Iedzīvotāji sociālajos tīklos un citās interneta vietnēs pauž bažas par to, kā nākotnē tiks nodrošināti pasažieru pārvadājumi starppilsētu maršrutos, ko pašlaik apkalpo pašvaldības SIA ''Ventspils reiss'', kā arī interesējas par uzņēmuma turpmāko rīcību situācijā, kad tiesības veikt šos pārvadājumus konkursa kārtībā piešķirtas citam pārvadātājam.
«Ventspils reiss» iesniedz sūdzību par iepirkumu komisijas lēmumu
52Tāpēc ''Ventspils reiss'' sniedz savu skaidrojumu, kas vienlaikus ir atbilde uz iedzīvotāju jautājumiem.
Valsts SIA Autotransporta direkcija (pasūtītājs) 2019. gada jūlijā izsludināja iepirkumu par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā (starppilsētu un piepilsētu pārvadājumi), kurā paredzēta pārvadājumu tiesību piešķiršanu nākamajiem 10 gadiem. Iepirkums ir sadalīts 16 daļās jeb lotēs. Šā gada 18. maijā ATD informēja, ka iepirkumu komisija ir pieņēmusi lēmumu par konkursa rezultātiem, un par uzvarētāju Ventspils lotē atzīts AS ''Talsu autotransports''.
No visiem pretendentiem 16 lotēs PSIA ''Ventspils reiss'' vienīgais saņēma maksimāli iespējamo punktu skaitu par tehnisko piedāvājumu, 100% apmērā izpildot visas pasūtītāja prasības. Arī finanšu piedāvājums PSIA ''Ventspils reisam'' bija sagatavots atbilstošs, atbildīgi izvērtējot iespējamo finanšu situāciju 10 gadu ilgā laika posmā. Tomēr tas izrādījās nedaudz dārgāks nekā konkurentam, tāpēc AS ''Talsu autotransports'' saņēma labāku kopējo vērtējumu.
PSIA ''Ventspils reiss'' apzināti negāja uz lētāko piedāvājumu, jo tas nozīmētu, ka būtiski jāsamazina pārvadājumu kvalitāte un drošība pasažieriem, bet tas neatbilst mūsdienu sabiedriskā transporta prasībām, un tas ir pretēji uzņēmuma principiem. Pasažieru drošība un sniegto pakalpojumu kvalitāte ir vērtības, ko PSIA ''Ventspils reiss'' vienmēr ir deklarējis kā savu prioritāti, un uzskatām, ka ziedot to, lai tikai varētu piedāvāt zemāku cenu, nav pieņemami. Pārvadātājam ir jāatbild par saviem pasažieriem.
Pasūtītājs skaisti deklarē, ka pēc 2021. gada būtiski tiks uzlabota pārvadājumu kvalitāte, bet aizmirst pieminēt, ka saskaņā ar iepirkuma prasībām turpmāk var kritiski pazemināties pārvadājumu kvalitāte, komforts un drošība, kas normālam pārvadātājam nav pieņemami. Pārvadājumu kvalitāte neapstrīdami palielināsies attālākajos piepilsētu pārvadājumos, bet starppilsētu pārvadājumos, kur kvalitāte pašreiz ir augstā līmenī, pēc konkursa pazemināsies:
-
turpmāk maršrutā Ventspils - Rīga ekspress reisus pārvadātājs var apkalpot ar piepilsētas autobusiem, kuros bagāžas nodalījumi nav nepieciešami, un pasažieriem var būt neatgāžami pilsētas tipa sēdekļi. Pēc pasūtītāja skaidrojumiem, visu bagāžu drīkstēs izvietot autobusa salonā, bet kur paliek pasažieru drošība pie straujas bremzēšanas? Tas pasūtītāju neuztrauc;
-
