Dāvanu iegādi uz pēdējo brīdi atliek 42,4% Latvijas iedzīvotāju, atklāj pēc "DNB bankas" pasūtījuma veiktās aptaujas rezultāti.
42% Latvijas iedzīvotāju dāvanu iegādi atliek uz pēdējo brīdi
0Decembra sākumā visas dāvanas saviem tuviniekiem bija sarūpējuši vien 2,6% respondentu. Savukārt 48,7% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju dāvanas jau daļēji ir sarūpējuši, trūkstošās dāvanas piepērkot vēl pēdējās dienās pirms svētkiem.
Dāvanu iegādei vispopulārākā vieta ir iepirkšanās centri, ko pirmssvētku iepirkumiem izvēlas lielākā daļa jeb 76,7% aptaujāto. Teju katrs trešais respondents aptaujā, kurā bija iespējams norādīt vairākus atbilžu variantus, dāvanu iegādei izvēlas mazos, individualizētos veikalus, bet katrs ceturtais respondents dāvanas meklē Ziemassvētku tirdziņos.
Dāvanu iegādei nereti priekšroka tiek dota arī interneta videi - Latvijas interneta veikalos preces apdāvināšanai rod 22% aptaujāto iedzīvotāju, bet ārzemju interneta vietnēs - 15,4% aptaujāto. Interesanti, ka 27,5% respondentu dāvanas tuviniekiem izgatavo paši.
Kā atklāj aptaujas dati, populārākais budžets dāvanas iegādei ir līdz 20 eiro - šīs summas robežās dāvanas visbiežāk tiek iegādātas gan pieaugušajiem - 68,9% gadījumu, gan arī bērniem - 60% gadījumu. Katrs piektais aptaujātais dāvanas iegādei pieaugušajam vai bērnam gatavs tērēt summu no 21 līdz 50 eiro, bet lielākas summas tiek atzīmētas vien retos gadījumos.
LETA
Komentāri (0)