Reģionālās vizītes laikā satiksmes ministru Tāli Linkaitu sagaidīja arī Ventspils novada domē. Viņš jau iepriekš bija saņēmis vairākus jautājumus, uz kuriem atbildēja klātienē.
Trūkst līdzekļu autoceļu remontam
4Novada domes priekšsēdētājs Aivars Mucenieks izteica gandarījumu par uzsākto Ventspils–Kuldīga–Saldus autoceļa pārbūvi, jo tas ir ļoti būtisks ceļa posms kā iedzīvotājiem, kas to izmanto, tā arī uzņēmējiem. Tāpat domes priekšsēdētājs atzinīgi novērtēja grants ceļu programmu, kuru īstenojot novadā sakārtots ap 40 km, vienlaikus norādot, ka tie ir tikai 5% no pašvaldības īpašumā esošajiem ceļiem. Kopš novada izveidošanas pašvaldībai izdevies uzklāt 8km cietā seguma, bet 3km atjaunot.
Ministrs, uzklausījis Aivars Mucenieka teikto, norādīja, ka “valstij ir tik daudz naudas, cik ir, un Eiropas Savienības līdzekļi, kas tiek izmantoti ceļu sakārtošanai, iet uz beigām”.
Reģionālie autoceļi, pēc Tāļa Linkaita teiktā, visā Latvijā ir sliktā stāvoklī, bet nākamgad būs maz līdzekļu, lai veiktu remontdarbus. Ministrs bieži apmeklē Ances pagastu, tādēļ zina, kādas grūtības jāpārvar, lai no šī pagasta aizbrauktu uz Dundagu un Ventspili, tomēr viņš nesolīja, ka tuvākajā laikā situācija varētu uzlaboties. Jau ilgāku laiku tiek runāts par to, ka “Latvijas Valsts ceļi” varētu uzticēt pašvaldībai apsaimniekot atsevišķus ceļa posmus. Tālis Linkaits teica, ka šādā gadījumā pašvaldības saņemtu 1560 eiro dotāciju par katru kilometru. To dzirdot, Tārgales pagasta pārvaldes vadītājs Mārcis Laksbergs norādīja, ka pašvaldībām paredzēts piedāvāt neremontētos ceļa posmus, tādēļ to nevar saukt par izdevīgu darījumu.
Tikšanās reizē klātesošie runāja arī par autoceļu Piltene–Zlēkas, kuram 2018. gadā veikta dubultā virsmas apstrāde, bet ziemā mašīnas, braucot pa šo ceļu, izsita bedres, pašlaik ceļa posmam piemērots svara ierobežojums, tādēļ liegta transporta kustība smagajai tehnikai, kuru izmanto zemnieki un mežizstrādātāji. Ministrs sacīja, ka līdzīga aina novērota arī Ēdolē un Neretā: “Dubultā virsma ir filigrāna lieta, tāpēc jāievēro īpašs saudzēšanas režīms.” Aivars Mucenieks izteica cerību, ka garantijas laikā brāķi varētu novērst.
Runājot par sabiedriska transporta kustību, Tālis Linkaits norādīja, ka Kurzemē maršruti jau ir optimizēti, tādēļ tuvākajā laikā nav paredzēts samazināt reisu skaitu. Ventspils novada domes deputāts Ints Apsītis pievērsa uzmanību grants ceļam Amele–Stikli. Viņaprāt, būtu ļoti svarīgi tam veikt dubulto virsmas apstrādi, tādējādi sakārtojot ceļu 6 km garumā un būtiski uzlabojot drošību. Ministrs, uzklausot Ventspils novada pārstāvjus, teica, ka ņems vērā visus priekšlikumus, bet nevar neko solīt ierobežoto finanšu resursu dēļ.
Komentāri (4)
Nesaprotu, trūkst līdzekļu, bet patreiz notiek Ventspils - Ziras ceļu posma remonts, tiek ņemts nost vecais segums, gan asfalts, gan grants. Kur tas paliek, cik saprotu pārsvarā viss aiziet uz kalnu, bet kāpēc novada atbildīgie darbinieki tās kravas nav noorganizējuši transportēt un izmantot uz pašvaldības ceļiem. Tas ietaupītu līdzekļus nebūtu tālu jāved un jāmeklē grants. Es arī neizprotu to darbību izrakt ceļu, norakt granti, veco vest projām un vest klāt jaunu. Tam vecajam taču nekas nav noticis, tā taču nav pārtika, ēdiens vai kas cits kas nolietojas, grants paliek grants. Kādam tas laikam ir izdevīgi.
Jā, es arī skatos ka tajā ceļu remontā kā mālēnieši rīkojas, norok labu grants segumu un .... vietā vedīs citu granti?!? Visā tajā ceļu remontā varēja pārliet pāri jaunu asfalta kārtu un tikai vajadzīgajās vietās veikt plašākus darbus.
Mucenieka kungam jau vajadzētu zināt, ka Linkaitim ar šī ceļa remontu un būvniecību nav ne mazākā sakara!!!
Piemēram Piltenes pagasta ceļus nogreiderē, un pēc divām dienām atkal redele,darbs izdarīts, nauda iztērēta, un to tolka nekāda ,un Mucenieks aizmiedz acis, un to neredz.Zēl, bet tā tas ira.