No 2018. gada 12. februāra pasažieriem jārēķinās, ka Ventspils pilsētas autobusu maršrutos gaidāmas izmaiņas autobusu kursēšanas laikos, kustības ceļos, kā arī maršrutu nosaukumos un numuros.
Pasažierus sagaida izmaiņas sabiedriskā transporta kursēšanā
18Visas izmaiņas veiktas, iepriekš rūpīgi analizējot pieprasījumu, no pasažieriem un iedzīvotājiem saņemtos priekšlikumus, sadarbojoties ar pilsētas uzņēmumiem un pasūtītāju – Ventspils pilsētas domi –, kā arī izvērtējot alternatīvas iespējas tiem, kurus varētu ietekmēt plānotās izmaiņas.
Jaunās izmaiņas paredz gan reisu slēgšanu atsevišķos maršrutos, gan jaunu reisu un maršrutu atvēršanu. Lai samazinātu zaudējumus un sabiedriskais transports nekursētu tukšā, paredzētas izmaiņas arī maršrutu kustības ceļos.
Jauns maršruts
Ievērojot pasažieru priekšlikumus, kā arī no uzņēmuma saņemto informāciju par sabiedriskā transporta kustības uzlabošanu virzienā uz jauno rūpniecisko rajonu Ganību ielas galā pie CSDD, tiek atvērts jauns maršruts nr. 22A Celtnieku iela–Inženieru iela–Bucher Municipal, kurā autobuss kursēs tikai darba dienās. Kursēšanas laiki, kā arī kustības ceļš šajā maršrutā pēc SIA Bucher Municipal darbinieku priekšlikumiem iespēju robežās pieskaņots šī uzņēmuma darba laikiem.
Celtnieku iela |
Bucher Municipal |
6:55 (1–5) |
14:03 (1–5) |
7:20 (1–5) |
14:38 (1–5) |
13:31(1–5) |
16:36 (1–5) |
14:11(1–5) |
17:10 (1–5) |
16:31(1–5) |
|
Pamatā kustības ceļš šajā maršrutā sakrīt ar maršrutu nr. 22. Atšķirības būs tikai pēc galapunkta Inženieru ielā, kad autobuss nebrauks uz centru, bet vispirms gar Ventspils Piedzīvojumu parku dosies uz SIA Bucher Municipal. Arī atpakaļceļā autobuss brauks gar Piedzīvojumu parku, pēc tam uz pilsētas centru un tālāk uz Pārventu. Tādējādi uzlabosies arī iespēja nokļūt līdz Piedzīvojumu parkam un pēc tā apmeklējuma mājās.
Izmaiņas maršrutos no nr. 20 līdz nr. 24
Izvērtējot pasažieru plūsmas intensitāti ziemas mēnešos, kā arī to, ka maršrutu ceļš maršrutos nr. 20 un nr. 22 ir gandrīz identisks (izņemot Loču un Vasarnīcu ielu), ziemas sezonā tiek slēgti 5 reisi maršrutā nr. 20 – no Loču ielas plkst. 18.31; 19.23; 20.12, bet no Celtnieku ielas plkst. 18.52; 19.43, pasažieriem iesakot izmantot maršrutus nr. 22 vai nr. 10. Sākoties vasaras sezonai, kursēšanas laiki tiks pārskatīti.
Nelielā pasažieru skaita dēļ tiek slēgti arī vairāki reisi maršrutos nr. 21 Ventspils nafta–Virves iela un nr. 24 Inženieru iela–Vecpilsētas tirgus–Kursa. Turpmāk maršrutā nr. 21 darba dienās vairs nekursēs reisi plkst. 7.33 un 18.20 no Ventspils naftas, kā arī plkst. 17.49 no Virves ielas. Mainīsies arī maršruta nr. 21 nosaukums, un turpmāk tas būs Ventspils nafta–Sārnates iela.
Laika gaitā pierādījies, ka ļoti maz pasažieru izmanto maršrutu nr. 24 Inženieru iela–Vecpilsētas tirgus–Kursa. Arī tajos reisos, kas kursē līdz SIA Kurekss, pasažieru praktiski nav. Tāpēc darba dienās tiek slēgti reisi plkst. 16.32 no Inženieru ielas un plkst. 17.06 no pieturas Kurekss.
Vēršam uzmanību, ka maršrutā nr. 22 Inženieru iela–Celtnieku iela tiek mainīti autobusu kursēšanas laiki visas dienas garumā. Informācija par to tiks izvietota autobusu pieturās.