pasūtītājs uzskata, ka ir pietiekami, ja autobusu vadītājiem atalgojums tiek maksāts atbilstoši apkopēju un sētnieku atalgojumu likmēm, bet tas tiešā veidā atsauksies uz pārvadājumu kvalitāti un drošību. Turpmāk grūti būs ieraudzīt pie stūres profesionālus un kvalificētus autobusu vadītājus, vai arī pārvadātājam būs jāpielieto citas darba apmaksas metodes. PSIA ''Ventspils reiss'' uzskata, ka autobusu vadītājiem, kas atbild par pasažieru dzīvībām, ir jāsaņem arī atbilstošs atalgojums, bet līdz ar to, kapitālsabiedrības konkurētspēja ir zemāka nekā citiem pretendentiem, kuri ir gatavi strādāt par dempinga cenām, lai iegūtu jaunus tirgus. Pasūtītājs tiešā veidā liek pārvadātājiem pāriet uz negodīgu komercpraksi un nodokļu nemaksāšanu, kas PSIA ''Ventspils reisam'' nav pieņemami;
-
pasūtītājam neinteresē ne pārvadātāja reputācija, ne maksātie nodokļi, ne likumdošanas ievērošana, ne saimnieciskās darbības efektivitāte, ne energoefektivitāte. Pārvadātājam tiek dota iespēja panākt zemāko piedāvājuma cenu ar jebkādiem līdzekļiem;
-
pasūtītāju pilnīgi neuztrauc, vai pretendentam ir segums un iespējas izpildīt savus solījumus. Par uzvarētāju var tikt atzīts komersants, kuram bilancē nav neviena pamatlīdzekļa un nav nekāda seguma solījumiem, un jebkurā brīdī komersants savu darbību var izbeigt un nenest nekādu atbildību par saviem solījumiem.
Pateicoties Ventspils pilsētas domes vadībai, mēs tikāmies ar Satiksmes Ministru un klātienē izskaidrojām visas iepirkumā paredzētās nejēdzības, bet, acīm redzot, ministra kungs neuzskatīja tās par būtiskām, jo nolikumā tika izmainīta tikai viena no norādītajām nejēdzībām.
Iepirkumu uzraudzības birojā ir iesniegts iesniegums par iepirkumu komisijas lēmuma pārsūdzēšanu, norādot uz rupjām kļūdām, ko iepirkumu komisija ir pieļāvusi, vērtējot iepirkuma rezultātus, un ir ļoti liela varbūtība, ka iepirkumu komisijai būs jāveic atkārtota piedāvājumu vērtēšana.
PSIA ''Ventspils reiss'' prioritāte vienmēr ir bijusi pasažiera drošība un ērtība, kā arī sniegto pakalpojumu kvalitāte, un, neskatoties uz pasūtītāja izvirzītajām prasībām, kapitālsabiedrība, nodrošinot pakalpojumus, arī turpmāk neplāno to mainīt.
Apmaksāta informācija.
Komentāri (52)
Apmaksāta informācija.
Vai ''Talsu autotransports'' arī sponsorēs VB, maksājot par informācijas izvietošanu portālā un avīzē?
Labdien!
Varat to saukt par ''sponsorēšanu'', vai kā citādi! Jā, ja ''Talsu autotransports'' vēlēsies ievietot maksas rakstu Ventas Balss portālā, vai laikrakstā, tas protams tiks ievietots.
Arī Jūs to varat darīt - ''sponsorēt'' Ventas Balss!
Lai jauka diena!
Cienītā VB ,jūs jau sponsorē visa Ventspils pašvaldība!
Bet šim jautājumam jūs paši varētu veikt žurnalistisko izmeklēšanu!
Jārada iespaids, ka strādā un cīnās par taisnību.
Vēlāk visās intervijās varēs teikt, ka mēs un mūsu advokāti cīnījās, bet valdošā Rīgas elite, kura ienīst Ventspili un tanī dzīvojošos cilvēkus, darīja visu, lai būtu tāds iznākums.
