Pie autobusa stūres, strādājot vienā uzņēmumā, nobraukt miljons kilometru, vienam izdodas ātrāk, otram – nedaudz vēlāk. Tas atkarīgs no tā, kuros maršrutos autobusa vadītājs strādā. Starppilsētas un tūrisma braucienos tas, protams, notiek ātrāk, bet tiem, kas visus gadus apkalpojuši tikai pilsētas maršrutus, miljons krājas lēnāk.
«Ventspils reisā» vēl viens «miljonārs»
0Tāpēc jo lielāks prieks par to, ka vēl viens pilsētas autobusu vadītājs kļuvis par uzņēmuma miljonāru klubiņa biedru.
Vizītkarte:
Autovadītāja stāžs - 33 gadi;
Darba stāžs ''Ventspils reisā'' - 23 gadi.
Visbiežāk brauktie maršruti:
-
nr.1 ''Autoosta - Tārgale'' - gandrīz 180 tūkstoši km;
-
nr.4 ''Selga - Siguldas iela'' - 161 tūkstotis km.
Izcili sasniegumi autobusu vadītāju Profesionālās meistarības konkursā:
-
četrkārtējs čempions pilsētas lielo autobusu grupā (2007., 2008., 2010., 2014. g.);
-
vairākkārt izpildījis meistara normu;
-
vienreiz bijis lielmeistars.
2020. gadā miljons kilometru robežu sasniedza Ruslans Rahmangulovs, kurš to paveica 22,4 gados. Pirms Ruslana to izdevies izdarīt tikai vienam pilsētas autobusu vadītājam - Vasilijam Sitarukam, kurš savus miljons kilometrus nobrauca 21,9 gados. Abi autobusu vadītāji ir pieredzes bagāti un strādā uzņēmumā kopš tā dibināšanas brīža, bet darbs pasažieru pārvadāšanas jomā uzsākts vēl ilgi pirms ''Ventspils reiss'' dibināšanas.
Ruslanam Rahmangulovam pirmie iespaidi par autobusiem un autobusu vadītāju darbu saistās ar braucieniem no Ventspils uz Rīgu. Viņam paticis braukt un vērot ne tikai ainavu aiz loga, bet arī to, ko pie stūres dara autobusu vadītājs. Viņš atceras, ka skolā reiz bijis jāraksta domraksts par savu izvēlēto profesiju. Tad nu viņš arī uzrakstījis, ka vēlas kļūt par autobusa vadītāju, un vēlāk to arī izdarījis. Pirms tam - dienests Padomju armijā, kura laikā bijis smagā auto vadītājs. Autobusa vadīšanas tiesības viņš nokārtojis pēc armijas, kad arī sācis strādāt toreizējā ATU - 6.
Viņš stāsta, ka pasažieri šo gadu laikā kļuvuši pieklājīgāki. Varbūt tas tāpēc, ka autobusi vairs nav pārpildīti, visiem pietiek vietas. Strādājot ''Ventspils reisā'' no 1997.gada oktobra, viņš pārvadājis aptuveni 1,3 miljonus pasažieru. Tātad vismaz vienu pasažieris uz katru nobraukto kilometru.
Uz jautājumu par to, vai pēc tik daudziem gadiem pie autobusa stūres negribas kaut ko savā dzīvē mainīt, Ruslans atbild:
''Man patīk tas, ko es daru. Var teikt, ka es savu darbu mīlu, tāpēc mainīt neko negribu. Daudzi raujas uz garajiem starppilsētu maršrutiem, bet mani tas nevilina. Reizēm, ja nepieciešams, varu, protams, arī tajos izbraukt, bet tā - es labprātāk turos tuvāk mājām. Taču tā ir gaumes lieta un pieradums. Iespējams, vienkārši esmu pieradis pie pilsētas. Un man patīk darīt patstāvīgas un nemainīgas lietas.''
Brīvajā laikā Ruslans labprāt nodarbojas ar sportu: skrien, brauc ar velosipēdu. Sporta tērps viņam ir līdzi arī darbā, un garākos pārtraukumus starp reisiem viņš labprāt izmanto, lai izkustētos. Arī autobusu vadītāju profesionālās meistarības konkursā Ruslans saskata sportisko momentu - lai sasniegtu labu rezultātu, ir nepieciešams iepriekš gatavoties, trenēties. Bet pats konkurss ir gan cīņa ar sevi, pārvarot savu satraukumu, gan sacensība ar kolēģiem. Tas motivē un liek mācīties.
Autobusa vadītāja darbs jau pats par sevi ir kā skola, kurā katru dienu jāapgūst kas jauns. Jo nav divu vienādu reisu - katrā ir savas - atšķirīgas - situācijas. Pat tad, ja šo maršrutu brauc jau 24 gadus…
Komentāri (0)