Izmaiņas maršrutos, kas iziet ārpus pilsētas robežām
Atsevišķu reisu slēgšana vai maršrutu saīsināšana sagaida arī pasažierus maršrutos uz Vārvi, Tārgali un Pilteni.
Nedēļas nogalē tiek slēgti reisi maršrutā nr. 9 Autoosta–Vārve plkst. 7.20 un plkst. 18.20 no autoostas (no Vārves plkst. 7.40 un 18.40).
Tārgales virzienā pasažierus sagaida autobusu ietilpības maiņa, jo brīvdienās maršrutā nr. 1 kursēs tikai mazas ietilpības autobuss, kā arī darba dienās tiks slēgti reisi maršrutā nr. 1 Autoosta–Tārgale plkst. 22.40 no autoostas un maršrutā nr. 1A Tārgale–Piltenes pagrieziens plkst. 23.00 no Tārgales.
Maršrutā nr. 11 Piltene–autoosta reisam plkst. 22.01 no Piltenes tiek saīsināts garums un autobuss kursēs līdz Ventspils reisam.
Izmaiņas sezonālajos reisos uz Kurzemi
Lai gan ziemas sezonā autobuss uz Kurzemi nekursē, informējam, ka arī šajā maršrutā paredzētas izmaiņas.
Sākoties vasaras sezonai, uz Kurzemi kursēs maršruta autobuss nr. 14 Ventspils–Kurzeme, kura kursēšanas ceļš nedaudz atšķirsies no pašreizējā. Rīta reisi vairs nesāks kursēt no autoostas, bet gan no Inženieru ielas, pēc tam caur centru un pa Sarkanmuižas dambi. Savukārt atpakaļceļā maršruts tiks saīsināts līdz Fabrikas ielai, tomēr nepieciešamības gadījumā, ja autobusā būs pasažieri, viņus aizvedīs līdz centram.
Vēlamies atgādināt, ka sabiedriskā transporta kustība tiek pielāgota lielākajai pasažieru plūsmai un nav iespējams ievērot katra pasažiera individuālās vajadzības. Tāpēc atvainojamies par sagādātajām neērtībām un lūdzam ar sapratni izturēties pret sabiedriskā transporta optimizāciju Ventspils pilsētas maršrutos.
Ja veiktās izmaiņas radījušas problēmas vai arī vēlaties izteikt kādu priekšlikumu, lūdzam rakstīt tieši Pārvadājumu daļai e-pastā [email protected].
Komentāri (18)
Vai tad uz Bucheru nevarēja palaist parasto autobusu,kur biļete maksā lētāk,un var izmantot mēnešbiļeti?
Redz,7.maršruta numurs palicis brīvs,varēja laist to pa Ganību ielu līdz Bucheram un atpakaļ uz Celtnieku ielu Pārventā.
Aizmirsti ,ka kaut kas būs lētāk.ērtāk,labāk un visādi citādi cilvēkiem pieņemamāk.Arvien labāk būs tikai tiem,kas pieņem lēmumus,likumus un visādus tur hrenova saistošos noteikumus.
Interesanti, kā, piemēram, Medņu ielas iedzīvotāji var izmantot 22. maršruta taksobusu, lai nokļūtu Pārventā? Kāpt iekšā Vasarnīcu ielā pie slimnīcas, maksāt 0.75 eur, aizbraukt līdz deviņstāvu mājām, maksāt vēl 0.75 eur, lai nokļūtu Pārventā? Izklausās ļoti godīgi!
Atbilde reku:
Jaunais maršruts Nr.22A ir izveidots, izmantojot no SIA “Bucher Municipal” saņemto informāciju par sabiedriskā transporta kustības uzlabošanu un pielāgošanu uzņēmuma darba laikam. Autobusa kursēšanas laiki maršrutā Nr.2 nav piemēroti SIA “Bucher Municipal” darbiniekiem; tie pieskaņoti citas pasažieru grupas vēlmēm, kurai, veicot izmaiņas šajā maršrutā, tiktu radītas neērtības.
Maršrutā Nr.22 savukārt ir liels reisu skaits, kas ļauj veikt maršruta izmaiņas atsevišķiem reisiem, nodrošinot autobusu kustību uz SIA “Bucher Municipal” tieši uzņēmuma darbiniekiem nepieciešamos laikos, bez lieliem ieguldījumiem sabiedriskajā transportā, kā arī neradot neērtības citiem pasažieriem.
Par 7.maršrutu bija runa,ne par kādu tur 2.!!!
Taisiet normālu autobusu maršrutu,kur biļete maksā 60 centus,ne 75!!!
