieru drošību?
Konkurencei jābūt tās pašas pilsētas robežās. Ventspilī jābūt vairākiem uzņēmumiem. Lai varētu strādāt vietējie. Vai tas normāli, ka sabiedriskā autobusa šoferis, kam ģimene ir Rīgā , strādā nedēļām reisos Ventspils- Kuldīga, Ventspils - Ance. Un ventspilnieks šoferis strādā kaut-kur Rezeknē vai Valmierā. Kāpēc cilvēkiem taisīt tādas spriedzes? Un pēc tam brīnīties, ka tie ir nervozi
Piekrītu, Kriska! Ja būtu vēl pārvadātājs Ventspilī, ar līdzvērtīgiem autobusiem un servisa kvalitāti -tas būtu izcils veselīgas konkurences piemērs un tāda būtu apsveicama. Tomēr šobrīdējā situācija ir tāda, ka uzņēmumi nekādā mērā nerēķinās ar šoferiem, radot tiem neloģiskus darba apstākļus uz kādiem tie stājoties darbā nav piekrituši. Tādēļ arī veidojas šis milzīgais šoferu trūkums un ar vien biežāka reģionālo reisu neplānota atcelšana, jo redz nav kas tajā dienā brauc to reisu.
Šeit ir iespēja kādam uzņēmīgam cilvēkam ar pieredzi ko tādu veidot Ventspilī.
Aivars ir visu un ar pieredzi izveidojis Ventspilī.