Un vai tad tā neizskatās? Tu kaut vienu ciparu no konkursa rezultātiem esi redzējis, kaut vienu ciparu par Talsu autotransportu esi redzējis un izanalizējis? Izskatās, ka nē! Ka tikai kaut ko nelabu par Ventspili ietirst forumā!
Nav jau tā, ka tikai Ventspils apšauba tos rezultātus. Cēsīs, Valmierā - tas pats! Nu nav tad bijis kaut kas kārtībā ar pašu to iepirkuma izvērtēšanu!
Drīzāk jau nožēlojami ir daži vietējie, kuri zīmējas arī VB forumos, un kuru devīze ir kā boļševikiem - jo sliktāk (Ventspilij), jo labāk.
Nu pilsoņi,paradiet savu pilsonisko stāju un pasakiet ministrijai ko jūs par šo domājiet-
[email protected]
https://m.facebook.com/profile.php?id=100013289917470
V.reiss, šie argumenti tiesā netiks ņemti vērā. Tās ir emocijas. Komforts, drošība ir stiepjami jēdzieni. Var izdomāt autobusā rādīt kino, ierīkot tualetes, un maz vēl kaut ko. Labāk pastāstiet ar kādiem konkrētiem argumentiem jūs nāksiet tiesā. Konkursa vērtēšanā galvenais bija cena.
Par kādu tiesu tu runā? Tev ir kaut mazākā nojēga kur un kā šādi konkursa iznākumi ir pārsūdzami?
Iepirkumu uzraudzības birojā. Un jā, tas process ir līdzvērtīgs tiesas procesam, ar visiem advokātiem.
Nu nevar pasažieru pārvadāšanā ņemt vērā tikai cenu!!! Kvalitāte ir svarīga. Labi, ne pārguruši šoveri ir svarīgi! Drošs un pietiekoši aktuāls autoparks ir svarīgi!
Var jau ar katru kasti uz riteņiem organizēt pārvadājumus,un cena būs zema. Bet vai pati ar tādu autobusu brauktu? Vai ļautu mātei vai bērniem braukt??? Ja nebūtu izvēles, tad jau jā.
Bet vai tad šādi konkursi netiek rīkoti, lai nodrošinātu DROŠUS pārvadājumus???
''Nu nevar pasažieru pārvadāšanā ņemt vērā tikai cenu!!! Kvalitāte ir svarīga.''
Ņem divu faktoru (tehniskais piedāvājums, finanšu piedāvājums) kombināciju.
Nu ko!:) Sūdzības iesnieguši arī CATA, Norma-A, VTU Valmiera, Dobeles autobusu parks un Jelgavas autobusu parks, Jēkabpils autobusu parks, Tukuma auto, apvienība Gulbenes autobuss un Balvu autobuss un protams Ventspils reiss! Ceram, ka ATD tagad sēž uz adatām, ne velti par šo iepirkumu pēdējās dienās izteikušies gan Linkaits, Godiņš un pat Knariņš!
Nu ko, tiem, kas teica, ka šis Lemberga dēļ, ka Reiss grimst līdz ar viņu..
Ko tad šis arī Valmierā, Dobelē, Jelgavā, Jēkabpilī, Tukumā, Gulbenē un Balvos ar kaut ko sastrādājis???? :D Kāpēc tad arī viņiem iepirkuma rezultāti šķiet nesaprātīgi un tos apstrīd?
Mani VR pakalpojumi ļoti labi apmierina..bieži braucu uz Rīgu ar VR autobusiem,un neviena slikta vārda nevaru teikt..Ērti,droši un vienmēr laicīgi!
Piekrītu kurzemnieka paustajam..tiešām saradušies loti daudz tādu,kuriem galvenais ir nozākāt Ventspili,un visu kas ar Ventspili saistīts..Man skumji,ka tādi ir...
https://www.tvnet.lv/6983213/augsta-kvalitate-un-jauni-autobusi-jeb-ko-nozime-sabiedriska-transporta-iepirkuma-konkursa-rezultati
''- Kādi kritēriji bija šajā autobusu iepirkumā?
