Ir jāizvērtē katras autoostas nepieciešamība, analizējot ne tikai apkalpoto reisu, bet arī pasažieru skaitu, jo ne visās notiek pasažieru apmaiņa, pauda SIA "B-Bus" pārstāvji.
Izvērtēs katras autoostas nepieciešamību
9"B-Bus" grupā ietilpst transporta uzņēmumi "Sabiedriskais autobuss", "Migar" un "Ekspress-Ādaži", kas ikdienā nodrošina pasažieru pārvadājumus reģionālos vietējas nozīmes un starppilsētu maršrutos Latvijā.
"B-Bus" atzina, ka patlaban tiek apspriesti Satiksmes ministrijas (SM) un VSIA "Autotransporta direkcija" (ATD) plānotie grozījumi Autopārvadājumu likumā, kuru mērķis ir sakārtot autoostu finansējumu un uzraudzību.
Uzņēmuma "Sabiedriskais autobuss" valdes locekle Liene Rudzroga pauda, ka plānotajām likuma izmaiņām ir vairāki iemesli. "Mūsu uzņēmums izmanto vairāku autoostu - Alūksnes, Jelgavas, Skrundas, Liepājas, Talsu, Ventspils, Dobeles un Rīgas sniegtos pakalpojumus. Iebraucot katrā autoostas teritorijā, ik mēnesi atkarībā no reisus skaita maksājam maksu par iebraukšanu, kas katrai autoostai ir atšķirīga, bet nav īsti saprotams, no kā tā ir atkarīga. Turklāt vairākās autoostās pārvadātājs maksā 5-10% atlīdzību no pārdoto biļešu summas. Šīs izmaksas, kas saistītas ar autoostu pakalpojuma sniegšanu, mums kompensē ATD," skaidroja Rudzroga.
Viņa piebilda, ka tādējādi autoostas pastarpināti saņem dotācijas, tāpēc likumsakarīgi būtu, ja autoostām būtu tieša sadarbība ar ATD vai citām institūcijām, kas ir norādījušas, ka tieši konkrētā autoosta būs pasažieru apmaiņas vieta. Daļā autoostu eksistē tikai nosaukums, jo tās nevar nodrošināt autobusu vadītājiem reisu starplaikos un pasažieriem minimālu servisu - bezmaksas tualetes, uzgaidāmo telpu, ūdeni.
"Neapšaubāmi, autoostas nodarbojas ar komercdarbību un arī tām ir izmaksas, kas saistītas ar teritorijas uzturēšanu kārtībā, algu izmaksu darbiniekiem u.c. izdevumi. Taču katras autoostas nepieciešamība ir rūpīgi jāizvērtē, analizējot ne tikai apkalpoto reisu, bet arī pasažieru skaitu, jo ne visās notiek pasažieru apmaiņa. Ievērojams skaits mūsu apkalpoto reisu ir galapunkts vairākās autoostās. Nereti ieņēmumi no pārdotajām biļetēm ir līdzvērtīgi maksai par iebraukšanu autoostā un tās sniegtajiem pakalpojumiem," atzina uzņēmēja.
Rudzroga arī piebilda, ka valstij jau patlaban trūkst naudas, lai norēķinātos ar pārvadātājiem par sniegtajiem pakalpojumiem, tāpēc dotēt visas Latvijas autoostas ir pārāk liels slogs.
"Jaunās izmaiņas likumdošanā ļaus pārvadātājiem samazināt izmaksas - tās tiks saistītas ar pakalpojuma nodrošināšanu, palielināsies bezskaidras naudas ieņēmumi, samazināsies apkalpošanas laiks, izsniedzot biļetes par skaidru naudu, kā arī būs vienotas pakalpojumu kvalitātes prasības un serviss visām autoostām Latvijā. Ieviešot vienotu maksu un kategorijas, atsevišķas autoostas saskarsies ar finanšu grūtībām, un tās prasīs papildu finansējumu pašvaldībām jeb būs jāmeklē iespējas, kā nopelnīt," piebilda uzņēmēja.
Komentāri (9)
Izklausās jau baigi sakarīgi, tikai nevienā vietā nav pieminēts pakalpojuma ņēmējs - kur varēs sagaidīt autobusu lietainā/aukstā laikā, info par maršruta laika u.c izmaiņām. Neticu, ka tagad visi būs tik mobili un savās vecajās Nokijās sāks pieslēgties G4 un to visu noskaidrot. Nokārtoties uz soliņa pieturā arī nav veicināma lieta. Ko darīt vecākiem ar bērniem?
Kamdēļ vajadzēja nojaukt ateju pie Ventspils autostacijas?
Lai kāda,tā tomēr bija bezmaksas.
Tagad atliek cerēt uz jauno valdību un Saeimu, un jādomā ,ka šito stulbumu atcels . Šitādu ideju autorus vajadzētu izmēzt kā mēslus no kūts, bet labāk atņemt lepnos auto un palaist pa valsti braukt ar autobusiem no punkta A uz punktu B, lai līdz mielēm izbauda to ,ka šur tur nāksies autobusu gaidīt zem klajas debess un vēlams slapjā un aukstā laikā. Kārtējo reizi galvenajā lomā atkal NAUDA.
Nu ja slimnicas,skolas nolikvideja un nu pienacis laiks autoostam :)
Bez autostacijas mierīgi var iztikt.
Albānijā taču iztiek.
Nubet ja autoostā, kā Ventspilī, ir veikals, kafejnīca un vēl kādi mazi veikaliņi, tad taču nav tikai dotācijas. Tā saņem arī nomas maksu un es domāju, ne mazo. Slimi ar to likvidēšanu! Kāpēc savas prēmijas neuzskata par likvidējamām, arī rezultātā valstij līdzekļi ietaupītos!
Bet par to autenes ateju No malas tiešām piekrītu!
Te arī atšķiras padomju laiki t.i.sociālisms no kapitālisma.
Padomju laikos domāja tā - kas mums noderētu vēl papildus, lai darbaļaužiem būtu ērtāk.
Un tas, ne abstraktā rentabilitāte, bija motīvs.
Tagad domā pretēji - ko vēl varētu samazināt un likvidēt no tā, kas nenes tīru peļņu.
Varbūt kapsētas?
Būtu labāk aizklapējuši ciet visas tās spēļu zāles,jo cilvēki kuri tur ir regulāri tie atkarīgi un tas ir vienlīdzīgi kā narkomāniem devas. Pie reizes samazinājuši arī tos n-tos lombardus pie spēļu zālēm.Zinu cilvēkus,kuri tā nospēlēja savas ģimenes un īpašumus.