Sākot ar nākamā gada 1. janvāri, atskaites un deklarācijas Valsts ieņēmumu dienestā (VID) plānots pieņemt tikai elektroniskā formā.

Šis noteikums attieksies uz uzņēmumiem, zemnieku un zvejnieku saimniecībām, iestādēm, biedrībām, pašnodarbinātām personām u.c., faktiski uz visiem saimnieciskās darbības veicējiem. Turklāt elektroniski jāiesniedz ienākumu deklarācijas jau par šo gadu, jo tās iesniedzamas nākamā gada sākumā.

Izņēmums ir vienīgi tie, kuru juridiskajā adresē vai deklarētajā dzīvesvietā nav interneta pārklājuma, un fiziskas personas, kuras neveic saimniecisko darbību, Ventas Balss uzzināja VID Komunikāciju daļā.

Iluta Hemke-Lapsiņa, Ventspils novada lauku attīstības speciāliste, uzskata, ka pāreja uz elektroniskajām atskaitēm laukos daudziem būs liela problēma. Ne visiem mājās ir internets, ne visi prot strādāt ar datoru.

Jauno kārtību neatbalsta arī veterinārārste pilteniece Benita Šenberga. Viņa ir pašnodarbināta persona un līdz šim reizi gadā viņa VID nodeva Gada ienākumu deklarāciju papīra formā. «Parasti jau laicīgi gada sākumā aizbraucu uz VID un palūdzu konsultantiem, lai man palīdz. Deklarāciju pildu gadu no gada, bet vienmēr ir kaut kas ko pajautāt, mainās arī pati deklarācija,» stāsta Benita. Ja deklarācija būs jāiesniedz elektroniski, tad vajadzēs no sākuma aizbraukt uz VID konsultēties un pēc tam mēģināt internetā to aizpildīt, spriež Benita.

Viņa pieļauj, ka kaut kā jau galā tikšot, mājās esot arī interneta pieslēgums, taču viņai nav saprotams, kāpēc nevarēja arī turpmāk paralēli elektroniskajai sistēmai saglabāt papīra formu. Iluta labi pārzina situāciju laukos un domā, ka grūtības būs arī citiem.

Ne visi pašnodarbinātie, it sevišķi cilvēki ap 50 un vecāki, prot izmantot datoru un internetu, tas nozīmē, ka būs jāmeklē palīdzība un, iespējams, par maksu.

Jāpiebilst, ka, neskatoties uz to, ka visas pārējās atskaites drīkstēs iesniegt tikai elektroniski, uzņēmumu gada pārskatus joprojām varēs iesniegt arī papīra formā. Patlaban VID kopā ar Finanšu ministriju tikai plāno izvērtēt nepieciešamību veikt grozījumus Gada pārskatu likumā un noteikt, ka gada pārskati arī būtu jāiesniedz tikai elektroniskā veidā.

Kā iesniegt atskaites elektroniski

1  Jākļūst par EDS (elektroniskās deklarēšanas sistēma) lietotāju.

2. Jāaizpilda līgums un iesnieguma forma, kas pieejami www.vid.gov.lv un VID Nodokļu pārvaldes Klientu apkalpošanas centros.

3. Aizpildītie dokumenti jāiesniedz VID.

4.  Akceptējot līgumu, EDS administrators piecu darba dienu laikā reģistrēs jūs kā EDS klientu, reģistrēs lietotājus un nosūtīs viņiem uz iesniegumā norādītajām e-pasta adresēm lietotāja identifikatoru un sākotnējo paroli.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: