Ventspils vispārējās izglītības iestādēs kopš 2005. gada notiek sociālpedagoģiskais darbs, un šobrīd to aktīvi veic seši sociālie pedagogi. Savukārt kopš šī gada aprīļa divi sociālie pedagogi nodrošina profesionālu sociālpedagoģisko darbu četrās pirmsskolas izglītības iestādēs: Rūķītī, Vāverītē, Pasakā un Varavīksnē.
Sociālā pedagoga darba vislielākā vērtība ir iejaukšanās
0Sabiedrība un sociālā vide mūsdienās sniedz daudzus negatīvus un netikumīgus rīcības piemērus, kurus bērni katru dienu redz un dzird. Arī skolas un bērnudārza vide, kā zināms, nemaz nav vienkārša, un problēmas, kas rodas skolēnam, nav vienkārši risināmas, tāpat kā uzvedība, kādu var novērot bērnudārzniekam.
Problēmas ģimenē, psiholoģiskas problēmas vai strīdi ar apkārtējiem, pāridarījumi, noslēgšanās, aktivitātes zudums vai citas negatīvas izmaiņas bērna uzvedībā – visas šīs problēmas prasa individuālu pieeju un risinājumu, kas ir pārāk liela slodze bērna nenobriedušajai psihei, tādēļ ir nepieciešama palīdzība, un to sniedz sociālais pedagogs.
Sociālais pedagogs kā atbalsta personāls ar savu profesionālo darbību skolā un bērnudārzā palīdz laikus atklāt cēloņus, kas sagādā grūtības un problēmas procesā, kurā laika gaitā bērni un jaunieši apgūst savas sabiedrības normas un kultūru, kā arī esošo sociālo risku ietekmi uz bērnu iekļaušanos sociālajā vidē. Jo izglītības iestāde ir vieta, kurā notiek ne tikai bērna izglītošana, bet arī audzināšana, tā ir vieta, kurā bērns apgūst sabiedrībā pieņemtās vērtības un iegūst dzīvei nepieciešamās prasmes. Sociālā pedagoga darbam ir jābūt regulāram, plānotam, mērķtiecīgam un virzītam ne tikai uz seku likvidēšanu, bet arī – svarīgākais – uz cēloņu novēršanu.
Nav šaubu, ka sociālā pedagoga darbs ir nozīmīgs gan pedagoģiskajā procesā, gan sociālajā darbā, sociālās spriedzes mazināšanā un bērnu tiesību aizsardzībā. Ne velti sociālo pedagogu izglītības iestādēs kvalificē kā bērna atbalsta personālu, kura aktīva un profesionāla darbība palīdz izvairīties no vēlāk grūti risināmām situācijām.
Komentāri (0)