Slēgs sliežu ceļa posmu Ventspils-Liepāja, kura dzelzceļa virsbūve jau pilnībā demontēta, paredz valdībā apstiprinātais rīkojums "Par sliežu ceļa posma Liepāja - Ventspils slēgšanu".
Slēdz sliežu ceļa posmu Ventspils-Liepāja
6Sliežu ceļa posms slēgts, jo tas nav nepieciešams infrastruktūras pārvaldītāja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pamatdarbības nodrošināšanai un ir ilgstoši slēgts kustībai.
Rīkojumu sagatavojusī Satiksmes ministrija anotācijā pauž, ka Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Zemkopības ministriju jāsagatavo grozījumi Ministru kabineta rīkojumā "Par zemes vienību piederību vai piekritību valstij un nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda attiecīgās ministrijas vai valsts akciju sabiedrības "Privatizācijas aģentūra" personā", precizējot piekritību tām zemes vienībām, kas nepieciešamas valsts funkciju nodrošināšanai, kā arī svītrojot tās zemes vienības, uz kurām atrodas slēgtā dzelzceļa līnija Liepāja-Ventspils un kuras nav nepieciešamas valsts funkciju nodrošināšanai. Šim uzdevumam paredzēts termiņš līdz 2022. gada 1. jūlijam.
Vienlaikus, ņemot vērā kompetento institūciju sniegto viedokli par nekustamo īpašumu, uz kuriem atrodas slēgtais sliežu ceļa posms Ventspils - Liepāja, turpmāko izmantošanu, konceptuāli atbalstīta ar slēgto dzelzceļa līniju saistīto zemes vienību kā vienota resursa saglabāšana publiskas infrastruktūras objektu ierīkošanai un uzturēšanai vai pašvaldību autonomo funkciju veikšanai, saglabājot īpašumus publisku personu valdījumā.
Dzelzceļa iecirkņa posmā esošās inženierbūves - zemes klātni, tiltus un caurtekas - LDz neplāno nojaukt, šīs inženierbūves paredzēts nodot to publisko personu rīcībā, kuru valdījumā tiks nodotas zemes vienības, publiskās infrastruktūras objektu ierīkošanai un uzturēšanai vai pašvaldību autonomo funkciju veikšanai.
Savukārt uz slēgtajā sliežu ceļa posmā esošās zemes esošās ēkas un būves, kuru īpašuma piederība nav noskaidrota, paredzēts nodot pašvaldībām kā zemes vienības daļu.
Komentāri (6)
Būt labi uztaisīt autoceļu. Vai nebūtu līdz Liepājai tuvāk?
Kam tas dzelzceļš traucēja, ka bija jānoārda? Pilnīgākie @albajobi.
Parasti agrāk pie šiem darbiem norīkoja zekus, katordzniekus, jo normāli cilvēki šo smago darbu atteicās darīt. Un tā, ir izveidota tik smaga infrastruktūra, pie tam vienīgā šajā maršrutā, kura savieno ostas pilsētas, un pēkšņi jānojauc. Nu, ja es būtu pie teikšanas vainīgos vienkārši pie sienas.
Pazīstot latvānijas shēmas nākotnē par milzīgiem miljardiem šo ceļu protams saliks atpakaļ.
Veloceļš Ventspils-Liepāja būtu baigi populārs. Pirmais un vienīgais Baltijā. Bet sliedes naski pārtapa šofera dēlu savrupmājās.
Brīnišķīgs valdības lēmums: slēgt dzelzceļu, kurš dabā nepastāv jau 20 gadus! Tiešām lietderīgi izmantots laiks!
NRA 29.06.1996.:
"Ar 3. jūliju uz nenoteiktu laiku būs slēgta satiksme dzelzceļa līnijā Liepāja-Ventspils. Jau no aprīļa šis 121 kilometru garais sliežu ceļa posms ir sliktā tehniskā stāvoklī, vienīgais tur kursējošais vilciens regulāri kavējas."
22.08.1996. Saeimas sēde:
“Jā, dzelzceļš ir grūtā situācijā, un tāda līnija kā "Liepāja-Ventspils" praktiski uz šodienu tiek slēgta, vienkāršākā variantā sakot, likvidēta jeb norakstīta. Ja viens dzelzceļa sliežu metrs maksā 25 lati, tad, nododot šo dzelzceļa sliedi kā metāllūzni, viņu var nodot par 18 latiem tonnā. Jūs saprotat, kādi zaudējumi tiek sagādāti mūsu valstij. Manas domas ir tādas, šo jautājumu vajadzētu skatīt pavisam no otras puses. Visā pasaulē pastāv prakse, ka dzelzceļa pasažieru pārvadājumi tiek dotēti no valsts budžeta. Manuprāt, arī mūsu Ministru kabinetam, Satiksmes ministrijai un Dzelzceļa pārvaldei vajadzētu izstrādāt šo dotāciju zinātniski tehnisko pamatojumu un izvērtēt šo jautājumu no šīs puses.”
NRA (!) žurnālists 20.09.1996.:
“Vēl smagāki vārdi jāsaka par vilciena Liepāja – Ventspils izmantot tīkotājiem. Divas ostas pilsētas – varbūt varētu šo vilcienu nopirkt ar visiem mašīnistiem un uzdāvināt iedzīvotājiem kopējā dzimšanas dienā?”