Ventspilij, ņemot vērā tās atrašanās vietu, jāveido tūrisma piedāvājums, kas būtu radīts ģimenei un izmantojams visu gadu, - tiekoties ar pilsētas tūrisma uzņēmējiem, atzina Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs ("Latvijai un Ventspilij").
Ventspilij jāveido ģimenei domāts tūrisma piedāvājums
0Lembergs pastāstīja par pašvaldības apsvērumiem, veidojot piedāvājumu tūristiem: "Svarīgi ir saprast Ventspils situāciju un tās atrašanas vietu. Ventspils atrodas Kurzemes pussalā, un tāpēc jābūt piedāvājumam, kā dēļ uz šejieni braukt. Nevar salīdzināt Ventspili ar Rīgu, kur dzīvo miljons cilvēku ar lielu pašpatēriņu. Mūsu piedāvājums jāveido neliels, labs un mīļš, radīts ģimenei, kas būtu izmantojams cauru gadu."
Uz tikšanos ar Ventspils pilsētas domes vadību bija ieradušies ap 80 Ventspilī tūrisma jomā strādājošie uzņēmēji - naktsmītņu un ēdināšanas uzņēmumu vadītāji un pārstāvji, Ventspils gidi un tūrisma objektu apsaimniekotāji.
Lembergs tikšanās laikā informēja tūrisma uzņēmējus, ka būtisku izrāvienu šogad piedzīvos Piedzīvojumu parks - tur izveidota bērnu autoskola, mākslīgā ledus slidotava, strūklaku zona, petankas spēles un piknika laukumi, jaunas atrakcijas - bampermašīnas, bamperlaivas un tramplīnlaivas. Tiek domāts arī par zinātnes centra izveidi Ventspilī. Izpētīta arī Somijas pieredze bērniem domātu tūrisma objektu izveidē, ko var izmantot arī Ventspilī. Pilsētā plānots izveidot septiņus jaunus bērnu rotaļu laukumus, labiekārtot pludmali, vairākos posmos izbūvēt veloceliņus.
Pilnveidoties nepieciešams arī Piejūras brīvdabas muzejam un slēpošanas kalnam "Lemberga hūte". Pašlaik projektēšanas stadijā ir BMX halle, kādas nav citviet Latvijā.
2013. gadā pašvaldība plāno rīkot jau tradicionālos lielos kultūras un sporta pasākumus, kā arī piesaistījusi starptautisko burinieku regati "The Tall Ships Races 2012", kas notiks no 22. jūlija līdz 24. jūlijam.
Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Didzis Ošenieks ("Latvijai un Ventspilij") tūrisma uzņēmējiem prezentēja 2012. gada tūrisma sezonas rezultātus, norādot, ka tūrisma jomā pilsētā ir nodarbināti vairāk kā 2000 ventspilnieki. Pašvaldība jau ceturto gadu pēc uzņēmēju ierosinājuma radusi iespēju sniegt nekustamā īpašuma nodokļa atlaides viesu izmitināšanas pakalpojumu sniedzējiem. Pērn tās saņēma deviņi uzņēmēji par kopējo summu gandrīz 16 000 latu. Kopš 2010. gada pieaudzis arī pašvaldības izsniegto tirdzniecības atļauju skaits Ventspils pilsētas svētkos un pasākumos, sasniedzot 773 izsniegtas atļaujas.
Kā liecina Ventspils pilsētas domes veiktā aptauja pilsētā nakšņojošo tūristu vidū, viņi Ventspilī diennaktī tērē 33 latus. Tūristu vidējais nakšņošanas ilgums bija 2,43 diennaktis, bet nakšņotāju skaits 2012.gadā bija gandrīz 98 000, no tiem vairāk kā 56 000 bija ārvalstnieki. Faktiskie ieņēmumi no tūristu piesaistes ir vēl lielāki, jo tādos lielos pasākumos kā Govju parāde, Pilsētas svētki un Jūras svētki Ventspili apmeklē arī ceļotāji, kuri atbrauc uz vienu dienu vai nakšņo pie radiem, skaidroja pašvaldībā.
Pērn izdevies saglabāt augšupejošu tūristu plūsmas tendenci. Svarīgi, ka izdevies saglabāt uzturēšanās ilgumu - 2,43 diennaktis, akcentēja pašvaldībā. 60% ārvalstu ceļotāju Ventspilī ir lietuvieši, nākamās lielākās tūristu grupas ir ceļotāji no Vācijas, Igaunijas, Krievijas un Somijas.
Pieaudzis arī tūrisma objektu apmeklētāju skaits. Vislielāko apmeklētāju pieaugumu - par 25% - pērn piedzīvojusi Livonijas ordeņa pils. To 2012. gadā apskatījuši gandrīz 41 000 cilvēku. Apmeklētākais objekts joprojām ir Ūdens piedzīvojumu parks, ko apmeklējuši vairāk kā 150 000 cilvēku. Iecienīts ir arī Piejūras brīvdabas muzejs – vairāk nekā 98 000 apmeklētāju. Par 14% pērn pieaudzis Piedzīvojumu parka apmeklējums, pārsniedzot 45 000 cilvēku.
Ventspils mārketinga kampaņa "Valsts valstī" kopumā saņēmusi atzinību septiņos starptautiskos reklāmas konkursos. Populāri ceļotāju vidū ir norēķināties tūrisma objektos ar Ventspils naudu - ventiem. 62 000 cilvēku ventus jau aktīvi izmanto kādā no 64 uzņēmumiem.
Pēc prezentācijas domes pārstāvji aicināja klātesošos izteikt savu viedokli un idejas gan nozares attīstīšanai, gan jaunu pakalpojumu un objektu radīšanā, jo tieši tūrisma uzņēmēji pilsētas apmeklētājam ir vistuvāk un redz viņu vajadzības, norādīja pašvaldībā.
LETA
Komentāri (0)