Ventspils muzeja krājums šajās dienās papildinājies ar nozīmīgu informāciju par Mazbānīša pēdējo oficiālo reisu 1968. gada jūnijā no Stendes uz Dundagu.
Kad pēdējo reiz brauca vilciens no Stendes uz Dundagu?
0Informācija iegūta pateicoties Romualda Daudzes* ierosmei. R.Daudzes kungs laipni atļāva Ventspils muzejam dokumentēt savā īpašumā esošos 1968.gada vasarā uzņemto krāsu diapozitīvu attēlus, kas ne tikai sniedz priekšstatu par lokomotīvju krāsojumu pēdējos lauku dzelzceļa ekspluatācijas gados Stendes iecirknī, bet arī ierosināja muzeja dzelzceļa vēstures pētnieku Daini Punculi precizēt, kad tieši tika slēgts Stendes lauku dzelzceļa iecirknis, jo arhīvos precīzu datu nav, bet laikabiedru informācija ir atšķirīga.
Diapozitīvos ir redzams no Stendes puses nākošs preču vilciens ar nekrautām platformām un klasītes vagonu (preču vilciena konduktoram) Talsos pirms Raiņa ielas pārbrauktuves. Konkrētu datumu pēc fotogrāfijas grūti noteikt, taču iespējams, ka tas ir Ā. Draviņa (Stendes šaursliežu dzelzceļa iecirkņa dispečers) atmiņās minētais 1968. gada 27. jūnija reiss. Vilciens dodas uz kādu no Stendes iecirkņa staciju pēc kokmateriāliem vai arī pēc nojaukto sliežu ceļu posmu transportēšanas uz Stendes staciju.
Vilcienu ved viena no 64 Latvijas 600 mm dzelzceļu vācu „Brigadelok” tipa lokomotīvēm Ml-628 (Orenstein & Koppel , HF Nr.- nav zināms, izgatavota 1916. gadā, Latvijas Valsts Dzelzceļu inventāra no 1919. gada, darbojusies Liepājas-Rucavas (600 mm) līnijā, Ventspils/Stendes un Jēkabpils/Viesītes lauku dzelzceļos, pēdējais pieraksts - Viesītes depo, izslēgta no inventāra 1972/73. gadā). Lokomotīve Ml-628 ir saglabājusies līdz mūsdienām un atrodas Rīgā Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā.
Ventspils muzejs pateicas ārstam, Triju Zvaigžņu ordeņa kavalierim Romualdam Daudzem par ieinteresētību un atbalstu vēstures pētniecības darbā.
* LR 10.Saeimas deputāta Gundara Daudzes tēvs
Komentāri (0)