Sabiedrisko transportu reizēm izmanto ikviens. Tāpēc svarīgas ir pārvadātāju rūpes par pasažieriem un autobusu vadītājiem, kuru rokās ir daudzu cilvēku drošība. Pašvaldības SIA Ventspils reiss sniegto pakalpojumu kvalitāti apliecina šī gada pirmajā pusgadā saņemtās trīs nominācijas – Drošākais uzņēmuma autoparks un Ģimenei draudzīgs komersants, kas iegūtas trešo reizi pēc kārtas, kā arī Latvijas Ilgtspējas indeksa Zelta kategorija.

Pilsētas autobusa vadītājs Aigars Lipenbergs par darbu pie stūres sapņojis kopš bērnības. Viņa tēvs Kārlis Lipenbergs par šoferīti toreizējā uzņēmumā ATU 6 nostrādāja 30 gadus, un tālajos pagājušā gadsimta septiņdesmitajos dažkārt kādā reisā paņēma līdzi arī dēlu.

 

Ko nozīmēja būt par autobusa vadītāju bērna skatījumā?

– Kādreiz tā bija prestiža lieta. Klasesbiedri skolā mani pat apskauda, ka tētis ir autobusa vadītājs. 60. gados pasažierus vadāja ar RAF, pēc tam ar LAZ – un tas jau bija lepni. 70. gados parādījās ungāru Ikarus autobusi – tas jau bija kaut kas! Vairāk maršrutu bija pa Ventspils apkārtni, bet brauca arī uz Sloku, Rīgu. Autoparka attīstība tolaik notika ar pluszīmi – algas palielinājās, autobusi nāca labāki.

 

Cik ilgi pats strādājat Ventspils reisā?

Ventspils reisā sāku strādāt pirms trim gadiem. Pēc armijas gribēju iet uz ATU 6. Tomēr paklausīju vecajiem šoferiem, kuri mani atrunāja. Mainoties valsts iekārtām, transporta nozare pamatīgi noslīdēja uz leju. Toreiz man, jaunam cilvēkam, kam jāveido ģimene, nebija reāli iztikt ar autobusa vadītāja atalgojumu.

 

Kāpēc tagad izvēlējāties Ventspils reisu?

– Sapnis sekot tēva pēdās man bija visu laiku. Mainot darbavietu, katrs cilvēks apsver, kas notiek izvēlētajā uzņēmumā, kāds ir atalgojums, kāda – darba devēju attieksme pret strādājošajiem. Ventspils reiss ir nopietns uzņēmums, ar labu prestižu sabiedrībā un lojāls pret saviem darbiniekiem. Algu izmaksa nekavējas, atalgojums ir regulārs un stabils, un, ja izpildi savus pienākumus, strādā bez pārkāpumiem, tad saņem arī piemaksas pie darba algas. Piedevām – ne tikai parastās piemaksas. Ventspils reisā ir būtiskas piemaksas par nostrādātajiem gadiem un arī nesmēķētājiem! Pirmo reizi, kad par to uzzināju, biju patīkami pārsteigts – kā tas var būt?

 

Nav dzirdēts, ka Ventspilī šāda piemaksa būtu vēl kādā uzņēmumā.

– Uzņēmums ir ieinteresēts, lai darbinieki nesmēķētu, būtu veseli, neslimotu.

Tāpēc tiek atbalstīta arī iespēja sportot. Darbinieki var bez maksas apmeklēt trenažieru zāli, baseinu. Liels pluss ir dzīvības un veselības apdrošināšana. Pats uz savas ādas esmu izbaudījis, cik krietnu summiņu izmaksā ārstu apmeklējums; tagad, pateicoties mūsu uzņēmumam, to apmaksā apdrošinātājs.

 

Ventspils reiss panākumus guvis arī valsts mērogā...

– Jā, piemēram, atzinību Ģimenei draudzīgs komersants piešķir galvenokārt par atbalstu darbinieku ģimenēm. Kaut vai pieminētā piemaksa par nesmēķēšanu – ģimenei ir ne vien līdzekļu ekonomija tāpēc, ka nav jāpērk cigaretes, bet vēl tiek saņemta papildu nauda. Nozīmīgas ir profesionālās piemaksas, ko nosaka ikdienas darba rezultāti, ieņēmumi, attieksme pret tehniku, braukšanu… Dažkārt kolēģi nesaprot, kāpēc jāpiedalās profesionālās meistarības konkursā, un savā nodabā parūc. Taču, kad viss izdevies labi, ir gan gandarījums, gan maciņā ieripo kāda naudiņa pie algas visu gadu.

 

Vai konkurss ir nozīmīgs arī profesionālajā jomā?

– Galvenais – tiek atsvaidzinātas zināšanas ceļu satiksmes noteikumos. Atkārtojot tos, stiprinās pārliecība, ka darām pareizi. Piedevām katru gadu notiek autovadītāju apmācība drošā un ekonomiskā braukšanā. Ja esi braucis desmit un vairāk gadus, šķiet, ka māki šo lietu – ko vēl vairāk mācīties? Taču tehnika mainās, elektronika arī.

Pozitīvi ir tas, ka uzņēmumā nāk pretī darbiniekam, sastādot darba grafiku. Dzīvē, ģimenē mēdz būt dažādas situācijas, iespēju robežās, tās tiek ievērotas. Ja kāds vēlas strādāt darbu savienošanas kārtībā, Ventspils reiss nāk pretī un cenšas darbu grafiku izveidot tā, lai apvienošana būtu iespējama.

 

Vai savu izvēli nenožēlojat?

– Noteikti nē, taču – šim darbam ir jābūt sirdslietai.

 

 

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: