Pasažieru pārvadāšanas uzņēmums "Ventspils reiss" plāno iegādāties 15 elektroautobusus, tādējādi pret videi draudzīgu transportu nomainot 45% no visiem pilsētas sabiedriskā transporta autobusiem Ventspilī, informēja "Ventspils reisa" direktors Arvis Benics.
"Ventspils reiss" plāno iegādāties 15 elektroautobusus
0"Ventspils reiss" iegādāsies 14 vidējas ietilpības elektroautobusus ar 22 pasažieru vietām un vienu lielas ietilpības autobusu ar apmēram 100 vietām. Tāpat tiks izbūvēta autobusu uzlādei nepieciešamā infrastruktūra - uzlādes iekārtas bāzē un galapunktos.
Projekta īstenošanai tiks izmantots Eiropas Savienības (ES) atbalsts, kas pieejams videi draudzīga sabiedriskā transporta attīstībai. Ventspilij pieejamais Kohēzijas fonda finansējums šim mērķim ir 4,6 miljoni eiro, bet nepilns miljons eiro būs pašu finansējums, skaidroja Bernics.
Šī gada otrajā pusē jāiesniedz pieteikums Kohēzijas fonda finansējuma saņemšanai. Plānots, ka nākamgad tiks izsludināts iepirkums, bet pilsētas ielās jaunie elektroautobusi parādīsies 2018.gada beigās.
ES atbalsts videi draudzīgu autobusu transporta attīstībai Latvijā kopumā paredzēts sešām Latvijas pilsētām. Līdz 2018.gada beigām pieejamais KF finansējums Ventspilī ir 4,6 miljoni eiro, Jelgavā - 1,44 miljoni eiro, Jēkabpilī - 1,1 miljons eiro, Jūrmalā - 1,2 miljoni eiro, Rēzeknē - 1,3 miljoni eiro un Valmierā - 1,9 miljoni eiro. Atbalsta mērķis ir samazināt pilsētu sabiedriskā transporta radīto vides piesārņojumu, tajā skaitā siltumnīcefekta gāzu emisijas.
Skaidrojot, kāpēc Ventspilij paredzēts plašākais atbalsts videi draudzīgu autobusu transporta attīstībai, "Ventspils reiss" norāda, ka pirms pieejamā finansējuma sadales Satiksmes ministrija (SM) rūpīgi izvērtējusi esošo situāciju sabiedriskajā transportā un apzinājusi visas iesaistītās pašvaldības par to iespējām realizēt šāda veida projektus. Katrai pilsētai bijusi iespēja izvēlēties, kāda veida projektu realizēt, un no tā arī esot atkarīga nepieciešamā atbalsta summa. Pilsētām, kuras izvēlējās vienkāršākos, viegli realizējamus projektus, piemēram, ar biodīzeļdegvielu vai dabasgāzi darbināmus autobusus vai hibrīdautobusus, vides piesārņojuma samazinājums projekta realizēšanas rezultātā ir būtiski mazāks, un līdz ar to arī projekta realizācijai nepieciešamais finansējums nav tik liels.
"Ventspils izvēlējās realizēt pašu sarežģītāko, bet efektīvāko no iespējamajiem variantiem, samazinot vides piesārņojumu sabiedriskajā transportā līdz minimumam," skaidroja "Ventspils reisa" pārstāvis.
Kā šonedēļ preses konferencē informēja Ventspils mērs Aivars Lembergs, Ventspils pie šī projekta strādājusi jau apmēram divarpus gadus, izvērtējot tā ekonomisko efektivitāti.
"Šī projekta atmaksāšanās laiks pēc optimistiskiem aprēķiniem ir pieci gadi, bet pēc pesimistiskiem aprēķiniem - septiņi gadi, kas ir no ekonomiskā viedokļa ļoti labi rādītāji. Mēs negājām uz tādu projektu, kamēr tam nav ekonomiskās efektivitātes, lai neiznāk tā, ka ventspilniekiem jāmaksā dārgāka biļete tikai tāpēc, ka autobusi nevis dedzina dīzeli, bet brauc ar elektrību. Piesārņojums nav tāds, lai tas būtu tik izšķiroši," skaidroja Lembergs.
Komentāri (0)