Atbilde Annai Ceļiniecei:
Lai nokļūtu Pārventā, Medņu ielas iedzīvotāji vēl aizvien var izmantot gan maršruta autobusu Nr.10, gan 20, kas uzņem pasažierus gan Loču ielas, gan Medņu ielas pieturās (reisu samazinājums maršrutā Nr.20 ir tikai 3 reisi vakarā). Tāpat iespējams izmantot maršruta autobusu Nr.5, kas uzņem pasažierus pieturā “Slimnīcā” un kura kursēšanas ceļš pilnībā sakrīt ar maršrutu Nr.22 un daļēji arī ar maršruta Nr.20 kursēšanas ceļu. Atgādinām, ka, iekāpjot maršruta autobusos Nr.5 un Nr.22 pieturā “Slimnīca”, pasažieris ar iegādāto biļeti var braukt arī līdz Pārventai – galapunktā Inženieru ielā cita biļete nav jāpērk. Gadījumā, ja maršrutā Nr.22 autobusa vadītājam Inženieru ielā sākas pārtraukums (par ko autobusa vadītājs parasti brīdina), tad iegādātā biļete derīga arī braucienam nākamajā reisā.
Viss jau baigi labi,bet Bucher darba laiki galīgi nesakrīt ar Malmāra darba laiku un iznāk,ka otris uzņēmums tik apdalīts. Vai sarakstā nevar veikt nelielas izmaiņas,lai rastu kompromisu?
Plānojot jaunā maršruta kustības laikus, pašvaldības SIA "Ventspils reiss" konsultējās gan ar SIA "Bucher Municipal", gan SIA "Malmar Sheet" pārstāvjiem, tādējādi pielāgojot autobusa kustības laikus abu uzņēmumu pārstāvju ieteikumiem.
Tad nezinu kam tādi darba laiki,bet man točna nav un citiem darbiniekiem ari ne. No kurienes šie laiki sagrāpstīti nezinu.
reku, kur Tu redzi 7.maršrutu? Ventspilī tāda nav...Mūžam kāds būs neapmierināts, grib to un šito. Paskaties, cik cilvēku vispār brauc autobusos (visi sen jau brauc ar saviem auto)! Un tad priecājies, ka pilsētā, kurā jebkurā vietā var nokļūt ar kājām, vispār vēl kursē autobusi!Autobuss nevar braukt tukšā, saprotiet tak to vienreiz. Un kāpēc man kā godīgam nodokļu maksātājam jāmaksā par to, ka pilsētā šurpam turpam braukalē tukšs sabiedriskais transports? Vienu reisu stundā no centra uz Pārventu un no centra uz Selgu, un būs gana. Citur - soļo kājām! Līdz Inženieru ielai 10 minūtēs var aiziet...Tad nebūs ne zaudējumu, ne tukšu busu, bet dažam labam veselība gana uzlabosies. Atcerieties, ka dienā jānoiet vidēji 10 tūkstoši soļu!
7.maršruta nav,pareizi.Bet kāpēc gan nevarētu tādu izveidot?Uz Bucheru un Malmāru pa Ganību ielu.Tur daudz privātmāju,veikalu nav,kaut kā tiem cilvēkiem uz centru jātiek.Un būtu tikai normāli,ja brauktu ar sab.transportu,nevis personīgiem automobiļiem.
7.autobuss-kursēja maršrutā Ļēņina iela-Ventspils koks.
Tas nozīmē, ja no Kurzemes no rīta būs jānokļūst pilsētā, tad Fabrikas ielā jāizkāpj, jāiet pāri tiltam uz pārventas pusi un uz citu mikriņu jāpārsēžas? Vai stundu jāgaida 1 autobuss? Vasarā daudzi brauc uz pilsētu tieši no rīta.
Mani izbrīna lēmums reisam Piltene-autoosta 22.01,kā galapunktu noteikt-''Ventspils reisu'',bet kā lai cilvēks tiek uz pilsētu??
ar kajam :)
Loģiski domājot tas maršuts 22.A ir sastādīts pēc adminstrācijas darba laika
Pasažieriem nav iemesla uztraukumam. Ja rīta reisā no Kurzemes uz pilsētu, kā arī pēdējā reisā no Piltenes uz pilsētu, būs pasažieri, kam jānokļūst pilsētā, autobusi kursēs tālāk, braucot pa Sarkanmuižas dambi, līdz autoostai.
Vajadzeja lai norīta mikriņš no celtnieku ielas kas iet 5.10 ar aizbrauc uz bucher municipal. Savadak sanak ka norita jau tapat netiek uz maiņu. Un vakara ar pec 23.10 kads lai izbrauc jo atkal majas netiek.