Pirmdien pēc vairāku gadu pārtraukuma Ventspils dzelzceļa stacijā iebrauca pasažieru vilciens, ar kuru vizītē ieradās Latvijas dzelzceļa un Pasažieru vilciena pārstāvji.
Izvērtēs iespējas atjaunot pasažieru vilcienu reisus
46Brauciena laikā Pasažieru vilciena vadība arī novērtēja esošo infrastruktūru, jo atsāktas runas par pasažieru vilcienu reisu atjaunošanu uz Rīgu un atpakaļ. Šajā situācijā lomu spēlē vairāki aspekti, bet pirmais no tiem ir ātrums. Lai būtu pieprasījums, jābūt īpašam piedāvājumam, piemēram, braucienam ar vilcienu uz galvaspilsētu jāpatērē mazāk laika nekā ar autobusu.
«Man liekas, tas ir pats svarīgākais. Kad visu izvērtēsim un sapratīsim, kādu ātrumu varam maksimāli iegūt, protams, nāksim arī pie pašvaldības,” sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Ventspils ir vienīgā lielā pilsēta, no kuras uz Rīgu nekursē pasažieru vilciens. Apsverot šī jautājuma risināšanas tehniskos un ekonomiskos aspektus, tiks pieņemts galīgais lēmums, taču runāt par konkrētu tā ieviešanas laiku ir pāragri.
Virzienā Rīga-Ventspils vilcienu satiksme ar autobusu satiksmi pilnībā tika aizstāta 2010. gadā.
Komentāri (46)
Glauni ! Kungi paliek kungi ,testa brauciens! Bet autobusi pierāda, kad mazaj Ventspilij ar to pietiek,kādi vilcieni?
Nu, ja vārētu kāda pusotrā stundā aizlidot līdz galvaspilsētai, es domāju, braucēji būtu. Ja vēl bufete būtu... :)
Pusotra stunda bufetē un Rīgā ierodas kunga dūšā.
Autobusu reisus samazināt līdz minimumam.Vilcienā vienu vagonu smēķētājiem.Arī bufete ar alu nebūtu par skādi,kā senākos laikos.
Varētu arī tā,un vienu vagonu ar draiskulēm un eskorta puišiem priekš florencēm.
Jā,un pēdējo (restoto) vagonu priekš zekiem.
Braucēji būs vienīgi tad, ja braukšanas maksa būs zemāka par autobusa. Pēc idejas tā tam vajadzētu būt.
Dzelzceļa stacijas atrašanās vieta ir diezgan neērta, ne pilsēta, ne pārventa, jebkurā gadījumā jāizmato transports lai nokļūtu, tas atkal ir laiks un izmaksas.
Nez, protams, ja dzīvot deviņstāvenēs vai kaut kur Talsu ielas galā, nav forši, bet tā var arī ar kājām aiziet.
Dzelzceļa stacijai jābūt pie katras mājas.
"lielā pirtī"sanāca "lieli vīri" un nolēma- "Nordeka" un "Ventspilsreiss" lai padalās ar "sliežu vīriem". Tā,lūk viš i
Kadreiz ap 1997.gadu no Ventspils uz rigu kurseja ļoti erts atrvilciens ,ceļa pavadija aptuveni divarpus stundas un pieturas bija tikai Ugalē,Stendē,Tukuma un laikam Slokā.Tas bija kupejnieks ar svaigajām avizem un videofilmam.Bija ari Bufetes vagons
.Cik tai laika nacas braukt darba darišānas uz Rigu,tad vilciens vienmer bija piepildits.
Bet bija viens cilveciņš kam nepatika,ka šads vilciens kursē.
Un tapec laikam šā vilciena vairs nav.
Nezinu kādu cilvēciņu tu domā, bet tas ātrais vilciens kursēja tikai tāpēc, ka to panāca un daļēji ari dotēja Ventspils dome un atcēla to pateicoties Rīgas kungiem.
Zini gan,kuru cilvēciņu domā Pipars,un kā vēl zini,viltīgais lapsa.