- Jāsaka tā, ka konkurss tika vērtēts pēc principa “saimnieciski izdevīgākais piedāvājums”, un mūsu gadījumā 40% veidoja cena, bet 60% - tehniskais nodrošinājums un piedāvājums, kur tika rēķināts autobusu parka vecums, to pielāgotība personām ar funkcionāliem ierobežojumiem, attiecīgi – nodrošinātas lietas, lai cilvēkiem būtu ērtāks un kvalitatīvāks pakalpojums.
Šis bija pirmais konkurss, kurā cena veidoja mazāku daļu, attiecīgi – tehniskais aprīkojums un drošības aprīkojums bija nozīmīgāks. Iepriekšējos konkursos vairāk dominēja cena. Šobrīd mēs skatījāmies to, lai būtu kombinācija starp cenu un kvalitāti.
Tāpēc mēs noraidām informāciju, ka konkursos uzvarētājs tika meklēts tikai pēc zemākās cenas.''
Par kvalitāti ATD var runāt Brandavas un 2 AŠ firmu gadījumā. Bet VR un Talsu, jau redzam pēc punktiem- VR tehniskā kvalitāte labāka, bet Talsu ATU- cena zemāka. Viens konkurss, bet 2 dažādas pieejas uzvarētāju izvēlei... Jo šobrīd jau zinām, ka VR bija maksimālais punktu skaits - 60 pēc tehniskām un kvalitātes prasībām.
Reisa gadījumā nu galīgi neatbilst šis skaidrojums! Ikdienā varam redzēt Reisa autobusus, tie pielāgoti cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Tie vienmēr ir darba kārtībā, negrab, nedreb un ir tīri. Jau uz aci var redzēt, ka Talsiem ir vecāks autoparks.
Var jau būt, ka tika ņemts vērā arī autoparks, bet tad cik ļoti Talsu cena bija zemāka, lai pie šādas proporcijas iegūtu labāku rezultātu kā reiss???
Viņiem šoferi bez atlīdzības brauks? Var būt autobusu remontiem nauda nav paredzēta - kādi nu būs, tā brauks..?
''Ja mēs uzņēmumu nosaukumus aizstātu ar cipariem, rezultāts nebūtu mainījies. Ja nosaucam to pašu “Nordeku”, “Ventspils reisu” vai “Rēzeknes autobusu parku” par “1”, “2” vai “3”, tad principi nebūtu mainījušies un rezultāts būtu tāds pats.
Skatoties pēc piedāvājuma, varu pateikt, ka tie bija atšķirīgi, un labāki piedāvājumi bija tiem uzņēmumiem, kas jau iepriekš bija startējuši iepirkumu konkursos, kuriem bija lielāka pieredze, kā gatavot pieteikumu un cīnīties par uzvaru. Daži pārvadātāji, ar kuriem spēkā līgumi ir vēl no 2009. vai pat 2008. gada, tie nebija sacentušies konkurences apstākļos. Viņiem vēsturiski bija sava teritorija, kurā viņi ieguva tiesības to apkalpot. Viņi varbūt slēdza līgumus arī ar citiem uzņēmumiem, taču – viņi nebija piedalījušies atklātās konkurences konkursos.''
Žēl, ka ir tik daudz lētticīgo, kuri nesaprot, ka "nīstās Rīgas" kundziņi pret iemītniekiem un Ventspilī notiekošo (tai skaitā šo iepirkumu) attiecas kā pret klaunādi. Kā citadi var izturēties pret mazpilsētu, kuras cirka tēlu ar katru dienu spilgtāku padara galvenais klauns ar 30 gadu stāžu un viņa dresētie pūdeļi, kuri tā īsti nevienam iekost nevar, bet cenšas riet, vēlams pa gabalu.
"...īsti nevienam iekost nevar, bet cenšas riet, vēlams pa gabalu" - tu jau dari to pašu.
