Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) no 2020. gada vairs neveiks automašīnu tehniskā stāvokļa kontroles, sacīja Satiksmes ministrijas (SM) sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Greiškalne.
CSDD vairs neveiks automašīnu tehniskā stāvokļa kontroles
9Viņa skaidroja, ka atbilstoši apstiprinātajai CSDD darbības stratēģijai 2018.-2020. gadam plānots, ka vēlākais līdz 2020. gadam CSDD vairs neveiks automašīnu tehniskās stāvokļa kontroles apskates funkciju, bet tikai uzraudzību.
Greiškalne norādīja, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem no 2023. gada tehniskās kontroles veicējus izvēlēsies konkursā, izsludinot publisko iepirkumu. Savukārt laika posmā no 2020. gada līdz 2023. gadam notiks pārejas periods uz jauno sistēmu, par kuru patlaban notiek juridiskais izvērtējums.
Jau ziņots, ka valsts nepamatoti liedz privātajiem uzņēmumiem iesaistīties transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles tirgū, uzraudzībā par transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates jomu secinājusi Konkurences padome (KP).
KP ieskatā, auto tehniskās apskates funkcijas būtu jāuztic arī autoservisiem, nevis tikai CSDD. Tāpat KP atzīmē, ka Latvija, nepamatoti ierobežojot tirgus attīstību, draud pārkāpt ES tiesību normas.
Lai novērstu valsts nepamatotu iejaukšanos tehniskā stāvokļa kontroles tirgū, novērstu konkurences ierobežojumus un negatīvo ietekmi uz patērētājiem, KP rosina šo tirgu atvērt brīvai konkurencei. Kā optimālo sistēmu konkrētajam tirgum iestāde piedāvā valstij saglabāt uzņēmumu akreditācijas un uzraudzības funkciju, kamēr pakalpojuma sniegšanu uzticēt privātajam sektoram - servisiem un remontdarbnīcām -, kas vienlaikus varētu gan identificēt un novērst transportlīdzekļa defektus, gan veikt tehnisko kontroli.
Komentāri (9)
Nu diez vai mūsu servisi ir tik augstā līmenī un ar tādu apzinīguma līmeni kā tas ir , piemēram, Vācijā, kur auto tiek sagatavots apskatei un serviss dod atļauju piedalīties satiksmē un ir par to atbildīgs . Mums , visticamāk, atkal būs draugu būšana un kukuļu lietas, bet lai izdodas!
Laiks rādīs.
Mans viedoklis šajā jautājumā ir šāds : jānotiek servisu licenzēšanai un kādai organizācijai (kaut vai CSDD) ir jāveic viņu darba pārbaude. Ja strādās slikti ,tad licenci nost !
Līdzīgi tā tagad notiek ar tahogrāfu (darba režīma uzskaites iekārta) sertificēšanu , to veic visi kuri ieguvuši licenci, vienalga vai dīlerserviss vai Vasja Pupkins.
Kāda starpība,kas veic apskati?Galvenais,lai tas notiek kvalitatīvi,bez kukuļošanas un vismaz divas reizes lētāk.Kas attiecas uz to tagadējo naudas daudzumu,kas jāmaksā veicot apskati,tad jāsāk domāt ka Lukstiņa kungs ar sev pietuvinātiem maizes vietā ēd (rij) naudu.
Tāpat nopietni ir jāpārskata OCTA,jo ar to nejēdzibu ir jāizbeidz,ka dažu privātpersonu interesēs tautai kaut kas ir jādara obligāti.
Transportlīdzekļa nodeva ir salīdzinoši liela. Pati apskate neteiktu, ka ir baigi dārga..
Neviens nepievērsa uzmanību noteiktajiem laikiem un galvenais-KONKURSS !! Man liekas ka tads ilgs laika posms vajadzīgs lai tagadējie kretīni paspētu izveidot savas privātas struktūras ( servisus ) kuri tad arī vinnēs konkursā un auto īpašnieki kā tika slaukti tā tiks slaukti pēc pilnas programmas! Kas liedz šodien pieņemt likumu un jau rīt izsniegt licenses servisiem kuri atbilst noteiktiem kritērijiem?Piebildīšu ka MŪSU-LV sevisi ir galvas tiesu augstāki par teiksim tādas bagātas valsts servisiem kā Norvēģijā-tur tiešām cenas remontiem debesīs,kvalitāte 0 un tehnisko veic visi.1 reizi divos gados.
Laikam jau tev par to iespejamo shēmošanu ir taisnība.
Ar vienu piebildi - šoferim tāpat kā līdz šim jābūt tiesībām piedalīties apskatē.
Lai servisam neienāk prātā noapaļot sev par labu.
tad tagad vajadzētu zināt normālus servisus un pie kā griezties.
Kurā vietā mums Ventspilī ir labi servisi un pie kā runāt????
Ja ir pazīšanās ,tad nervi mierīgi,ja nav ,tad sāksies slaukšana...
Katram no mums, auto īpašniekiem , jau ir savs meistars, kam uzticamies. Cerēsim, ka viņš spēs iegūt licenci, sakārtot savu servisu tādu, ka apskates kvalitāte būs nodrošināta. Oficiālie izplatītāji varēs bez problēmām šādas prasības izpildīt un konkurence tirgūs būs. Savukārt bizness būs vairāk prognozējams....Atkritīs braukšanas uz apskati, servisu, atkārtotu apskati, laika ieguvums....