Krievijas valsts dzelzceļa kompānija "Rossijskije žeļeznije dorogi" (RŽD) vēlētos, lai dīzeļdegviela, kas tagad eksportam tiek nogādāta pa cauruļvadu uz Ventspils ostu, tiktu vesta pa Krievijas dzelzceļu un Sanktpēterburgas ostu, paziņojis RŽD viceprezidents Salmans Babajevs.
Vēlas pārtraukt dīzeļdegvielas eksportu
1Pašlaik pētām naftas produktu plūsmu, kas iet pa cauruļvadu caur Ventspili. Pētām iespēju "pārslēgt" dīzeļdegvielu no cauruļvada līdz Brjanskai uz Avtovu [kravas vilcienu stacija Sanktpēterburgā]," sacījis Babajevs.
"Transņeft" preses sekretārs Igors Djomins apstiprināja, ka uzņēmums risina sarunas ar RŽD par naftas produktu piegāžu jaukto shēmu "riteņi-caurules" un tiek veiktas aplēses. "Par katru maršrutu, kuru viņi piedāvā, ir jāveic aprēķini. Pagaidām galīgo aprēķinu nav," sacīja Djomins.
Jau ziņots, ka RŽD 19.oktobrī noteikusi 25% atlaidi benzīna, dīzeļdegvielas un mazuta tranzīta pārvadājumiem no naftas pārstrādes rūpnīcām Baltkrievijā uz Krievijas ziemeļrietumu ostām, tādējādi pielīdzinot Krievijas dzelzceļa tarifus maksai par pārvadājumiem uz Baltijas valstu ostām. Atlaide piemērota degvielas pārvadājumiem cisternās no Baltkrievijas Barbarovas un Novopolockas stacijām uz Krievijas Ziemeļrietumu federālā apgabala ostām.
"Transņeftj" prezidents Nikolajs Tokarevs septembrī paziņoja, ka "Transņeftj" turpina darbu, lai naftas produktu kravas pārorientētu no Ventspils un Rīgas ostām uz Krievijas ostām. "Atbilstoši valdības lēmumam mēs pārorientējam kravu plūsmas no Baltijas ostām Ventspils, Rīgas uz mūsu Baltijas ostām - tās ir Ustjluga un Primorska, kā arī uz Novorosijsku [pie Melnās jūras]," sacīja Tokarevs, tiekoties ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.
Ja pērn tur Baltijas valstīs tika pārkrauti aptuveni deviņi miljoni tonnu naftas produktu, tad šajā gadā - pieci miljoni tonnu. Līdz 2018.gadam, tuvāko gadu laikā, mēs kravu plūsmu uz Baltijas valstu rajonu samazināsim līdz nullei. Krausim savās ostās, jo ir jaudas pārpalikums," sacīja Tokarevs.
"Transņeftj" ar meitasuzņēmuma "Transņefteprodukt" starpniecību pieder 34% akciju uzņēmumā ''LatRosTRans", kas pārvalda naftas produktu vadu Polocka-Ventspils. Vēl 66% "LatRosTrans" akciju pieder uzņēmumam "Ventspils nafta".
Komentāri (1)
Nu re kur vienkārši. A jūs tikai - smird, smird, no ostas trokšņi un kuģi taurē. Vēl tik gadiņu jāpaciešas un būs tikai klusums un tīrs gaiss.