Atkārtoju, ka šo vilciena maršrutu Rīgas gaiteņos izcīnīja tieši Ventspils dome, jo pirms tā vilcienu satiksme maršrutā Ventspils-Rīga-Ventspils jau bija atcelta tāpat kā tagad. Tāpēc dome nebūt nebija ieinteresēta maršruta likvidācijā. Katram var būt savas domas par Ventspils vadību un tā tam arī jābūt, bet tāpēc nevajag sagrozīt vēsturi
Nu un kāpēc tad vilciens atsāka kursēt, kad pieminētais personāžs sēdēja aiz rūtainām gardīnēm? :D
Pats izmantoju 80-tajos, bija ērti. Piektdienas vakaros no Rīgas gan bija piebāzts un nācās stāvēt.
Ģimenēm ar bērniem noteikti ar vilcienu braukt ir ērtāk. Bērnam grūti nosēdēt trīs stundas, lielai daļai bērnu autobusos paliek slikta dūša, bernam ir tualetes nepieciešamība. Mūsu pilsētai ka Mazulim draudzīgai pilsētai, vilciena satiksmes atjaunošana būtu pozitīvs rādītājs, kaut vai piektdienas, sestdienas, svētdienas, kad vecāki ar bērniem dodas brīvdienās un studenti dodas uz mājām un atpakaļ uz Rīgu vai Ventspili.
Apsveicama ideja!
Tikai un vienīgi PAR ideju atjaunot dzelzsceļa satiksmi uz Ventspili :)
gandrīz 20 gadu laikā ir izaugusi jauna paaudze, kas nekad nav braukusi ar vilcienu, un tas notiek pilsētā ar rītdienu, bez šodienas.
Teicama ideja,bet lai būtu sastāvā sv-vagons -īpaši smalkai publikai.
krustmateflorence kundz.
To būs būt šitād Wagon:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/%D0%92%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD%D0%B7%D0%B0%D0%BA_2.jpg
Priekš tād publik vaidzet,le zinat.
Tieši tā,Baron kungs.
pilsētai jādomā par autostāvvietu pie vilciena stacijas vai arī papildus sabiedriskā transporta reisam līdz stacijai, kura atrodas neizdevīgā vietā. tam visam ir jābūt vienotam un priekš pasažiera ērtam, jo pagaidām neredzu jēgu, ja atsāks kursēt kaut kāds arhaisks vilciens
Kā jau kādreiz bija-uz vilciena atiešanas/pienākšanas laikiem sab.autobuss kursētu gar staciju.Tik tam vajadzētu būt lielajam busam,ne mikriņam,un par normālo biļetes cenu.Kaut gan-ja nav smagu čemodānu,ar kājām mierīgi var izstaigāt.
tak paskaties kā mūsdienās strādā sabiedriskā transporta infrastruktūras visā pasaulē. park and go un taml risinājumi. kurš ies ar kājām uz vilcienu, ja tuvāk būs autobuss? tajā vilcienā nav nekā īpaša.. sabiedriskajam līdz stacijai jābūt par velti vai iekļautam vilciena biļetes cenā
pie mums vajadzētu drīzāk atjaunot lidojumus uz Rīgu, ja primārais ir ātrums.
Daudzi savās ilūzijās iedomājās labas kupejas,restorāniņu,būs parastais un vienīgi varēs pastaigāt. Neticu,kad braucēju būs daudz.Pats to esmu redzējis,kad mums pirmo reizi atjaunoja. Diemžēl,bet lai izdodas!
Nevajag jau kupejas.Rīta reisā pietiktu ar bufeti ar aliņu.Un vietu,kur legāli uzpīpēt,netraucējot tiem,kas nesmēķē paši.
arcus, jā atjaunoja domes pr. 1. vietnieks Vītoliņs, kamēr lielais vadonis bija būrī. Līdzko no būra ārā, tā vilcienu nost !
Vai es saucu kādu cilvēku vārdā? Teicu, ka Ventspils dome panāca vilciena kustības atjaunošanu. Vai tas bija Vītoliņš, Lembergs vai kaut Marnauza, ir pilnīgi vienalga. Starp citu, tik īsā laikā, kamēr tevis minētai kungs bija "būrī", neko nevar atjaunot, lai to panāktu, vajadzīgs daudz, daudz ilgāks laiks.
