Pēc 2018. gadā veiktajiem remontdarbiem valsts autoceļu tīklā 64,1% galveno autoceļu ir labā un teicamā tehniskā stāvoklī, 10,3% ir apmierinošā stāvoklī, bet 25,6% - sliktā tehniskā stāvoklī, informēja AS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) Komunikāciju daļā.
«Latvijas valsts ceļi»: 64,1% galveno valsts autoceļu ir labā un teicamā stāvoklī
4Uz valsts reģionālajiem autoceļiem 34,6% autoceļu ar asfalta segumu ir teicamā un labā stāvoklī, 22,6% tehniskais stāvoklis ir apmierinošs, bet 42,8% - slikts un ļoti slikts. Uz grants seguma reģionālajiem autoceļiem 6,6% ir labā stāvoklī, 47,8% - apmierinošā un 45,6% - sliktā stāvoklī.
Uz valsts vietējiem autoceļiem 31,6% autoceļu ar asfalta segumu ir teicamā un labā stāvoklī, 26,3% tehniskais stāvoklis ir apmierinošs, bet 42,1% - slikts un ļoti slikts. Uz grants seguma vietējiem autoceļiem 6,1% ir labā stāvoklī, 47,4% - apmierinošā un 46,5% - sliktā stāvoklī.
Lai veiktu nepieciešamos darbus valsts autoceļu tīklā, katru gadu ir nepieciešami 636 miljoni eiro. Jau vairāk nekā 25 gadus valsts autoceļu tīkls tiek uzturēts nepietiekama finansējuma apstākļos, tāpēc ir izveidojies neizdarīto darbu deficīts četru miljardu eiro apmērā. Kā sekas liela daļa valsts pārziņā esošo autoceļu ir sliktā un ļoti sliktā tehniskā stāvoklī.
Kopumā šajā Eiropas Savienības (ES) fondu plānošanas periodā no 2014. līdz 2020. gadam Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējums valsts autoceļiem bija 256,9 miljoni eiro, bet no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) - 277 miljoni eiro. Šogad tiks sākti divi pēdējie šī plānošanas perioda projekti ar KF un ERAF līdzfinansējumu - Vidzemes šosejas "Sēnītes" posma rekonstrukcija un reģionālā autoceļa Ventspils - Kuldīga - Saldus (P108) posms.
Uz autoceļa Ventspils - Kuldīga - Saldus (P108) pārbūves darbi paredzēti posmā no Ventspils līdz pagriezienam uz Zirām (3,93.-24,60 kilometrā). Šajā posmā vietām paredz pilnībā nomainīt ceļa segas pamata slāņus, vietām tos pastiprināt, kā arī uzklāt divas kārtas asfalta. Tiks uzlabota arī ūdens novades sistēma un atjaunotas sabiedriskā transporta pieturvietas.
Komentāri (4)
Es tikai zinu divus kuri ir teicamā stāvoklī, Tārgale -Piltene un Piltene -Zlēkas
Ventspils-Kuldīga arī,vismaz līdz Speķkrogam.
To Kurzemniece.. Kur teicamā stāvoklī? Tieši otrādi, - no Ventspils līdz Speķkrogam (apmēram līdz Ziru pagriez.) ir drausmīgā stāvoklī.
Interesanta statistika.
Tātad 2/3 ceļa braucam par daudz maz normālu segumu, bet 1/3 kratāmies pa bedrēm.
Varētu vēl saprast, ja galvenie ceļi būtu kārtībā visā to garumā, bet slikti vien kādi trešās nozīmes, bet mums tas viss ir juku jukām uz viena ceļa.