Stividorkompānija SIA "Ventplac", kas pamatā nodarbojas ar kokmateriālu pārkraušanu, sākot darbu topošajā Ventspils ostas sauskravu terminālī, cer palielināt kravu apgrozījumu līdz vienam miljonam tonnu gadā, informēja SIA "Ventplac" valdes priekšsēdētājs Aivars Bauda.

Topošais sauskravu terminālis ļaus stividorkompānijai efektīvāk organizēt savu darbu - līdz šim "Ventplac" kā apakšnomnieks nodarbojās ar kravu pārkraušanu citas kompānijas - SIA "Noord Natie Ventspils Terminals" - teritorijā.

Jaunajā sauskravu terminālī, ko "Ventplac" nomās no Ventspils brīvostas, kravas laukumu platība būs 5,2 hektāri - aptuveni tāda pati kā "Noord Natie Ventspils Terminals" teritorijā. "Papildu teritoriju neiegūsim, bet mēs kļūsim pilntiesīgi saimnieki. Mums vairs nebūs jāsaskaņo vairākas savas darbības ar "Noord Natie Ventspils Terminals". Ar "Noord Natie Ventspils Terminals" mums ir kopīga piestātne, mums ir nedaudz atšķirīgas tehnoloģijas un dažādas kravas, līdz ar to dažādi kuģu kravu apstrādes laiki. Tagad mēs varēsim būt pārliecināti, ka vienmēr varam apkalpot divus kuģus vienlaicīgi," jaunā sauskravu termināļa priekšrocības skaidroja Bauda.

"Realizējot tikai pirmo kārtu, mēs lielu kravu apjoma pārsniegumu sasniegt nevaram, jo teritorija ir tādi pati. Taču ir iespēja efektīvāk strādāt. Ja mēs izbūvēsim noliktavu birstošām kravām, kas ir plānota kā pirmā investīcija šajā teritorijā, tad gada apgrozījums varētu sasniegt 1 600 000 kubikmetru jeb vienu miljonu tonnu. 17 gadu garumā mums nav izdevies to miljonu tonnu gadā sasniegt. Pašlaik mūsu apgrozījums ir vidēji ap 700 000 tonnu gadā," norādīja stividorkompānijas valdes priekšsēdētājs.

Uzņēmums savu darbību Ventspils ostā sāka 1995. gadā, pirmajā darbības gadā pārkraujot apaļkoksni un papīrmalku 465 000 kubikmetru apjomā. 2010. gadā "Ventplac" sasniedza lielāko kravu apjomu - 1 200 000 kubikmetru kravu.

"Jaunais terminālis pavērs jau pavisam citas iespējas. Pirmais uzdevums pēc pirmās kārtas izbūves - acīmredzot, īstenosim birstošo kravu noliktavas izbūvi. Ļoti būtiski uzņēmuma sekmīgai darbībai ir tas, ka projektā ir paredzēti dzelzceļa pievadceļi gan kravu laukumiem, gan piestātnei. Par Eiropas finansējumu jau ir iegādāts mobilais celtnis uz augstā portāla, līdz ar to mēs atsevišķas kravas varēsim apstrādāt tieši piestātnē - veikt iekraušanu no dzelzceļa vagona tieši kuģī," skaidroja topošā termināļa nomnieks.

"Ventplac" pārkrauj astoņus kravu veidus, bet pamatā tie ir meža izcelsmes produkti. "Savukārt no tiem apmēram 70% nodrošina izejvielas skandināvu rūpnīcām celulozes ražošanai. Tā kā mēs faktiski esam skandināvu celulozes rūpnīcu loģistikas ķēdē," informēja stividorkompānijas vadītājs. No Latvijas uzņēmumiem lielākie, ar kuriem "Ventplac" sadarbojas, ir AS "Latvijas Valsts meži", SIA "Pata AB" un SIA "Kurekss".

Jaunais sauskravu terminālis tiks būvēts teritorijā starp abiem pilsētas tiltiem - 2009. gadā uzbūvēto Apvedtiltu un Ventas tiltu, kas pēc 2010.gada veiktās rekonstrukcijas ir paceļams. Līdz ar to ostas darbību iespējams izvērst arī teritorijā aiz paceļamā Ventas tilta.

Šodien tika parakstīts termināļa būvniecības līgums - būvdarbus par 9,5 miljoniem latu veiks AS "BMGS". Būvniecību paredzēts sākt šovasar un pabeigt 16 mēnešu laikā pēc līguma parakstīšanas.

Jaunais sauskravu terminālis Ventspils brīvostā tiks būvēts Ventas kreisajā krastā uz diviem zemesgabaliem - Rūpniecības ielā 35 un Skaidu ielā 9. Projekts paredz piestātņu būvniecību un akvatorijas padziļināšanu, kraujlaukumu ar inženiertīkliem izbūvi, esošo dzelzceļa sliežu ceļu rekonstrukciju un jaunu dzelzceļa sliežu ceļu būvniecību.

Kopējās projekta "Ventspils brīvostas sauskravu termināļa būvniecība" attiecināmās izmaksas ir 10,6 miljoni latu, no kuriem 62% ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Ar SIA "Witteveen+ Bos Latvia" tiks slēgts 197 000 latu vērts līgums par būvdarbu autoruzraudzību.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: