Šogad janvārī ceļu uzturēšanai izlietots nedaudz mazāk kā pērn janvārī, informēja uzņēmumā "Latvijas autoceļu uzturētājs".
Šogad janvārī ceļu uzturēšanai izlietots nedaudz mazāk kā pagājušā gada janvārī
0Pērn janvārī ziemas ceļu uzturēšanas darbiem tika izlietoti 8 834 159 eiro, savukārt šā gada janvārī saskaņā ar operatīvajiem datiem ir izlietoti 8 069 151 eiro.
Kā skaidro uzņēmumā, 2015.gada janvāri vairāk raksturoja ceļu apledojums, tāpēc slīdamības likvidēšanai, kaisot ceļus ar sāli vai smilti, iztērēti 5 008 713 eiro, bet ceļu attīrīšanai no sniega - 3 360 319 eiro. Savukārt šogad janvāris bija bagāts ar sniegu, tāpēc slīdamības likvidēšanai iztērēti 3 138 299 eiro, bet ceļu attīrīšanai no sniega - 4 773 011 eiro. Atšķirīgs finansējums janvārī iztērēts arī rievu izveidei uz apledojušiem autoceļiem. Pērn tie bija 465 127 eiro, šogad - 157 841 eiro.
Šobrīd, iestājoties atkusnim, uz valsts autoceļiem joprojām notiekot ziemas uzturēšanas darbi, taču galvenokārt ceļu uzturētāji nodarbojas ar avārijas bedru lāpīšanu. Ziemas atkušņa apstākļos uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Pašreizējos laika apstākļos, kad gaisa temperatūra dienā ir virs nulles, bet naktī - zem, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem. Bedru aizpildīšana ar auksto asfaltu ir pieļaujama arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli.
Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt satiksmes drošību līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus bedres salabot pamatīgi, ar ierastajām tehnoloģijām. Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 kvadrātmetru (m2) un kuras ir dziļākas par pieciem centimetriem.
LETA
Komentāri (0)