Trešdien Ventspils Mūzikas vidusskolā notika konkurss „Solfedžo spēle”, kurā tika aicināti piedalīties Ventspils reģiona 5.-9.klašu mūzikas skolu audzēkņi.
„Solfedžo spēles” Ventspilī (FOTO)
0Solfedžo priekšmets nebūt nav viegls, mūzikas skolā to apgūst visi audzēkņi, tā iepazīstot mūzikas valodas teorētiskos pamatus, skaidro Ventspils mūzikas vidusskolas skolotāja Kristīne Ozola.
Taču atsaucība bijusi liela – konkursā piedalījās bērni no deviņām Kurzemes mūzikas skolām – Sabiles, Kandavas, Talsiem, Valdemārpils, Rojas, Kuldīgas, Ugāles, Piltenes un Ventspils.
Konkurss noritēja divās daļās. Vispirms katra komanda uzstājās ar iepriekš sagatavotu mājas darbu – muzikālu sveicienu, kurā obligāti bija jāizmanto kāds solfedžo vai mūzikas teorijas elements. Katras skolas audzēkņi bija ļoti gatavojušies – priekšnesumi bija muzikāli, ar savdabīgiem teatrāliem elementiem, kas atklāja bērnu rodošo pieeju šim visai teorētiskajam mācību priekšmetam – solfedžo.
Audzēkņi iejutās gan skolotāju, gan bērnu lomās, atveidojot gan stundu gaitu, gan iestājeksāmenu norisi mūzikas skolā, atklāja dabā saklausāmo mūziku – putnu dziesmas, ar visdažādāko instrumentu palīdzību spēlēja un dziedāja pašu veidotos popūrijus - dziesmu fragmentu salikumus, pat picas pagatavošana šķita tīrais nieks - ar ritma motīvu atkārtošanas paņēmienu palīdzību tika skandēta tās recepte. Tādi elementi kā intervāls, akords vai ritms nemaz nešķita sarežģīti, jo konkursa dalībnieki atklāja to būtību no visinteresantākās puses.
Konkursa otrā daļa sevī ietvēra solfedžo spēli, kurā audzēkņiem bija iespēja darboties komandā. Katru komandu pārstāvēja seši audzēkņi. Apvienojot savas zināšanas un izpratni, kā arī izmantojot savas prasmes, tika veikti visdažādākie uzdevumi – analizēti skaņdarbi , bērni atpazina ritma elementus un pielietoja to praktiski, dziedāja vairākas latviešu tautasdziesmas vienlaicīgi, kā arī ar ritma pavadījumu, sakārtoja pareizā secībā mūzikas piemērus, kas bija dzirdami mūzikas vidusskolas audzēkņu izpildījumā. Protams, neiztika arī bez diktātu rakstīšanas. Teorētisko zināšanu un radošās iztēles pielietošana bija nepieciešama rakstu darbu veikšanā.
Konkursa organizēšanā, kā arī vadīšanā iesaistījās Ventspils Mūzikas vidusskolas skolotāji un audzēkņi. Neizpalika arī komisija, kas cītīgi vērtēja katras komandas darbu. Kā jau konkursā – noslēgumā tika paziņoti labāko rezultātu ieguvēji. Tos uzrādīja Talsu un Rojas, kā arī Ventspils mūzikas skolas komandas.
Komentāri (0)