Saskaņā ar noslēgto līgumu par laivu restaurāciju, Piejūras muzejā turpinās darbs, lai pēc iespējas ātrāk un veiksmīgāk parūpētos par muzeja krājumā esošajām laivām. Šajā mēnesī no muzeja uz restaurāciju tiek pārvestas vairākas laivas, starp tām arī ''Oskara laiva''.
Arī Oskara laiva ceļā uz restaurāciju
0Marta sākumā devās ceļā liela lašu zvejas laiva, kas izmantota, zvejojot ar lielvadu (vietējie teiktu ''dižvadu''). Laiva būvēta 1920-tajos gados no priedes koka un paredzēta vada ievietošanai (laivas garums-10,10m, platums-2,85m, borta augstums-1,20m). Dzinējspēks - airi. Lai gan laiva ir liela, par dzinēju nevarēja izmantot motoru, jo, metot vadu, tas varēja uztīties uz dzenskrūves. Vadu mest parasti devās apmēram 12 zvejnieki, nepieciešamības gadījumā, to varēja veikt arī astoņi zvejnieki. Vadu vilka vai nu malā, vai laivā. Zivis veda krastā ar mazajām laivām.
Šai laivai ir savs stāsts - tā tikusi izmantota Latvijas pilnmetrāžas filmas ''Zvejnieka dēls'' (1939) uzņemšanā. Pati filma jau kļuvusi par leģendu un Piejūras brīvdabas muzejs var lepoties, ka daļa no šīs leģendas ir muzeja krājumā, laivu mīļi dēvē par ''Oskara laivu'' un muzejā tā nogādāta no Kauguriem 1959. gadā.
Kopumā ar pilnsabiedrību ''OM Yachtland'' noslēgtā līguma ietvaros tiks restaurētas 16 laivas, vienkocis, vinča un motorlaivas motors, kopā 19 vienības.
Komentāri (0)