Avārijas stāvoklī šoziem ir 296 kilometri valsts galveno autoceļu, 1440 kilometri reģionālo un 3764 kilometri vietējo autoceļu, informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" pārstāvji.
Avārijas stāvoklī ir 296 kilometri valsts galveno autoceļu
3Vienlaikus kompānijā norādīja, ka mainīgu laika apstākļu un gaisa temperatūras svārstību ietekmē valsts autoceļu posmos, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī, var pastiprināti veidoties bedres. Autobraucēji aicināti informēt par tām "Latvijas valsts ceļu" dispečerus, zvanot uz diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555. Šī informācija operatīvi tiks nodota ceļu uzturētājiem darbam.
"Latvijas valsts ceļu" pārstāvji atzīmēja, ka ziemā atkušņa laikā un starpsezonā uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Gaisa temperatūrai svārstoties virs un zem nulles, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem, aukstā asfalta tehnoloģija to pieļauj arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli.
Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt drošu satiksmi līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus bedres salabot jau pamatīgi, ar karsto asfaltu. Avārijas bedru remonts ir pagaidu remonts, norādīja "Latvijas valsts ceļi".
Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums ir lielāks par 0,1 kvadrātmetru un kuras ir dziļākas par pieciem centimetriem. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek salabotas 24 stundu laikā, uz B uzturēšanas klases autoceļiem - piecu diennakšu laikā, uz C uzturēšanas klases ceļiem - nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem - divu nedēļu laikā.
Komentāri (3)
Ja valsts zin kurā reģionā ir sliktākie ceļi,tad viņiem šo reģionu iedzīvotāji ir jāatbrīvo no ekspluatācijas nodokļa nomaksas līdz brīdim kamēr ceļi ir sakārtoti.
Vot tur jau pareizi ka vajadzētu atlaist nodokli,kādi ir tie novada autoceļi un par pašvaldības vispār nerunājot,kurus labi ja vienu reizi gadā nogreiderē.Bet šogad atkal nodokļi ir ne pajokam paaugstināti,un cik miljonus neiekasē par sodiem ,kur paliek visa tā nauda?
latviski sakot - ...ģec... Un galvenais, ka pilnīgi aplam tiek organizēta tā ceļu remontēšanas, ja var paziņot, ka prioritāte ir ceļiem ar lielu noslogojumu, bet tajā pašā laikā nerunāt par Kuldīgas ceļu. Vispar nesaprotu, kā mūsu pusē tā LV ceļu daļa strādā un ar ko nodarbojas - tikai atrakstās par to, ka nav līdzekļu.... Ceļus netīra, remontē tikai bedres un Rīgas šoseju... Liepājas ceļš cik jau reizes ir vismaz nopietni lapīts, bet 60tajos būvētā Kuldīgas šosejiņai nopietni pieķērušies nav ne reizi. vismaz mūsu rajonā :/