Pilsētas teritorijas plānojumā, kas tapa 2006. gadā, iezīmētais apvienotais gājēju un velosipēdistu celiņš pagaidām top kā atsevišķi, savstarpēji nesaistīti posmi. 

Taču pēc diviem trim gadiem Ventspils iecienītākās atpūtas vietas – Jūrmalas un Piedzīvojumu parki, Dampeļi, Būšnieku ezers un Staldzenes stāvkrasts – būs sasniedzamas ar velosipēdu, braucot pa drošu trasi.


Vasarā daudz tūristu un arī paši ventspilnieki, tostarp arī ģimenes ar maziem bērniem, sportiska gara vadītas, sēžas divriteņa mugurā. Lai arī satiksme mūsu pilsētas ielās nav pārāk intensīva, tomēr pastāv zināms risks drošībai un veselībai.

Tāpēc veloceliņi tiek gaidīti ar nepacietību. Kā pierādījums minētajam ir šobrīd visgarākais no pašlaik izbūvētajiem veloceliņa posmiem – trase līdzās šaursliežu dzelzceļa līnijai, kas stiepjas no Jūrmalas parka līdz Piedzīvojumu parkam, Saules ielā. Iedzīvotāji novērtējuši celiņu un aktīvi izmanto pastaigām, nūjošanai, riteņbraukšanai.

Komunālās pārvaldes direktors Andris Kausenieks sola, ka šajā būvniecības sezonā būs gatavi vēl daži veloceliņa posmi, kas top šobrīd rekonstruējamajās ielās: Riņķa ielas posmā no Saules līdz Zvaigžņu ielai; Tērauda ielas posmā no Zvaigžņu ielas līdz  Liepājas dzelzceļa līnijai. Nobeigumam tuvojas arī Ventas tilta un tā pievedceļu rekonstrukcija, līdz ar to – arī apvienotā gājēju un velosipēdistu celiņa, kas no Lāčplēša ielas pāri tiltam un viaduktam stiepjas 1,5 km garumā, būvniecība. Nosprausta trase un uzsākti būvniecības darbi veloceliņa posmā Talsu ielā no Kaiju ielas līdz Būšnieku ezera atpūtas vietai.

Pilsētas domes Arhitektūras un pilsētbūvniecības nodaļas vadītāja Māris Bože apliecina, ka pēc diviem trim gadiem riteņbraucējiem iespēju Ventspilī būs daudz vairāk – varēs izbraukt lielākus vai mazākus lokus, kas pēc loģikas likumiem tiks veidoti apļos jeb saslēgumos, lai braucēju nesagaidītu strupceļš, bet gan tālākā maršruta izvēle.

Līdzekļi veloceliņu būvei tiek meklēti un arī atrasti dažādās programmās –  Policentrijas, Ūdenssaimniecības attīstības un Ventspils brīvostas pievedceļu būvniecības –, kurās īsteno ne tikai brauktuvju un komunikāciju tīklu izbūvi, bet arī veloceliņa būvniecību ieplānotajos maršrutos.

Nākamgad veloceliņu tīklu paplašinās. Nozīmīgākie posmi varētu būt Saules ielā   Užavas virzienā līdz pilsētas robežai; Zvaigžņu ielas posms no Riņķa līdz Tērauda ielai (izstrādāts projekts un iesniegts vērtēšanai, lai tā īstenošanai varētu saņemt valsts finansējumu); tiks turpināta celiņa būve no Tērauda ielas līdz Sārnates ielai utt.

Akceptēta veloceliņa iecere, ko realizēs 2012. gadā, – uzbūvēt to no Sārnates līdz Rūpniecības ielai un tilta aplim. Viens veloceliņa maršruts vīsies no Jūrmalas parka pa Loču, Valdemāra un Ostas ielu.

Savukārt Pārventā drīz tiks pabeigta Embūtes ielas un veloceliņa izbūve no Tārgales ielas līdz Celtnieku ielai. Brīvostas programmā tuvākajos gados iecerēts rekonstruēt  Celtnieku ielu – arī tur būs veloceliņš.

Pa Talsu ielu ar velosipēdu droši varēs nokļūt līdz Būšnieku atpūtas vietai, tiks sakārtots Būšnieku ezera apbraucamais ceļš, savukārt pa Bangu ielu varēs aizbraukt līdz jūrai vai, nogriežoties pa Staldzenes ielu, gar laivu bāzi apbraukt apkārt Būšniekiem.

Atsevišķās vietās celiņam un ietvei būs asfaltbetona segums, lai to varētu izmantot arī skrituļotāji. Pie celiņiem tiks izvietoti velosipēdu turētāji, soli, lielākā daļa celiņu būs  apgaismoti. Iespējams, velosipēds pēc pāris gadiem kļūs par nopietnu konkurentu pilsētas sabiedriskajam transportam.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: