Gada laikā Latvijā vidēji tiek sodīti aptuveni 2000 autovadītāju, kuri pieķerti pie stūres, runājot pa mobilo tālruni, un viena daļa autovadītāju joprojām neņem vērā, ka sarunas negatīvi ietekmē koncentrēšanās spējas un reakcijas ilgumu, aģentūru LETA informēja "Renault" Braukšanas skolā.

Kā skaidro skolā, kad autovadītājs raksta īsziņu auto vadīšanas laikā, negadījumu risks palielinās par 30%. Jaunie un nepieredzējušie vadītāji ļoti bieži esot pakļauti bīstamām situācijām. "Lietot telefonu un vienlaikus vadīt auto, ir ļoti bezatbildīgi, tas rada risku, jo reakcija situācijās, kas notiek uz ceļa, ir novēlotas," akcentē "Renault" Braukšanas skolas direktors Zbignevs Veselis. Būtībā, izmantojot telefonu, viena roka ir aizņemta, līdz ar to auto tiek vadīts tikai ar vienu roku, kas tādējādi var zaudēt kontroli pār auto.

 

Šāda uzvedība esot īpaši bīstama tieši starp jaunajiem vadītājiem, kuriem piemīt paradums lietot telefonu, tajā pašā laikā vadot automašīnu. Līdz ar pieredzes trūkumu šie vadītāji bieži neapzinoties, ka auto vadīšana ir arī intelektuāls process, kurā vadītājam tiek dots ierobežots laiks, lai spētu izanalizēt situāciju un pienācīgi reaģētu. Telefona izmantošana auto vadīšanas laikā negatīvi ietekmē koncentrēšanos un reakcijas ilgumu.

 

Veselis atgādina, ka lietot telefonu auto vadīšanas laikā ir pret Ceļu satiksmes likumu, kurā ir norādīts: "Automašīnas vadītājam ir aizliegts lietot telefonu vai mikrofonu, kuru ir nepieciešams turēt rokās, vadot automašīnu." Par runāšanu pa telefonu, neizmantojot palīgierīces, draud vai nu brīdinājums, vai 15 eiro naudas sods.

 

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: