Pagājušajā gadā Piejūras brīvdabas muzeja šaursliežu dzelzceļa ekspozīciju apskatījuši un braucienā ar mazbānīti devušies gandrīz 65 tūkstoši cilvēku, tāpēc, gatavojoties jaunajai sezonai, paredzēti vairāki uzlabojumi un papildinājumi.

Augstā pieprasījuma dēļ muzejs plāno, ka no 2013.gada maija 2.puses ekspozīcijā darbosies divas vēsturiskās tvaika lokomotīves – Mazbānītis Ml 631, kurš pēc kapitāla remonta atgriezīsies no Čehijas, un ML 611, kura deponētā no Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja.

 

Lai nodrošinātu aktīvās ekspozīcijas gatavību tūrisma sezonai, pieaugošam reisu un apmeklētāju skaitam, pašvaldība piešķīrusi līdzekļus, lai līdz maijam veiktu aktīvai ekspluatācijai nepieciešamos sliežu ceļu uzlabojumus Riņķa līnijā un Kalna līnijā, četru esošo autentisko vagonu restaurāciju un papildinātu vagonu parku, izbūvējot vēl vienu braucēju vidū iecienīto vaļējo vācu tipa pusvagonu.

 

Visi 2013.gadā finansētie darbi ir svarīgi nākošās tūrisma sezonas kvalitatīvā nodrošināšanā, turklāt tie ir nozīmīgi, gatavojoties Starptautiskā šaursliežu dzelzceļa muzeju salidojuma norisei, kas, piedaloties vairāk kā 200 dalībniekiem no visa Eiropas, Ventspilī notiks 2014.gadā.

 

Kopš 2010.gada, kad pašvaldība, piesaistot Eiropas Savienības Reģionālā fonda līdzekļus, īstenoja vērienīgu Ventspils šaursliežu dzelzceļa projektu, izbūvēja Kalna līniju ar estakādi un griezuli, uzcēla vēsturisko staciju ēku un depo replikas, aktīvā ekspozīcija kļuvusi atpazīstama un populāra ne tikai Ventspilī un Latvijā. Interese ir pamatota, jo Ventspils šaursliežu dzelzceļš ir vienīgais Baltijā 600 mm vēsturiski saglabāto līniju, kas turpina augt un attīstīties.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: