Atbilstoši Veselības ministrijas rīkojuma Nr. 59 ''Par veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas ierobežošanu ārkārtējās situācijas laikā'' veiktajiem grozījumiem, no 2020. gada 20. aprīļa ārstniecības iestādēs daļēji tiks atjaunoti plānveida veselības aprūpes pakalpojumi.

Ar 2020. gada 23. martu Ziemeļkurzemes reģionālajā slimnīcā tika atcelti uz laiku plānveida sekundārie ambulatorie pakalpojumi un plānveida izmeklējumi, tātad pieraksts pacientiem ir iekavējies par nepilnu mēnesi. Lai pilnvērtīgi varētu atjaunot pakalpojumu pierakstu atbilstoši norādījumiem, ir nepieciešami priekšdarbi, tādēļ pakalpojumi tiks atjaunoti ar šī gada 21.aprīli.

Sadarbībā ar medicīnas speciālistiem, šobrīd tiek veikta sistēmas pielāgošana jaunajai kārtībai, jeb palielinātas tekošā pieraksta pauzes starp pacientiem, kā arī pārcelti tie pieraksti, kuriem laiks bija paredzēts ārpus ministrijas noteiktā darba laika ārstniecības iestādēs (no plkst. 9:00 -16:00). 

Pakalpojumu pieraksts tiek pielāgots, lai sabalansētu kārtību starp:

  • iekavēto pierakstu no 23.marta;

  • tekošo pierakstu no 21.aprīļa;

  • jauno pacientu pierakstu.

Atbilstoši pacientu iedalījumam, jaunā pieraksta kārtība tiek veidota tā, lai tekošā pieraksta pacienti nezaudētu savu rindas kārtību, savukārt iekavēto pierakstu laiki tiktu pārlikti uz tuvāk iespējamo laiku, respektīvi, atkārtoti nebūs jāgaida vairāki mēneši pakalpojuma saņemšanai. Piemēram, ja konkrētus diagnostikas izmeklējumus pēc iepriekšējās kārtības veica 3 reizes nedēļā, tad uz doto brīdi laiks tiks pagarināts līdz pat 6 darba dienām. Iespēju robežās, speciālisti atvērs papildus pieņemšanas dienas, lai pierakstu varētu pilnvērtīgi atjaunot pēc iespējas īsākā laika periodā, ievērojot drošības pasākumus.

Sākot ar 21. aprīli, Ziemeļkurzemes reģionālajā slimnīcā Ventspilī tiek atjaunoti šādi plānveida pakalpojumi (ar iepriekšēju pierakstu):

  • Diagnostikas izmeklējumi ar ģimenes ārsta vai ārsta speciālista nosūtījumu:

    • mamogrāfija - valsts organizētā krūts vēža skrīninga izmeklējums;

    • ehokardiogrāfija;

    • ultrasonogrāfija (USG);

    • rentgenoloģijas (RTG) – pakalpojuma pieejamība rindas kārtībā aizstāta ar iepriekšēju pierakstu;

    • datortomogrāfija (CT);

    • doplerogrāfija;

    • kodolmagnētiskās rezonanse (MRI);

    • elektrokardiogrāfija – pakalpojuma pieejamība rindas kārtībā aizstāta ar iepriekšēju pierakstu;

    • Holtera monitorēšana;

    • veloergometrija;

    • elektroencefalogrāfija.

  • pirmreizējas oftalmologa un neirologa konsultācijas.

Kā rīkoties?

Rīcība pacientiem ar iekavētu pierakstu minētajiem pakalpojumiem:

  • Sagaidīt zvanu no slimnīcas darbinieka - ar katru personu, kam pieraksts tika atcelts ierobežojumu dēļ, slimnīcas darbinieki sazināsies telefoniski, individuāli vienojoties par tuvāko pieņemšanas laiku. Personai tiks piedāvāts laiks cita vietā, ja kāds atteicies no pakalpojuma saņemšanas vai arī dienā, kad ir izveidoti papildus pieņemšanas laiki iekavētā pieraksta pacientu pārcelšanai. 

  • Uzmanību!!! Zvanot uz slimnīcas reģistratūru, aicinām neizvēlēties opciju “atzvans”, jo ienākošo zvanu apjoms liedz iespēju savlaicīgi ar Jums sazināties. Aicinām būt saprotošiem, individuāli ar iedzīvotājiem sazināmies katru dienu. 

Tekošais pieraksts:

  • Pieraksts paliek spēkā Jums noteiktajā laikā, ja ar Jums nesazinās slimnīcas darbinieki.

  • Ja Jums zvana slimnīcas darbinieks, tātad Jūsu pieraksts būs jāpārceļ šādu iemeslu dēļ:

    • Veiktais pieraksts ir ārpus valsts noteiktā darba laika (no plkst.9:00-16:00) ambulatoro pakalpojumu sniegšanai;

    • Ja pierakstu pie konkrētā speciālista nepieciešams pārveidot, lai palielinātu pauzes starp pacientiem, tādejādi nodrošinot laiku dezinfekcijai starp katru pacientu. 

Jauno pacientu pieraksts:

  • Aicinām pierakstu veikt zvanot pa tālruni 636 24665 un izvairīties no pieraksta veikšanas klātienē!

  • Uzmanību!!! Zvanot uz slimnīcas reģistratūru, aicinām neizvēlēties opciju “atzvans”, jo ienākošo zvanu apjoms liedz iespēju savlaicīgi ar Jums sazināties. Aicinām būt saprotošiem, individuāli ar iedzīvotājiem sazināmies katru dienu. 

Atgādinām, ka pacientiem ar elpceļu saslimšanas simptomiem ir jāsazinās ar savu ģimenes ārstu vai akūtos jeb smagu saslimšanu gadījumos jāzvana uz 113.

Lai nodrošinātu pacientu un darbinieku drošību informējam, ka ieeja slimnīcā ir tikai no sētas puses pie slimnīcas reģistratūras. Citas ieejas ir slēgtas! Ienākot slimnīcā pacientu plūsmu koordinēs apsargs un medicīnas personāls un katram iedzīvotājam:

  • tiks mērīta temperatūra;

  • būs jānorāda apmeklējuma iemesls;

  • jāparaksta apliecinājums, ka personai nav elpceļu saslimšanas simptomi.

Aicinām iedzīvotājus būt saprotošiem un pacietīgiem!

Apmaksāta informācija.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: