Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "Jahonts" par to, ka uzņēmums nav izpildījis uzlikto pienākumu atmaksāt naudu 398,05 EUR apmērā par līguma noteikumiem neatbilstošu gredzenu, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tai par pienākumu to izdarīt.

SIA "Jahonts", kura veic komercdarbību tīmekļa vietnē jahonts.com, kā arī virknē veikalu visās Baltijas valstīs, 2019. gada 1. jūlijā pārdeva patērētājai gredzenu no bālā zelta sakausējuma, kurš ir pārklāts ar rodiju. Tomēr, jau 2019. gada septembrī (mazāk nekā pēc trīs mēnešiem) gredzena pārklājums sāka zaudēt savu kvalitāti un izskatu, tāpēc patērētāja vērsās pie sabiedrības ar iesniegumu, prasot mainīt gredzenu vai izsniegt dāvanu karti. Tomēr sabiedrība norādīja, ka gredzena bojājumi radušies ārēja mehāniska spēka iedarbības rezultātā, neievērojot lietošanas noteikumus, un patērētājai piedāvāja tikai gredzena remontu, atjaunojot nogājušo rodija pārklājumu.

Izvērtējot lietas materiālus, Komisija konstatēja, ka sabiedrība rekomendēja citam patērētājam atjaunot gredzenu pārklājumu reizi gadā un, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs 2020. gada 6. marta vēstulē ir norādījis sabiedrībai, ka pirms gredzena iegādes tā nav sniegusi šajā lietā iesaistītajai patērētājai informāciju par nepieciešamību atjaunot gredzena rodija pārklājumu reizi gadā. Sabiedrība nav sniegusi skaidrojumu informācijas nesniegšanai vai apstrīdējusi tās sniegšanas nepieciešamību. Tādējādi Komisija secināja pirms gredzena iegādes patērētājai netika sniegta informācija par nepieciešamību periodiski atjaunot rodija pārklājumu iegādātajam baltā zelta gredzenam un tādējādi patērētāja pirms pirkuma izdarīšanas nesaņēma visu informāciju par būtiskām gredzena īpašībām. Šī iemesla dēļ, komisija uzskatīja, ka gredzens neatbilst sniegtajam preces aprakstam un tādēļ uzskatāms par līguma noteikumiem neatbilstošu preci.

Ņemot vērā minētos faktus par pārklājuma nenoturību baltā zelta gredzeniem, kā arī to, ka sabiedrība neapstrīd nepieciešamību atjaunot gredzena pārklājumu reizi gadā, Komisija secināja, ka nav objektīva pamata paļauties, ka nomainītais gredzens bez papildu finansiāliem ieguldījumiem (pārklājuma atjaunošanai) atbildīs līguma noteikumiem. Līdz ar to Komisija uzskatīja, ka ir pamatoti uzlikt sabiedrībai par pienākumu atmaksāt patērētājai naudu, kas samaksāta par gredzenu.

SIA "Jahonts" veikali atrodas Rīgā, Salaspilī, Ogrē, Jūrmalā, Siguldā, Jelgavā, Jēkabpilī, Valmierā, Ventspilī, Liepājā.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties ŠEIT.

Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir ŠEIT.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: