No šodineas Ventspils aktīvajā šaursliežu dzelzceļā darbu sāks unikāls jaunieguvums – vēl viena restaurēta gandrīz simtgadīga tvaika lokomotīve Ml 611, kas pievienojas 1916.gadā ražotajai tvaika lokomotīvei Ml 631, tautā sauktai par Mazbānīti.

Apskati foto!

 

Pagājušogad oktobrī, lai piedzīvotu restaurāciju, uz Čehijas rūpnīcu aizceļoja lokomotīve Ml 611, kas ir tikpat veca kā pieminētā un arī tai ir liela saistība ar Ventspils šaursliežu dzelzceļa aktīvo ekspozīciju.Dāvinājuma līguma ietvaros rūpes par lokomotīves Ml-611 restaurāciju uzņēmusies VAS „Latvijas Dzelzceļš” un Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs.

 

Līgums paredzēja, ka pēc atgriešanās Latvijā, lokomotīve tiks deponēta Ventspils muzejam un tiks iekļauta Ventspils šaursliežu dzelzceļa aktīvajā ekspozīcijā. Tas nu ir noticis, un uz īsu brīdi 2012. gada augustā, bet pēc tam - no 2013. gada vasaras un turpmāk Ventspils šaursliežu dzelzceļa rīcībā būs 2 autentiskas „Brigadelok” sērijas tvaika lokomotīves, kas apmeklētājiem dāvās dubultprieku.

 

Saņemot no Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja restaurēto tvaika lokomotīvi Ml 611, kura līdz pat tūrisma sezonas beigām vizinās šaursliežu dzelzceļa ekspozīcijas apmeklētājus, Ventspils muzejs varēs īstenot nepieciešamo tvaika lokomotīves Ml-631 kapitālo remontu, kuru līdzfinansēs ilglaicīgs Ventspils pašvaldības sadarbības partneris SIA „LDZ ritošā sastāva serviss”.

 

Pašreiz pasaulē saglabājušās 93 „Brigadelok” sērijas lokomotīves, no tām Latvijā atrodas sešas, no kurām tikai divas – Ml 631 un Ml 611 ir darba kārtībā un abas atrodas Ventspils Piejūras brīvdabas muzejā.

 

Ventspils šaursliežu dzelzceļš par visvairāk apmeklēto tūrisma objektu kļuvis pēc 2007.-2010.gadā īstenota Ventspils pašvaldības un Eiropas reģionālās attīstības fonda projekta „Vienīgā Baltijas vēsturiski saglabātā 600 mm šaursliežu dzelzceļa kā kultūrvēsturiska objekta attīstība”, kad notika 2,6 km garas jaunas – Kalna līnijas izbūve, veikta vēsturisko ēku repliku izbūve (Mazirbes un Pļavas stacijas, Aizputes Depo ēkas), palīgēku – vagonu nojumes, kases, ogļu iekraušanas vietas, divu pieturas punktu, estakādes un griezuļa izbūve.

 

Jaunuzbūvētā infrastruktūra, kā arī ar koncerna Latvijas dzelzceļš finansiālu palīdzību rekonstruēta vecākā sliežu ceļa daļa – Riņķa līnija, izgatavotās šaursliežu dzelzceļam tipisku vagonu 6 kopijas un Ventspils piejūras brīvdabas muzejam uzticīgi kalpojošā lokomotīve Ml 631, tautā saukta par Mazbānīti, 2011.gada tūrisma sezonā priecējusi vairāk kā 60 t., bet 2012.gada tikai trīs mēnešos – jau 35 t. brauktgribētājus.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: