Ventspils brīvostas teritorijā pilnsabiedrība “Hochtief Solutions, LNK Industries”, nodeva ekspluatācijā 12. piestātni. Papildu piestātnes būvniecībai šis vērienīgais projekts ietvēra zem Ventas kanalizācijas dīķera pārbūvi, esošā dzelzceļa rekonstrukciju un kraujlaukuma būvniecību. Veikta piestātnes akvatorijas un pienākošā kanāla padziļināšanu līdz 12,5 metru dziļumam.
Ekspluatācijā nodota Ventspils brīvostas 12. piestātne
0Kopējais piestātnes garums ir 460 m un tā paredzēta “Panamax” tipa kuģu pieņemšanai. 12. piestātnes, kas atrodas blakus paceļamajam tiltam pār Ventu, būvniecība ir būtisks ieguldījums Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstībā, nodrošinot ģenerālkravu un beramkravu apgrozījuma palielināšanos.
Unikalitāti projektam piešķīra dīķera (tuneļa) izbūve, savienojot pilsētas kanalizācijas sistēmas abos Ventas krastos. Tuneli raka un dīķeri tajā ielika mehānismi, kurus vadīja attālināti no krasta. «Latvijā nekur citur vairs nav tāda garuma dīķera tādā dziļumā zem upes gultnes. Tas ir unikāls gadījums, jo parasti dīķerus būvē zem ceļiem», skaidro AS “LNK Industries” valdes loceklis Jevgenijs Locovs. Jaunajā tunelī ir divi dīķeri – viens, kas darbojas, un viens rezerves. Iepriekšējais dīkeris, kas bija ierakts 10 metru dziļumā, traucēja padziļināšanas darbu veikšanu. Tagad tas atrodas daudz dziļāk par iepriekšējo.
Piestātnē ir izbūvēti trīs dzelzceļa atzari un astoņi 25 metrus augsti apgaismojuma masti. Daļa no piestātnes ir izbūvēta teritorijā, kas ir atkarota no upes, tādēļ būvniecības vietā nācās izcelt 27 tūkstošus kubikmetrus grunts un nomainīt to pret smilšu, grants, šķembu, ģeorežģu un ģeotekstila pīrāgu, sagatavotu pēc speciālas tehnoloģijas, kas nodrošina lielu nestspēju, tādēļ katra pīrāga kārta tika pārbaudīta atsevišķi. Piestātnes kordona līniju notur 318 m gara enkursiena no metāla caurulēm, kas iedzītas 37 metru dziļumā, un betona enkuru balsts.
Komentāri (0)