Līdzīgi kā Ventspils brīvostu, arī Rīgas brīvostu un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) ostu plānots pārveidot par valsts kapitālsabiedrību, teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Plānots pārveidot visas lielās Latvijas ostas par valsts kapitālsabiedrībām
0Viens no prioritārajiem darba virzieniem Satiksmes ministrijai pašreiz ir reformas nozarē, teica Linkaits, skaidrojot, ka turpinās darbs pie ostu pārvaldības modeļa reformas.
"Sadarbībā ar koalīcijas partneriem mums ir izveidota Attīstības komisija ostu pārvaldības jautājumos. Mēs ļoti labi tuvojamies kopīgai izpratnei par to, kā mēs trīs lielās ostas pārveidosim par valsts kapitālsabiedrībām," stāstīja Linkaits, piebilstot, ka līdz 1. jūlijam Saeimā jāiesniedz gatavs likumprojekts.
Ministrs stāstīja, ka, veidojot ostu pārvaldības modeli, jāņem vērā visu lielo ostu intereses un nedrīkst apdraudēt to konkurētspēju.
"Gribam ņemt vērā arī Liepājas SEZ specifiku, kur darbojas gan valsts, gan pašvaldību, gan uzņēmumu pārstāvji. Manā ieskatā, ir nepieciešams saglabāt šo pārstāvību vienā vai otrā veidā. Līdz ar to, es pieļauju, ka Liepājā arī pašvaldība varētu būt līdzīpašnieks jaunajā kapitālsabiedrībā. Un es pieņemu, ka valsts puse, apstiprinot jaunās kapitālsabiedrības padomi, savā pusē pārņemtu arī uzņēmēju pārstāvjus, kuri varētu turpināt darboties ostas darbības uzraudzībā," teica Linkaits, piebilstot, ka apzināti runā diezgan "apaļos teikumos", jo vēl nav pabeigts darbs un vēl nav panākta vienošanās starp iesaistītajām pusēm.
Runājot par plānotajām reformām transporta nozarē, Linkaits stāstīja, ka paredzēta Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehniskās apskates staciju reforma. "Vispirms vēlamies atbrīvoties no CSDD ieguldījuma citās sabiedrībās, kas veic tehniskās apskates Latvijā un pēc tam liberalizēt šo tirgu," stāstīja ministrs.
Tāpat plānota autoceļu uzturēšanas reforma, kas jau ir sagatavota un iesniegta Finanšu ministrijai izvērtēšanai.
Linkaits stāstīja, ka plānots arī mainīt dzelzceļa projekta "Rail Baltica" institucionālo ietvaru, koncentrējot visus resursus vienā projekta vadības vienībā - Baltijas valstu kopuzņēmumā AS "RB Rail". Savukārt "Eiropas dzelzceļa līnijām" tiktu atstāti nacionālie objekti un infrastruktūru pārvaldība. "Tur ir vairāki konceptuāli ziņojumi, kas tiek virzīti uz Ministru kabinetu," teica satiksmes ministrs.
Jau ziņots, ka pērn 17. decembrī valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas rosinājumu dibināt jaunu kompāniju - "Ventas osta", kas nodrošinās Ventspilī esošās ostas teritorijas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu. Uzņēmumu reģistrēja pērn 30. decembrī un plānots, ka tas pakāpeniski pārņem Ventspils brīvostas funkcijas.
Komentāri (0)