1. jūlijā, slēpošanas kalnā ''Lemberga Hūte'' ir uzsākta Eiropas mēroga rodeļu trases būvniecība, kas būs labākā Baltijas valstī. Ventspils būs vienīgā pilsēta Baltijā, kas nobraucienā nodrošinās 360 grādu virāžu 40 metru augstumā virs jūras līmeņa, kur trases sākums būs aptuveni 10 metru augstumā no zemes līmeņa.
Uzsāk rodeļu trases būvniecību
11Lai īstenotu trases būvniecību slēpošanas kalnā 20. jūnijā tika parakstīts līgums starp Valsts reģionālās attīstības aģentūru un Ventspils valstspilsētas pašvaldību par projekta ''Jauna tūrisma pakalpojuma attīstība Ventspils pilsētā'' realizāciju.
30. jūnijā tika saņemta būvatļauja, savukārt būvdarbu veicējs SIA ''PILSBŪVE'' jau šodien uzsāka būvlaukuma teritorijas aprīkošanu un norobežošanu, lai pirmdien, 4. jūlijā uzsāktu būvbedres rakšanu un 248,6 m2 servisa ēkas pamatu izbūvi. Būvuzraudzību objektā veiks SIA ''Firma L4'', savukārt autoruzraudzību veiks arhitektu birojs SIA ''Nams''. Apakšuzņēmējs ir Vācijas rodeļu trašu ražotājs Josef Wiegand GmbH & Co. KG, kas ir viens no lielākajiem rodeļu trašu izgatavotājiem visā pasaulē. Ar 40 gadus ilgo pieredzi šis uzņēmums ir izgatavojis rodeļu trases Amerikas Savienotās Valstīs, Ķīnā, Apvienotos Arābu Emirātos un lielākajās Eiropas valstīs.
Augstās klases vissezonas trase būs 808 metru gara ar 26 kamanām, kas būs atvērta visu gadu jebkuros laika apstākļos. Kamanas būs aprīkotas ar elektronisko bremzēšanas sistēmu un elektriskām bremzēm, kas nodrošinās pašbremzēšanu gadījumā, ja priekšā braucošais apmeklētājs brauks lēnāk. Lietus laikā kamanas būs aprīkotas ar aizsegiem, pasargājot pasažieri no nokrišņiem. Elpu aizraujošais nobrauciens būs 566 metru garš ar maksimālo ātrumu 40 km/h, turklāt izbraucienā varēs doties arī vecāks kopā ar bērnu, jo kamanu kravnesība būs 150kg. Būvprojekta ietvaros tiek paredzēta arī piegulošās teritorijas labiekārtošana un apzaļumošana. Plānots, ka jaunā rodeļu trase apmeklētājiem būs pieejama 2023. gada vasarā.
Projekta īstenošanas rezultātā plānots radīt sešas līdz astoņas jaunas darba vietas Ventspilī. Projekta rezultātā radīto infrastruktūru – rodeļu trasi atklātā nomas iepirkuma procedūrā paredzēts nodot nomā komersantam, kurš pašvaldībai maksās nomas maksu par rodeļu trases apsaimniekošanu.
Rodeļu trases būvniecības projekts ir pašvaldības iestādes ''Ventspils Komunālā pārvalde'' sagatavots augstas gatavības pašvaldības investīciju projekts ''Jauna tūrisma pakalpojuma attīstība Ventspils pilsētā'', kur Valsts budžeta finansējums no Projekta attiecināmajām izmaksām ir 1 600 000 EUR.
Komentāri (11)
kas nobraucienā nodrošinās 360 grādu virāžu 40 metru augstumā virs jūras līmeņa, kur trases sākums būs aptuveni 10 metru augstumā no zemes līmeņa.
Ļoti atvainojos, kas te tiek aprakstīts?... Rodelis brauks aptuveni no trešā stāva...Ventas Balss redakcija (būves pamatne) atrodas aptuveni 6 metrus virs jūras līmeņa. Kas te tiek betonēts? Kas šo visu rada? Kāpēc tāda deizinformācija?
Gudriniek, palasi zem virsraksta teikto, tur parasti ir atrodams ziņu autors - jautā viņam ;)
Informējam, ka 360 grādu virāžu nodrošinās estakāde, kas pacelta virs kalna ar lielu apli, savukārt 10 m metri ir pārkare pār kalnu, kad zem kamanām nebūs uzbēruma daļa. Tieši tas nodrošinās elpu aizraujošu nobraucienu, jo trase atradīsies virs zemes.
to Jānis Birznieks:
beidziet Janis, VB vienmer (ka krievijas valdiba) publice patiesibu, un tikai - patiesibu ...
Varbūt kāds nesaprot starpību starp jūras līmeni un augstumu no zemes?
to sranskis > bet - visi lieliski saprot, ka ta rotallieta (tapat ka idiotiska lemberga ideja par "satelitu") tiks uzbuveta ... par ventspils iedzivotaju nodokla rekinu
Zupas kungs, tak lasiet ziņu! "Valsts budžeta finansējums no Projekta attiecināmajām izmaksām ir 1 600 000 EUR."
Bet, protams, ir jau jāsaprot, ka nav jau nekādas citas naudas, kā tikai nodokļu maksātāju.
Ja tas ir Baltijas labākais projekts, lūdzu uzstādiet webkameru, lai iedzīvotāji var sekot līdzi būvniecības gaitām.
Labdien! Šobrīd jau norisinās darbs pie kameras uzstādīšanas. Tuvākajā laikā ikvienam interesentam būs iespēja sekot līdzi rodeļu trases būvniecībai.
Turpat 30% jeb 244 metri trases sanāk tehniskā daļa. Lai veicas aizpildīt tās 26 kamanas ;)
Neimanis kungs, neaizmirstiet, ka no jusu uzvardu var "saceret" nesmuku dzejoli ari
(VB-cenzura shorez laikam nepamanija...)