Nevienam kundziņam no augstākajām aprindām neinteresē tauta , kura izmanto autobusus,lai kaut kur nokļūtu, jo paši pārvietojas ar personīgajiem vai ,vēl labāk ,ar valsts limuzīniem .Šeit pats galvenais rādītājs ir nauda un cik no tās varēs iebāzt savās kabatās , gluži tāpat , kā no "PANDĒMIJAS" miljardiem ....kaut kā nav dzirdamas atskaites, cik un kam ir izlietots no tā visa ,bet gan jau pēc gadiem uzpeldēs jauni miljonāri,gluži kā pirms gandrīz 30 gadiem ,kad uz tautas rēķina pēkšņi uzradās bagātnieki ,miljonāri un oligarhi,kas ir viens un tas pats.Nekas, gan jau tauta no saviem maciņiem parādus atdos,jo šī sistēma ļoti labi strādā līdz šim,tā kā turies "arāju tauta"!!!!
Gan jau VR šoferi bez darba nepaliks,un autobusus arī varēs pārdot.
Un ērtības tamos autobusos varbūt nav tik svarīgas,ja biļetes cena taptu mazāka.
Uz Rīgu par 0,10 EUR lētāk, kaut vai ar kūpošu grabažu, noplukušiem šoferiem un kaut vai koka sēdekļos. Bet ja cena būs par 0,15 EUR mazāka, tad varēs arī kājās pastāvēt. Tāda ir tava attieksme?
A tas nebija VR kurš gadus +/-20 atpakaļ izspieda no tirgus mazos pārvadātājus? Tādi taču bija.
Nu ko? Ko sēsi to pļausi.
Pilsētas maršrutos visi pārvadātāji dabūja atkāpties pārspēka priekšā.
Kas bija mazie pārvadātāji? Urlānveidigie šoferi treniņbiksēs ar graujošu cietumnieku mūziku pa visu salonu, kas ne birsti, par ūdeni nemaz nerunājot, gadiem nebija redzējis? Un vēl- noteikumus noteica valsts, nevis katra pašvaldība atsevišķi.
sranskim
Bet bija lētāk un ātrāk.Neviens slims nepalika no tā,ka salons netīrs.
ventspilniecei.lv-Nu tad dzīvo tālāk savos netīrumos un nesmirdi te.
Sranski, es nesaku, ka bija ideāli, bet fakts paliek fakts. Ļautiņus no biznesa izspieda, liedzot tiem pelnīt savu kapeiku. Un viņi pārvadāja lētāk nekā VR. Mazo pārvadātāju vietā stājās plēsonīgs spēlētājs, kurš negribēja atstāt nekādu iespēju citiem, uzriktējās par monopolistiem.
Pārvadātājam kā viņu tur sauc MD tipa arī krietni pažņaudza, atstājot atliekas.
Pie tam dzīvojot nelielā pilsētelē ir nacies gana daudz dzirdēt par darba apstākļiem šajā uzņēmumā, un tie nav nekādi glaimojošie.
Nu nekas, vieta tukša nepaliks. Autobusus var notirgot talseniekiem. Lai cilvēki strādā, ja ir tas ir nopelnīts godīgā konkursā. Kā mēs redzam, tad VR nepatīk, godīgums un ka kāds ir godīgi šos pastūmis malā. Karmu pelnīja neilgi, bet ļoti cītīgi un akurāti.
