Gājēju tilta pār Irbes upi atjaunošana pamanīta konkursā "Latvijas Būvniecības gada balva 2020". Objekts kļuvis par laureātu nominācijā "Teritorijas labiekārtojums", tādēļ pašvaldībai 12. martā jāpiedalās apbalvošanas pasākumā Rīgā.
Tilts kļuvis par laureātu būvniecības konkursā
4Gājēju tilts atjaunots Tārgales pagastā, pasūtītājs bija Ventspils novada pašvaldība, projektēšanu un būvniecību veica SIA "M.A.–Taka– 7", būvuzraugs bija SIA "Tiltu būvnieks".
100 metru garo un 1,5 metrus plato tiltu pāri Irbes upei droši var izmantot gājēji un velobraucēji, atceroties, ka vienlaikus uz tilta var atrasties ne vairāk kā astoņas personas. Starptautiskajā garās distances pārgājienu maršrutā "Jūrtaka" iekļautais tilts pieejams visiem, kas iecienījuši atpūtu brīvā dabā. Tāpat tas ir ieguvums vietējiem iedzīvotājiem. Trošu tilts ir svarīgs infrastruktūras objekts bijušās Lielirbes dzelzceļa stacijas tuvumā. Tas ir domāts tūrisma attīstībai, turklāt, atjaunojot tiltu, arī Miķeltorņa kempingos un atpūtas vietās dzīvojošajiem viesiem būs daudzveidīgākas brīvā laika pavadīšanas iespējas.
Tilta atjaunošana izmaksas projektā "Ziemeļkurzemes kultūrvēsturiskā un dabas mantojuma saglabāšana, eksponēšana un tūrisma piedāvājuma attīstība" ir 168 069 eiro, Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējums ir 112 693 eiro, Ventspils novada pašvaldības ieguldījums – 50 403 eiro, valsts budžeta dotācija – 4971 eiro.
Konkurss "Latvijas Būvniecības gada balva" notika septīto gadu, tā misija ir popularizēt drošas, inovatīvas, augstvērtīgas un estētiski kvalitatīvas ēkas un būves, kas tapušas Latvijas teritorijā vai ārpus tās, ja par projekta realizāciju atbildīgi ir Latvijas pilsoņi – būvnieki, projektētāji, konstrukciju ražotāji un citi. Konkursa mērķis ir paaugstināt būvniecības, projektēšanas un arhitektūras nozares prestižu sabiedrībā, popularizējot labas prakses pieredzi Latvijā un ārpus tās robežām.
Komentāri (4)
Tūristi tur vēl ilgī nestaigās,bet gājēju tiltu pāri dzelzceļa sliedēm gan vajadzēja no Tārgales ielas beigumā līdz Robežu ielas sākumam.
Kādreiz tur bja iela-ceļš, dzelzsceļa pārbrauktuve.
Ne tur ieliku komentu.
Nedaudz dīvaini ir tas, ka uz tilta var atrasties tikai 8 cilvēki. nekur citur neesmu redzējis šādus noteikumus. Vai tad būs notikusi tāmes optimizācija un "pakalpojuma samaksas"ģenerēšanai veiktas izmaiņas projektā, samazinot trošu diametru u.c. parametrus?