2. martā plkst. 16.00 Latvijas Nacionālā opera ar atjaunoto Džakomo Pučini slavenās operas “Toska” iestudējumu Maskavas Helikona operas režisora Dmitrija Bertmana režijā, viesosies Ventspilī, lai pārsteigtu publiku ar izcilu vokālo sastāvu un radikālu iestudējuma interpretāciju.
Toskas spožums un posts teātra namā “Jūras vārti”
0Salīdzinot ar oriģināllibretu, režisors ir mainījis tēlu raksturus, tādējādi palielinot psiholoģisko spriedzi – tradicionālais antivaronis un nelietis ieguvis jaunu pagātnes stāstu ārpus libreta robežām – viņš ir ne tikai nežēlīgais slepenpolicijas priekšnieks, bet arī Florijas Toskas pamestais iemīļotais, ko dziedātāja iemainījusi pret bohēmiski vieglprātīgo mākslinieku Kavaradosi. Līdz ar to operas dramatiskā kulminācija – Skarpijas slepkavība ar Toskas maigajām rokām – iegūst pavisam citu saturu un Toskas sajukšanai prātā (līdzīgi kā Doniceti Lučia di Lammermoor) pirms pašnāvības ir loģisks skaidrojums. Skatītājiem par šādām režisora manipulācijām viedokļi gan dalās, taču kopējais operas melodramatisms nav zaudēts, un kopumā tā joprojām ir viena no skaistākajām Pučīni operām, par kuras partitūras gleznieciskumu šoreiz rūpēsies diriģents Modests Pitrens.
Toskas lomā dzirdēsiet jauno dramatisko soprānu Lieni Kinču, kura šajā izrādē tikusi galā ar lielu izaicinājumu ne vien vokāli, bet īpaši – aktieriski, režisora uzdevumā panākot gan ticamu kaismīgās, greizsirdīgās un mīlošās Toskas vitālo temperamentu, gan pārdzīvojumu un prāta aptumšošanās iznīcinātas būtnes trauslumu. Savukārt Kavardosi lomā pārliecinoši un ar dramatisku šarmu, sevi kā vadošo operas tenoru, piesaka Andris Ludvigs. Skarpijas lomu izrādē iedzīvinājis Rīgas opernama viens no spožākjiem baritoniem – Samsons Izjumovs.
Izrādes scenogrāfiju veidojis Andris Freibergs, bet tērpi tapuši kostīmu mākslinieces Kristīnes Pasternakas darbnīcā. Izrādē nozīmīgu vietu ieņem Katrīnas Neiburgas video māksla un Kevina Vins-Džonsa gaismu partitūra.
Komentāri (0)