Tieši tā arcus,vesturi nevajag sagrozit.
Es runaju par erto, ātro un iecienīto vilcienu kas kurseja 90.gados.
Bet tas vilciens laikam trauceja kravu parvadajumiem pa dzelceļu un vietejam pasažieru pārvadatājam.
Nekā personiga,tikai .vesture.
Tevis aprakstītai vilciens kursēja sākot no 2008.gada (tas ko panāca dome), tur bija arī tevis nosauktās ekstras (bufete gan liekas, ka nebija). 90.gados kursēja parastais vilciens ar bufeti, ceļa pavadīja apmēram 3 stundas (varbūt drusku vairāk), ar visām pieturām, bez video, bez avīzēm, cena 2.90 rbļ. Tajā laikā braucu ar vilcienu uz Rīgu un atpakaļ līdz 2X nedēļā un tāpēc atceros.
Cienitais arcus.
Tu laikam pats megini daļeji sagrozit vesturi?
Manis aprakstitais vilciens kursēja 90.gadu vidu.
Tas ko panāca dome,tik tiešam kurseja no 2008.gada augusta.
Un 90.gadu vilcienā bija gan kupejas,gan video filmas,gan svaigas avizes.
Un pieturas bija tikai dažas,lidz ar to arī kustibas atrums bija liels.
Loti erts tas vilciens bija un nopietns konkurents pasažieru autobusiem.
Padomāju un secināju, ka manis aprakstītais vilciens kursēja nedaudz agrāk. 90 gadu vidū vairs nelietoju vilcienu. Arī atmiņa drusku pievīla, kaut neesmu pārliecināts, ka 90 gados bija video.
Tev ari ir taisnība.
Tai laika kurseja pat 2 vilciena sastavi-parastais kas apstājās visās stacijās un bija lēns,un manis pieminetais paugstinatā komforta ekspresis.
Šis ekspresis bija ļoti izdevigs tiem kam bija darba vai privātas darišanas Rigā visas dienas garumā.Ja pareizi atceros tad Rigā viņš pienaca ap 9 no rita,bet vakarā ap 6devās reisā uz Ventspili un pirms 9 vakarā jau bija Ventspils stacija,kur to sagaidija 2 pasažieru autobusi.Viens uz Pārventu un viens uz pilsetu.
Piektdienu vakaros šis vilciens vienmer bija pilns ar studentiem un tad gāja jautri.
Bet bija jāatbalsta vietejais pasažieru pārvadātajs,un šim dzelceļa ekspresim pamazam tika "piegriezts skabeklis".
Vajag droši vien sprinterus kas ērti nogādā pasažierus līdz peronam.
Jo pirms 10 gadiem kad bija tas vilciens, bija jau diezgan glauni viss, neviens tikai negrib pārsēsties acīmredzot. Vai arī uztraukties par to cik agri vai vēlu atiet un pienāk vienīgais vilciens ja bieži kursē autobusi. Iespēja rīta agrumā atgūt pāris stundu miega ceļojot guļus stāvoklī labvēlīgi ietekmē cilvēka veselību. Manuprāt ja reiz sliežu ceļš pastāv (par atstātajiem gandrīz neminot) - tad ekspluatācijas izmaksām būtu jābūt kopumā labvēlīgām.
Ar vilcienu saistās tīkamas atmiņas,galvenokārt tur valdošās brīvās atmosfēras dēļ.Varēja izlocīt kājas,aiziet tamburā uzvilkt kuplu dūmu,nopirkt bufetes vagonā aliņus,pēc tam aiznest un nodot pudeles...Kaut kāds tur ātrums-nebija tik svarīgi,cilvēkiem nevajaga būt tik steidzīgiem.
Kam nepatīk lai brauc ar rokas drezīnu!Bet 100 procenti,ka vilcienu vajag!
Tas pēdējais prieka mirklis bija 2007. gadā.