Aga- nevis izspieda, bet sakārtoja sistēmu! Piemēram Rīgā- bija jūra ar privātajiem maršrutniekiem-šrotmazbusiem, urlānšoferiem u.t.t, bet viena brīdī Ušakovs izdomāja visu sakārtot un izveidoja RMS(Rīgas mikroautobusu satiksmi), kura ir viņa partijas balsts zināmā mērā! Un neviens pa īstam neprotestē, ka tas ir monopols pasažieru pārvadāšanā ar mikroautobusiem Rīgā
Sranski, ko nu katrs saprot ar vārdu sakārtot?! Jā, ir nenoliedzami labāk kā bija, bet vai tas nozīmē sakārtots? Zini, sakārtots būtu, ja pilsētā ''brīvā tirgus'' apstākļos tiktu piedāvāti arī cita uzņēmuma transporta pakalpojumi. Tā konkurences apstākļos iegūtu arī mēs pakalpojuma saņēmēji. Varbūt mums 20 gadus nenāktos PĀRCIEST braucienu nekvalitatīvos kravas pārvadājuma busos tipa veci zirga rati, kuros izteikti tiešā veidā iedarbojoties uz pasažieti dominē teju visi fizikas likumi. Bet mums taču viss ir sakārtots ne tā?!
20 gadus atpakaļ pilsētā gribēja ienākt Baltcom tv, bet mums taču ir skatvis. Nu saproti, viss taču ir sakārtots.
Gribēja atvērties Depo hz kurš vēl, bet mums taču ir vietējais Ali express mājdārzs un kurši, kuros atkal ir nostabilizējušies vietējie dūži. Nu viss taču ir sakārtots ne tā?!
Jā, dzīvojam sakārtotā pilsētā kurā visa tava iztērētā kapeika nokļūst vienos un tajos pašos makos. Viss tak ir sakārtots.
Vai kāds liedz tev izveidot kādu firmu un mēģināt izspiest VR, lai veicas!
mazie pārvadātāji taču ar starppilsētu maršrutiem uz Rīgu nenodarbojas...
Ir jomas, kurās tomēr būtu jābūt kaut kādai vienotai kārtībai - medicīna, izglītība, un jā - arī sabiedriskais transports.
Un šajā jomā jābūt ne vien vienotai kārtībai, bet reālai tīrībai, kārtībai. Jo sevišķi šajos laikos, kad daļa inficēšanās gadījumu bija tieši sabiedriskajā transportā.
Un tam būtu jābūt vienam no kritērijiem - vai pārvadātājs var nodrošināt tīrību un šo prasību ievērošanu!
Šie notikumi ir mūsu saimnieka ilgo gadu nopelns. Kad viņš grimst, līdzi grimst arī visa izveidotā shēmu sistēma, kura diemžēl sastāv lielākoties no mums, parastajiem ventspilniekiem
Nedomāju, ka šajā reizē te kāds sakars ar Lembergu. Tad jau šītā būtu tikai Ventspilī. Bet Cēsīs tas pats. Vai tad tur ar Lembergs kaut ko vada?
Nesaprotu?
Vēsture pierāda,ka maza auguma ļautiņi ir ļaunāki par citiem.
napoleons hitlers lembergs bordāns .. u.t.t.
Kur tā 'fiška' ir?
Bordānu nu gan nevajadzēja tai sarakstā iekļaut.
Bet VR dabon to,ko pats i pelnijs.
'Ja papu sit,tad bērni bļauj'
Pilnigi vienalga par kaut kadu Reisu. Un pat bez dotacijas tak var sutit autobusus uz Rigu peak stundas. 30pasazieri x 8 euro = 240 einari viens gals, pasizmaksa plus minus 120 euro. Chau kakau.
Necerēti daudz autotransporta spečuku saradušies VBportālā Diemžēl viss navtik vienkārši
Poh kurš ved, ka tikai tiek līdz galam.....
Labi pateici Ērik, īstiem večiem po kurš ved
Jā, pasūti katafalku un tas tevi aizvedis līdz galam, pašam galam!
Jā, tikai, ja gadījumā ekonomika ir uz autobusu kvalitāti un šoferu algām, tad var sanākt, ka Tu brauc atpūsties, bet tevi ved pārguris šoferis, jo strādā vairākās maiņās un autobuss ir tehniski sliktā stāvoklī - un tad Tevi aizvedīs nevis atpūsties, bet labākajā gadījumā uz medpunktu!